چه لباس هایی در سفر هوایی نباید پوشیده شود؟

استفاده از لباس های خیلی گرم

مسافران هوایی ممکن است چند بار تغییر دما را طی پرواز حس کنند. رفت و آمد های داخل فرودگاه برای رسیدن به هواپیما، منتظر ماندن برای زمان بلند شدن هواپیما که در صورت پوشیدن لباس های گرم می تواند منجر به عرق کردنتان شود. در عوض لباس های چندلایه بپوید که اگر گرمتان شد، دربیاورید.

لنز چشم

گفته می شود فضای داخل هواپیما آنقدر خشک است (معمولا 10 تا 20 درصد رطوبت و برخی اوقات حتی 1 درصد) که سلامت مسافرین ممکن است به خطر بیفتد. اگر در این فضا چشم شما خشک باشد، استفاده از لنز می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. پس بهتر است کلا در هنگام پرواز از استفاده از آنها صرف نظر کنید.

لباس های تنگ

تا حالا چیزی درباره ترومبوز سیاهرگی (vein thrombosis) شنیده اید؟

این بیماری وقتی رخ می دهد که خون در سیاهرگ لخته شود. این لخته ها می توانند منجر به آمبولی ریه (Pulmonary embolism) شوند که بسیار کشنده است. بنابر پژوهش دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، نشستن برای مدت زمان طولانی می تواند ریسک ترومبوز سیاهرگی را افزایش دهد. لباس های تنگ هم می توانند چنین ریسکی به همراه داشته باشند. پس، از پوشیدن لباس های تنگ و نایلونی که ممکن است موجب محدود کردن جریان خون شوند، جلوگیری نمایید.

کفش های سخت و سنگین

بوت های سخت و بنددار را در ذهن تصور کنید!

بیشتر بخوانید :  واچر چیست؟

آنها کابوس هر مسافری هستند که عجله دارد و باید آن را در هر گیت از پا در بیاورد؛ بهتر است در هنگام پرواز، دمپایی یا کفش هایی به پا کنید که پوشیدن آنها ساده است.

ادکلن

بخاطر راحتی همسفرانتان هم که شده، از این مورد خودداری کنید!

ادکلن هایی با بوی تند، اسپری بدن و غیره، نباید در طی پرواز مورد استفاده قرار بگیرند. ممکن است ادکلن مطبوع شما برای برخی از مسافرین بسیار ناراحت کننده باشد و حتی ممکن است برخی به آن حساسیت هم داشته باشند. می توانید پس از فرود در فرودگاه و روانه شدن به سوی مقصد، از ادکلن خود استفاده کنید.

لباس هایی که منفذ تنفسی ندارند

هر لباسی را که منفذ تنفسی ندارد، مانند لباس های نایلونی، کنار بگذارید. بارانی نایلونی و ضدآب تان را هم به این فهرست اضافه کنید. آنها در هوای گرم عرق را روی پوست نگه می دارند و از جریان هوا نیز جلوگیری به عمل می آورند. وقتی هواپیما زیر خورشید سوزان در حال حرکت است، پوشیدن لباس های تنگ و نایلونی اصلا شیک نیست!

کفش ناراحت

واضح به نظر می رسد.

با این وجود بسیاری از افراد کفش ناراحت به پا می کنند. راه رفتن در فرودگاه با یک جفت کفش راحت، کار را برای شما بسیار تسهیل می کند.

لباس نامناسب

معمولا شرکت های هواپیمایی قضاوت در مورد لباس های مسافرین را به مهمانداران واگذار می کنند. بنابراین چطور می توان متوجه شد که یک لباس برای پرواز مناسب است یا نه؟

از گذشته درس بگیرید: مسافران زیادی برای پوشیدن لباس های کوتاه، شلوارهای پر از جیب و تی شرت هایی که روی آنها عبارت های توهین آمیز نوشته شده، از سوار شدن به هواپیما منع شده اند.

بیشتر بخوانید :  چه روش هایی برای هیچ هایک امن وجود دارد؟

لباس های پیچیده

سرویس های بهداشتی هواپیما، بسیار کوچک هستند. بنابراین جای زیادی برای مانور دادن ندارید. مبادا کیف پولتان در توالت بیفتد!

پس چیزی بپوشید که در سرویس بهداشتی با چنین مشکلاتی رو به رو نشوید. از پوشیدن لباس های پیچیده یا شلوارها یا دامن های بلند که ممکن است خیس شوند هم خودداری کنید.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir