عجایب شگفت انگیز هفتگانه جدید جهان

در این مقاله عجایب شگفت انگیز هفتگانه جدید جهان با آشنا خواهید شد.

بدون شک بسیاری از شما با شنیدن نام عجایب هفتگانه جهان به یاد اهرام ثلاثه و دیوار چین و امثال آن ها که بعنوان عجایب هفتگانه جهان نام گذاری شده اند ، میوفتید. اما باید گفت که این عجایب جهان با گذر زمان باید به روز شده و اگر لازم است تعدادی از آن ها حذف و با تعدادی دیگر جایگزین شوند. زمزمه ی این جایگزینی در سال 2001 و با شروع به کار سازمانی به نام بنیاد عجایب هفتگانه جدید شنیده شد

. هدف اصلی این سازمان ارائه ی فهرستی جدید از این عجایب جهان بود که در راستای برآورده شدن این هدف اقدام به نظرسنجی از مردم کردند. البته باید گفت که ابعاد این نظرسنجی بسیار گسترده بوده و میلیون ها نفر در آن شرکت کردند. هر چند بسیاری از آن ها خواستار این بودند که همان فهرست قدیمی همچنان مورد استفاده قرار گیرد اما پس از بررسی پاسخ های دریافتی و پس از گذشت 6 سال سرانجام در سال 2007 فهرست جدید آماده شده و به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان ارائه شد.


کولوسئوم (The Colosseum) در شهر رم

یکی از مواردی که در فهرست قدیمی عجایب هفتگانه جهان وجود نداشته و سر و کله اش در فهرست جدید پیدا شده است، کولوسئوم (The Colosseum) یا همان بزرگترین آمفی تئاتر جهان در شهر رم است. البته ممکن است شما نیز مانند بسیار دیگری از افراد با شنیدن نام کولوسئوم متعجب شوید اما باید گفت که این اثر لااقل از نظر قدمت چیزی کم از عجایب جهان نداشته و شاید حتی از ابتدا مستحق حضور در این فهرست بوده است.

در مورد قدمت این آمفی تئاتر بزرگ باید گفت که ساخت آن در سال 80 بعد از میلادی مسیح تمام شده و شاهد وقایع بسیاری در طول تاریخ بوده است. تا جاییکه حتی به زعم بسیاری از مردم دنیا کلوسئوم بیانگر تاریخ خونین گلادیاتورها می باشد. در مورد ظرفیت این آمفی تئاتر باید گفت که جمعیتی 5000 تا 8000 نفری را در خود جا داده و دارای 80 در ورودی است. ضمنا نام کولوسئوم به عنوان بزرگ ترین آمفی تئاتر جهان در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

ماچو پیچو (Machu Picchu) در پرو

شاید با دیدن نام ماچو پیچو در این فهرست بخواهید بدانید که علت آن چیست و چه عواملی باعث شده اند تا بنایی واقع در آمریکای جنوبی در فهرست جدیدترین عجایب هفتگانه جهان قرار گیرد. در ابتدا باید گفت که تاریخچه ی ساخت این بنا به قرن 15 میلادی یعنی زمان امپراطوری اینکاها بر می گردد. اما در مورد خصوصیات منحصر بفرد این بنا باید در ابتدا به ارتفاع آن که 2430 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و در نوع خود بسیار عجیب و منحصربه فرد است.

بیشتر بخوانید :  درباره کاخ گارنیه

ارتفاعی که باعث شد تا از گزند حملات جنگ نیز مصون بماند. ضمنا این را نیز باید اشاره کرد که ماچو پیچو از عجایب هفتگانه جهان که به شهر گمشده اینکاها معروف است در کشور پرو قرار گرفته و فاصله ی آن تا کوسکو، پایتخت اینکاها در حود 80 کیلومتر می باشد. به شهرت رسیدن این بنا نیز به سال 1911 بر می گردد. یعنی زمانی که توسط یک تاریخ شناس آمریکایی به جهانیان معرفی شد و در پی آن تعداد بازدیدکنندگان به بیش از از نیم میلیون گردشگر رسیده است.

پترا (Petra) در کشور عمان

این بنا آنقدر قدیمی است که حتی شاید اگر کمی منصفانه بنگریم می توانست در فهرست عجایب هفتگانه جهان در قدیم نیز قرار گرفته بشود دلیل این امر نیز بیش از هر چیز دیگری تاریخ ساخت آن است که به سال 312 قبل از میلاد مسیح بر می گردد. البته وسعت بسیار زیاد این شهر که در حال حاضر در جنوب عمان واقع شده است نیز در قرار گرفتن نام آن در میان عجایب هفتگانه جدید بی تاثیر نبوده است. وسعتی در حدود 264 کیلومتر مربع که در نوع خود واقعا بی نظیر است.

ضمنا این را نیز باید گفت که این شهر عظیم که عنوان پایتخت نبطی ها را با خود یدک می کشیده است، کاملا در دل کوه ها واقع شده است و از دیگر عجایب جهان دیگر می توان به سرخ و صورتی رنگ بودن سنگ های آن اشاره کرد. اگر اهل سینما باشید احتمالا چنین صحنه هایی شما را یاد فیلم آخرین نفرین شده از سری فیلم های اینیانا جونز بیاندازد. پترایی که در ابتدا پایتخت نبطی ها و با نام اصلی شهر سلع بوده است که بعدها توسط رومیان نامی رومی به خود گرفت تا به محبوب ترین نقطه گردشگری عمان مبدل شود.

تاج محل (Taj Mahal) در کشور هند

احتمالا با توجه به شهرت تاج محل ( Taj Mahal ) بسیاری از شما وجه تسمیه ی آن را بخوبی می دانید و آن را یکی از عجایب جهان می دانید. داستان شاه جهان و همسر ایرانی اش که منجر به ساخت چنین بنای عظیمی شد. شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند بود که همسری ایرانی به نام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل داشت.

متاسفانه ممتاز محل تنها 39 ساله بود که هنگام وضع حمل از دنیا رفت و قبل از آن از شاه جهان دو خواسته داشت. اول این که پس از مرگ وی ازدواج دیگری نکرده و دومین خواسته اش نیز این بود که آرامگاهی با شکوه برایش بسازد تا یادبودی باشد برای ممتاز محل و برای جهانیان به یادگار بماند.

بیشتر بخوانید :  تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

زمان فوت ممتاز محل در سال 1632 میلادی یعنی زمان سفری جنگی بود که پس از گذشت 15 سال از آن زمان یعنی در سال 1647 میلادی تاج محل بزرگ آماده بود. در مورد زندگی مشترک ممتاز محل و شاه جهان نیز باید گفت که مدت آن 18 سال و حاصل آن نیز 14 فرزند بود که از میان آن ها 7 فرزند زنده ماندند. ضمنا به این نکته نیز باید اشاره کرد که خود شاه جهان هم در تاج محل از عجایب هفتگانه جهان به خاک سپرده شد تا در کنار همسر محبوبش آرام گیرد.

تندیس حضرت مسیح (Cristo Redentor) در شهر ریو

با یکی دیگر از عجایب شگفت انگیز هفتگانه جدید جهان آشنا بشوید.بدون شک بسیاری از شما در خلال بازی های جام جهانی 2014 برزیل تصویر یک تندیس بزرگ را که به نوعی بعنوان نماد بازی ها و البته شهر ریو برزیل بود را چندین بار دیده اید. تندیسی که در سال 1931 میلادی و بنا به درخواست کشیشی به نام پدرو ماریا باس (Pedro Maria Boss) از پرنسس ایزابل مبنی بر تامین هزینه های ساخت تندیس ساخته شده است.

البته در مورد سازندگان اصلی مجسمه باید گفت که مجسمه ساز فرانسوی بنام پل لندوفسکی (Paul Landowski) و هیتور داسیلوا کاستا (Heitor da Silva Costa) مهندسی برزیلی در کنار آلبرت کاکو (Albert Caquot) اقدام به ساخت آن کرده اند.

لازم به ذکر است که طرح ایده ی ابتدایی آن در اواسط دهه 1850 میلادی به به وقوع پیوست. حال برویم به سراغ توصیف تندیس مذکور که با توجه به قدمت کمتر از یک قرن آن قرار گرفتنش در میان فهرست جدید کمی تعجب برانگیز است. در مورد مکان ساخت این عجایب جهان باید به قله ی 710 متری کوه کورکووادو اشاره کرد. تندیسی که وزن آن به 635 تن رسیده و ارتفاعی 39٫6 متری دارد که حتی طول دستان به 28 متر می رسد که از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شود.

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China) در کشور چین

حال می رسیم به بزرگترین و معروف ترین جاذبه گردشگری کشور چین یا عجایب جهان که همان دیوار بزرگ چین است. البته این دیوار جز عجایب هفتگانه قدیم و جدید جهان نیز بوده و از همین رو نیز در این فهرست جای گرفته است. که نزدیک به 4000 مایل از شرق به غرب این کشور و در میان کوه ها و دره ها کشیده شده و از نظر تاریخی اهمیت فراوانی دارد. در واقع تاریخچه ی این بنای عظیم به بین قرن های پنجم تا هشتم قبل از میلاد مسیح که آغاز ساخت بنا بوده است، بر می گردد.

بیشتر بخوانید :  درباره شهر Nice فرانسه

در مورد ارتفاع و طول این دیوار معروف باید گفت که دارای ارتفاع 10 متر و طول 7300 کیلومتر ی بوده و از همین رو نام بزرگ ترین و طولانی ترین دیوار جهان را یدک می کشد. اما هدف اصلی ساخت چنین دیواری شهرت جهانی و ثبت جهانی آن نبوده است. در واقع در آن زمان میلیونها نفر از مردم چین با تدبیر و رنج و زحمتی که کشیدند، مرزهای کشورشان را از گزند و آسیب دشمنان مصون ساختند.

البته باید گفت در ابتدا برای هر یک از دیوار ها، دوک ها متفاوت بوده و با گذشت حدود 2 قرن یعنی سال 221 پیش از میلاد توسط امپراطور به یکدیگر متصل شده و این چنین یکپارچه شدند.

ضمنا این را نیز باید اضافه کرد که برج های آتش و قلعه های مرزی هم علاوه بر دیوار ها و در بین آن ها ایجاد شده بودند. شاید شما نیز چنین خبری را شنیده باشید که گفته شده است از کره ماه می توان دیوار چین از زیباترین عجایب جهان را آن هم با چشم غیر مسلح تماشا کرد. باید گفت تاکنون این گفته توسط هیچ فضانوردی تایید نشده و از این رو می توان گفت که تنها یک باور عامیانه است.

چیچن ایتزا (Chichén Itzá) در کشور مکزیک

یکی دیگر از اسامی تعجب برانگیز فهرست جدید عجایب جهان هرم چیچن ایتزا (Chichén Itzá) است که امروزه در تقسیم بندی های جدید در کشور مکزیک قرار گرفته است. البته اگر از تاریخچه و قدمت آن باخبر شوید متوجه می شوید که سازندگان آن بومیان منطقه بودند نه مکزیکیان امروزی که در این کشور ساکن هستند. این قدمت مربوط به 1000 سال پیش شده یعینی زمانی که پادشاهان مایاها بر منطقه سلطه داشته و چیچن ایتزا پایتخت آن ها بود.

پس کریستف کلمب و کشف تاریخی اش حداقل در این مساله نقشی نداشته اند. اگر بخواهید در مورد معنی لغوی نام چیچن ایتزا بدانید باید به چاه ایتزا (ایتزا در زبان مایاییبه معنای جادویی است) مراجعه کرده و در کنار دهانه آن معنی مورد نظرتان را جستجو کنید. البته اگر به بازدید از عجایب هفتگانه جدید جهان علاقه مند شده اید.
در این مطلب قصد داشتیم تا با معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان شما را در شناختن آن ها یاری کرده تا در صورت تمایل به کشف آن ها بهترین سفر ممکن را در کنار خانواده تان تجربه کرده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا کرده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همیشه همراه همگردی را فراهم آورده باشیم.

اگر قصد سفر دارید می‌توانید برای یافتن بهترین اقامتگاه‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر با آژانس گردشگری هفت سپهر به عنوان مجری رزرواسیون هتل، ویلا و اقامتگاه‌های ایران از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۸۵۸۵۲ در ارتباط باشید.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir