مدارک موردنیاز برای ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن چیست؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم برای این که بتوانید ویزای شینگن کشور مقصد را اخذ کنید؛ باید مدارکی را ارائه دهید . این مدارک شامل موارد زیر است که باید نشان دهنده برخی از نقاط مثبت شما در زمینه سفر باشد:

  • مدارک شناسایی

مدارک شناسایی نشان دهنده هویت شخص است. اولین مدرکی که باید ارائه شود شناسنامه است. کپی از تمام صفحات آن نیز باید در پرونده باشد. مدرک مهم بعدی که قطعا میدانید گذرنامه است. گذرنامه باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد. البته مدارک دیگر مانند عکس، سند ازدواج، کارت ملی و … نیز قطعا باید ارائه شود.

  • مدارک مالی

این مدارک برای نشان دادن تمکن مالی و وابستگی شما در ایران است و این که از عهده هزینه های خود بر می آیید. گردش حساب نیز یکی از مدارکی است که باید ارائه شود. البته در کنار این گردش تمکن مالی هم باید ارائه دهید. تمکن مالی حداقل باید به ازای هرنفر میزان مشخصی باشد.البته ارائه سند نیز بسیار مهم است. سند خانه، مغازه، ویلا، زمین و … نیز جزو همین مدارک است. اگر قصد ارائه سند اتومبیل دارید باید حداقل قیمت آن معادل صد میلیون باشد.

  • مدارک شغلی

با توجه به شغلی که شخص دارد، مدارک شغلی متفاوت است. اولین مدرک لازم، نامه اشتغال به کار است. این نامه بر اساس نوع شغل می تواند جواز کسب، پروانه پزشکی، نامه اشتغال به کار و … باشد. البته در صورت داشتن شغل اداری برگه مرخصی هم باید ارائه دهید.

  • مدارک سفر

از مهم ترین مدارکی که در این دسته باید ارائه دهید بیمه نامه مسافرتی ، دعوت‌نامه، واچر هتل ، رزرو بلیط هواپیما و … است. این مدارک باید با تاریخ و سربرگ رسمی ارائه شوند.

ویزای شینگن چیست؟

در این مطلب قرار است باهم یادبگیریم ویزای شینگن یعنی چه و اینکه چند نوع ویزای شینگن وجود دارد:

– A  ویزای نوع A به مسافران این امکان را می دهد تا بتوانند ویزای ترانزیت هوایی بگیرند. به این ویزا به اصطلاح ویزای ترانزیت گفته می شود. با داشتن ویزای شینگن نوع A می توانید با هواپیما وارد فرودگاه مقصد شوید و در کمتر از چهل و هشت ساعت خاک این کشور را با هواپیما ترک کنید.

بیشتر بخوانید :  تفاوت فاند و بورسیه تحصیلی

این ویزا بیشتر زمانی به درد شما میخورد که نیاز به تغییر خط هوایی داشته باشید و یا این که هواپیما نیاز به سوختگیری داشته باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی وارد کشور مقصد شده و پس از برطرف شدن مشکل از طریق مرزهای هوایی فرودگاه را به مقصدی دیگری ترک کنید.

B – این ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیت است. با این ویزا می توانید خاک کشور مورد نظر را به مقصد دیگر از راه مرزهای زمینی یا آبی ترک کنید. دقت داشته باشید که در کمتر از پنج روز باید خاک این کشور را ترک کرده باشید.

C  –  ویزای توریستی یا نوع C یکی از انواع ویزاهایی است که می توان دریافت کرد. با داشتن ویزای توریستی می توانید در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد سفر کنید. این ویزا به شما اجازه می دهد تا حداکثر به مدت نود روز در خاک کشور مقصد اقامت داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

D – ویزای مولتی یا چند بار ورود که به متقاضیان این اجازه را می دهد تا به مدت پنج سال به خاک این کشور رفت و آمد داشته باشند. بعد از گذشت پنج سال می توانید دوباره برای اخذ ویزا اقدام کنید. این ویزا بیشتر توسط افرادی گرفته می شود که فرزندشان در کشور مقصد مشغول تحصیل هستند و یا اقامت دارند.

 

مراحل اخذ ویزای شینگن

باید بدانید مراحل گرفتن ویزا شینگن  به نوع و هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد سفر توریستی به کشورهای اروپایی را دارید قطعا شرایط و مراحل آن با سفر کاری و بیزنسی متفاوت خواهد بود.

پس ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کنید و اگر دعوت نامه دارید آن را نیز بررسی کنید سپس برای درخواست ویزا اقدام کنید. در ادامه آنچه باید بدانید را باهم مرور میکنیم:

  1. چه نوع ویزایی باید بگیریم؟

اولین مرحله اقدام برای اخذ ویزای شینگن این است که نوع ویزای خود را انتخاب کنید. اگر قصد تحصیل در کشور مقصد را دارید باید برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

در صورتی که برای تفریح به مقصد می روید باید برای ویزای شینگن توریستی اقدام نمایید. اما مراقب باشید که انواع ویزا را به خوبی بشناسید و به این نکته توجه کنید که برای هر هدف سفری یک نوع ویزای خاص وجود دارد.

  1. برای رفتن به سفارت وقت سفارت نیاز داریم؟

با توجه به نوع ویزایی که می خواهید اقدام نمایید، باید وقت سفارت بگیرید.  مثلا برای گرفتن ویزای آلمان ، وقت سفارت ویزای تحصیلی حداقل 36 ماه زمان می برد اما وقت سفارت ویزای توریستی در کمتر از سه ماه قابل دریافت است. در مورد دیگر کشورها نیز این موضوع صادق است.

بیشتر بخوانید :  عجایب شگفت انگیز هفتگانه جدید جهان

پس حتما قبل از برنامه ریزی و زمانبندی سفر بررسی کنید که سفارت ها شرایط وقت دهی سختی نداشته باشند چرا که در برخی موارد باید تا 3 الی 4 ماه صبر کنید که بتوانید به سفارت برای انگشت نگاری ویزای شینگن مراجعه کنید.

  1. آیا مدارک خاصی برای ویزا نیاز دارم؟

در این مرحله باید با توجه به چک لیستی که سفارت به شما میدهد مدارک خود را تهیه کنید. این مدارک باید کامل و بدون نقص باشند. سپس مدارک خود را با توجه به وقت سفارت به دست دارالترجمه بسپارید. به این ترتیب سفارت آن را بررسی می کند و پاسخ را به شما اعلام می کند.

حتما قبل از ترجمه مدارک بررسی کنید که مدرکی را کم یا زیاد ترجمه نکنید و درگیر ضرر و زیان نشوید. اگر اطلاعات شما در این زمینه ضعیف است حتما به نزدیکترین دفتر خدمات مسافرتی که مورد تایید می باشند مراجعه کنید و از مشاوره ویزای شینگن استفاده کنید.

  1. چه زمانی به سفارت مراجعه کنم؟

با داشتن مدارک و البته کل مبلغ صدور ویزا، به سفارت مراجعه کنید. سفارت مدارک را از شما دریافت می کند و پس از آن می توانید منتظر پاسخ سفارت بمانید. سفارت در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهد داد. برخی از سفارت ها با توجه به قوانین ممکن است از شما مصاحبه کنند. حواستان باشد دتسپاچه نشوید.

  1. جوابدهی سفارت شینگن چقدر زمان میبرد؟

پس از گذشت دو هفته تا یک ماه سفارت پاسخی را به شما اعلام می کند و شما باید با در دست داشتن برگه رسیدی که روز مصاحبه به شما تحویل داده اند اقدام به گرفتن جواب کنید. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد.

در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت باشد، می توانید ویزای خود را دریافت کنید در غیر این صورت؛ دو تا چهار ماه بعد با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

مدارک لازم برای ویزای شینگن

  1. مدارک شناسایی شامل:شناسنامه و کارت ملی
  2. پاسپورت:با این شرط که از تاریخ پایان سفر تا انقضای پاسپورت حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
  3. 2 قطعه عکس:رنگی بدون حاشیه و پس زمینه
  4. سند ملک سند ملکی شما به عنوان ضمانت از شما گرفت نخواهد شد و صرفا جهت ارائه دارایی های شما به سفارت می باشد
  5. مدارک شغلی:با توجه به نوع شغل شما باید مدارک آماده شود که برای این مورد بهتر است با کارشناسان مجرب مشورت کنید تا بر اساس نوع شغلی که دارید به شما در آماده سازی این مدارک کمک کنند.
  6. مدارک مالی شامل:پرینت گردش حساب 4 تا 6 ماهه شما به همراه گواهی تمکن مالی که این موارد باید با هم همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شغل شما کارمند با حقوق ماهانه 3 میلیون تومان می باشد باید پرینت حساب و مانده حساب شما با میزان درآمد شما همخوانی داشته باشد تا برای سفارت ابهام بوجود نیاید.در حال حاضر با توجه به بالا رفتن نرخ ارز به این نکته توجه کنید که تمکن مالی شما به میزان 7 تا 10 هزار دلار به معادل ریالی آن باشد.
  7. ارائه مدارک بابت هدف سفر و محل اقامت:در صورتی که دعوتنامه از بستگان و دوستان خود ندارید می بایست برای کل روزهای سفر خود هتل رزرو کرده و واچر هتل را به سفارت ارائه کنید.در صورتی که از سوی نزدیکان خود دعوتنامه برای شما ارسال می شود حتما باید در آن قید شود که در مدت زمان سفر محل اقامت شما را فراهم می نمایند و حتما مدارک اقامتی دعوت کننده نیز به پیوست برای شما ارسال گردد.
  8. رزرو بلیط هواپیما:این مورد حتما باید تاریخ رفت و برگشت آن با تاریخ شروع و پایان رزرو هتل یا دعوتنامه یکی باشد در غیر این صورت سفارت از شما قبول نخواهد کرد.
  9. بیمه مسافرتی معتبر:از دیگر لزومات مدارک مورد نیاز اخذ ویزا ، بیمه مسافرتی معتبر 30 یا 50 هزار یورویی می باشد که باید کپی آن را در روز مصاحبه به سفارت ارائه نمایید.
  10. پول نقد به صورت یورو:در روز مصاحبه بجز سفارت سوئد در بقیه موارد حتما باید هزینه انگشتنگاری را به صورت نقدی و اسکناس یورو پرداخت کنید.این مورد را فراموش نکنید و حتما همراه داشته باشید.هزینه ویزای شینگن در برخی سفارت ها 95 در برخی 105 و در برخی موارد به همراه خدمات ویژه تا 130 یورو از شما دریافت می شود.
بیشتر بخوانید :  پیکاپ ویزای کانادا

پرتکرارترین سوالات مصاحبه ویزای شینگن

معمولا سفارت های حوزه شینگن سوالات مشابهی از مسافران میپرسند. ما در این بخش پرتکرارترین سوالات مصاحبه  ی ویزای شینگن را بررسی کرده ایم. البته در بیشتر موارد در حال حاضر ازمسافر سوالی پرسیده نمیشود و فقط مدارک را بررسی می کنند.

  1. مجرد هستید یا متاهل ؟ چه مدت است ازدواج کرده اید؟ شغل شما و همسرتان چیست؟
  2. چرا به این نوع از ویزایی که درخواست داده اید نیازمندید؟
  3. علت سفر به کشور مقصد چیست؟
  4. چه کسانی در سفر با شما همراه میشوند ؟
  5. در حوزه شینگن آیا خانواده یا دوستی دارید؟
  6. چه تعداد فرزند دارید؟ تحصیل میکنند یا کار یا کودک هستند؟
  7. چه موردی به عنوان علت برگشت به کشور و ترک کشور مقصد دارید؟
  8. آیا تمکن مالی برای هزینه های سفر خود را دارید یا نه؟

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir