راهنمای اخذ ویزای شینگن

محدوده شینگن در واقع محدوده ای متشکل از 26 کشور اروپایی است که با یک توافق همگانی به پیمانی به نام شینگن پیوسته اند، برای ورود به هر کدام از کشور های حوزه شینگن تنها نیاز به اخذ ویزای شینگن از یکی از 26 کشور پیمان شینگن می باشد.

پ.ن1: به عنوان مثال اگر ویزای ایتالیا را دریافت کنید شما به راحتی و با ترن یا به صورت هوایی می توانید به کشورهای محدوده شینگن سفر کیند. افرادی که قصد سفر به اروپا را دارند، بی شک بارها و بارها نام ویزای شینگن به گوششان خورده است و علاقه مند هستند درباره نحوه ویزای شینگن اطلاعاتی به دست بیاورند.

پیمان شینگن در سال 1985 تصویب شده و به واسطه این پیمان درب کشورهای اروپایی به روی همسایه های آن ها باز شده است. متخصصین شرکت ویزا 21 با بیش از ده سال تجربه در زمینه اخذ ویزای شینگن به شما کمک خواهند کرد که با بهترین روش در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای شینگن خود را اخذ نمایید.

پ.ن2: جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

نکات مهم برای اخذ ویزای شینگن

بهترین روش اخذ ویزای شینگن چیست؟

سناریوی رفتن به سفارت می تواند به صورت توریستی، تجاری، تحصیلی، کاری، پزشکی، ترانزیت، پیوست به اقوام و … باشد. همانطور که می بینید راهکارهای مختلفی برای گرفتن ویزای شینگن وجود دارد اما نکته حائز اهمیت این است که بسته به شرایط کیس باید از راهکار و سناریوی مناسب برای اخذ ویزا استفاده نمود.

بیشتر بخوانید :  مدت زمان اقامت در کشورهای عضو شینگن

بسیاری از افراد به خاطر نداشتن تجربه و بدتر از این متأسفانه بسیاری از همکاران به خاطر نداشتن اشراف کامل به شرایط دریافت ویزای شینگن، مسافر را با یک سناریوی غیر مرتبط و غیر مناسب به سفارت می فرستد که این امر در نهایت منجر به ریجکتی مسافر خواهد شد؛ مسافری که اگر از راهکار مناسبی برای اخذ ویزای شینگنش استفاده می شد به راحتی ویزایش را اخذ نموده بود و سرنوشت متفاوتی را می داشت.

حدود 6 سال پیش را به خاطر دارم که شرایط گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای گرفتن ویزای شینگن توریستی برای بسیاری از آژانس ها سخت بود در مقابل ویزاهای بیزنسی نیازی به وقت قبلی نداشت، همین امر باعث شده بود بسیاری از آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی، مسافران خود را به شکل بیزینسی به سفارت بفرستند  .

فقط و فقط به این خاطر که مسافر می توانست با داشتن دعوت نامه ی تجاری بدون نیاز به وقت قبلی به سفارت ورود کند، مبالغ زیادی را بابت گرفتن دعوت نامه از مسافر اخذ می کردند از طرفی هم دغدغه ی گرفتن وقت از سفارت را نداشتند.

مسافر از همه جا بی خبر نیز دعوت نامه را در دستان خود می دید و تصور می کرد با داشتن این دعوت نامه مدارکش خیلی قرص و محکم شده؛ غافل از اینه مبلغ زیادی رو بابت دعوت نامه پرداخت کرده، دعوت نامه ای که با آن شانس اخذ ویزای شینگن خود را به خطر انداخته بود.

اکثر آن مسافرانی که به این شیوه در آن بازه ی زمانی به سفارت رفتند ریجکت شدند چرا که افیسر در آن زمان وقتی کیسی را می دید که کت شلوار پوشیده و با کیف سامسونت و دعوت نامه به دست در حال ورود است؛ در 99 درصد موارد سرنوشت ویزایش از همان قبل مصاحبه برایش مشخص بود.

بهترین سفارت

این سوال بسیاری از مسافران است چه آن دسته از مسافرانی که مقصد اصلی شان محدوده شینگن است چه کسانی که برای بهتر کردن سابقه سفر خود برای اخذ ویزای کانادا در پی اخذ ویزای شینگن هستند.

بیشتر بخوانید :  انواع ویزا کانادا و مدارک

درصد ویزادهی سفارت ها در بازه های زمانی مختلف بسیار متفاوت است این درصد ویزادهی می تواند بسته به شرایط سیاسی و اقتصادی آن کشور بسته به دستوراتی که کنسول از بالا دریافت می کند و بسته به های سیزن و یا لو سیزن بودن فصل باشد .

پ.ن3: زمانی سفارت هلند برای دریافت ویزای شینگن جزو سختگیر ترین سفارت ها بود و اکثر درخواست های ویزا حتی در قوی ترین کیس ها هم منجر به ریجکتی می شد. در چند ماه گذشته شرایط این سفارت به مراتب بهتر از قبل بوده و مسافرینی را داشته ایم که به راحتی برایشان ویزاهای مولتی یکساله از سفارت هلند اخذ نموده ایم. زمانی افراد معدودی را جلوی سفارت هلند می دیدید ولی در حال حاضر تقاضا برای گرفتن وقت سفارت هلند افزایش یافته است. سفارتی که تا چندی پیش جزو سختگیر ترین سفارت ها بود. به تازگی نیز با توجه به مراجعه زیاد مسافران فیلترهای بیشتری برای اخذ ویزا در این سفارت گذاشته شده است.

پ.ن4: سفارت اتریش برای اخذ ویزای شینگن همواره جزو سفارت های سختگیر بوده، مگر در کیس هایی که واقعا کیس اخذ ویزای شینگن از سفارت اتریش بوده اند. 6 ماه پیش همین سفارت شروع به ریجکت کردن 99 درصد مسافران خود نمود به تمامی مسافران نامه ای می داد مبنی بر اینکه باید برای ما منبع پول خود را مشخص کنید و یا رسید صرافی برای ما بیاورید در زمانی که صرافی های کشور کاملا تعطیل بودند و مسافران را اصطلاحا دنبال نخود سیاه می فرستادند. در نهایت نامه ای مبنی بر اینکه دلایل شما برای رفتن به این سفر برای ما قانع کننده نبود به دست مسافر می دادند و در آن بازه ی زمانی 99 درصد مسافران ریجکت شدند.

کارشناسان تیم هوگوتراول، گام به گام همراه شما خواهند بود تا از بروز مشکلات احتمالی در پرونده شما جلوگیری کرده و شرایط را برای گرفتن ویزای شینگن شما هموار سازند تا بتوانید بدون صرف زمان و هزینه اضافی ویزای شینگن خودرا اخذ نمایید.

بیشتر بخوانید :  پیکاپ ویزا

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن نوع A  و یا ویزای فرودگاهی:

با داشتن این ویزا مسافر فقط اجازه ی ورود به یکی از فرودگاه های محدوده ی شینگن را دارد. در واقع با داشتن این ویزا مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و از آنجا می تواند پرواز خود را تغییر دهد.

ویزای شینگن نوع B یا ویزای ترانزیت:

این نوع ویزا به مسافر فقط اجازه ی عبور از محدوده ی شینگن را حداکثر ظرف مدت پنج جروز می دهد.

ویزای شینگن نوع C یا ویزای کوتاه مدت:

این نوع ویزاها بسته به درخواستی که به سفارت داده می شودو بسته به موافقت آفیسر و کنسول می تواند مجوز اقامت بین یک تا نود روز را به مسافر بدهد. ویزاهای نوع C می توانند سینگل یا مولتی باشند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

ویزای شینگن نوع D یا ویزای بلند مدت:

در صورت داشتن ویزای نوع D مسافر اجازه ی اقامت بیشتر از 90 روز را در محدوده ی شینگن خواهد داشت.

پ.ن5: ویزاهای نوع D دقیقا چند روزه هستند؟

بسته به درخواستی دارد که به سفارت داده شده همچنین موافقت کنسولگری دارد.

ویزای یک بار ورود، دو بار ورود و مولتیپل:

همانطور که از اسم این نوع ویزاها مشخص است با داشتن ویزای یک بار ورود، یک بار اجازه ی ورود به حوزه شینگن و با داشتن ویزای دو بار ورود، دو بار اجازه ورود به محدوده ی شینگن را دارید.

پ.ن6: حتی اگر از اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد!

و ویزاهای مولتیپل، همان ویزاهای چند بار ورود هستند که با داشتن این نوع ویزا می توانید تا پایان اعتبار ویزایتان به دفعات به حوزه ی شینگن ورود داشته باشید.

پ.ن7: ویزاهای مولتی به چه کسی تعلق می گیرد و آیا همه می توانند درخواست ویزای مولتیپل به سفارت بدهند؟ همه می توانند درخواست ویزای مولتیپل نمایند.

ولی سفارت تعهدی برای دادن ویزای مولتیپل به مسافران ندارد. در واقع اخذ ویزای شینگن مولتی بسته به شرایط مسافر و شرایط سفارت در بازه ی زمانی اقدام شده دارد که که کارشناسان ما در این زمینه شما را یاری خواهند نمود تا بتوانید بهترین نوع ویزا را درخواست داده به طوری که شانس شما برای اخذ ویزا پایین نیاید.

کدام نوع ویزای شینگن برای من مناسب تر است؟

درخواست نوع و مدت زمان ویزای شینگن بسته به شرایط مسافر، سفارت تعیین شده برای اقدام، شرایط فصلی آن سفارت و بازه ی زمانی انتخاب شده برای اخذ ویزای شینگن خواهد داشت.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir