چند توصیه برای سفر برو ها

برای پروازهای خارجی 3 ساعت و برای پروازهای داخلی 2 ساعت زودتر فرودگاه باشید!

شاید بیشترین اشتباه مسافران برای رفتن به فرودگاه و رسیدن به پرواز، محاسبه نکردن زمان رسیدن به موقع به فرودگاه و یا ترافیک پیش روست. اکثر مسافران احتمال اتفاق دیگر را در بین راه منزل تا فرودگاه نمی دهند و به طور مثال با نیم ساعت تأخیر به فرودگاه رسیده و دیگر به پرواز خود نمی رسند.

در صورتی که از مهم ترین نکات فرودگاهی همین به موقع و بلکه زودتر رسیدن به فرودگاه است.

وسایل ضروری و شخصی تان در کیف دستی قرار دهید!

سعی کنید وسایلتان را بر اساس اولویت در چمدان ها و کیف دستی قرار دهید. چمدانی که به قسمت پذیرش بار تحویل می دهید تا رسیدن به فرودگاه مقصد دیگر در دسترس شما نخواهد بود. بنابراین لوازم موردنیازتان را حتما در کیف دستی و بار همراهتان قرار دهید و با خود به داخل هواپیما ببرید. یک دست لباس داخل ساک دستی داشته باشید. اشیاء گران قیمت و باارزش، لپ تاپ، کیف پول، جواهر آلات، موبایل و وسایل شخصی و ضروری تان را حتما همراه خود داشته باشید. به این ترتیب هم می توانید هر وقت نیاز داشتید به آن ها دسترسی داشته باشید و هم اینکه در صورت گم شدن چمدان، غصه از دست دادن اشیاء باارزشتان را نخواهید خورد.

بیشتر بخوانید :  راهنمای درخواست ویزای کانادا

به تابلوی اطلاعات پرواز فرودگاه توجه مداوم داشته باشید!

در وسط فرودگاه ها تابلوی بسیار بزرگی وجود دارد که اطلاعات پروازهای مختلف روی آن نمایش داده می شود. زمان دقیق پرواز، تأخیر احتمالی، کنسل شدن پرواز و همینطور باز شدن گیت های پروازی روی این تابلو اعلام می شود و با بررسی مدام اطلاعات پرواز می توانید از وضعیت پرواز خود مطلع شوید.

به این ترتیب، دیگر لازم نیست مدام از کارکنان فرودگاه سوال کنید یا آنکه آخر از همه از تأخیر یا کنسل شدن پروازتان باخبر شوید.

ابعاد بار همراه خود را اندازه گیری کنید!

شاید بگویید هیچ کس این کار را نمی کند، اما اندازه گیری ابعاد بار همراه یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. ایرلاین ها قوانین خاصی برای بار همراه دارند و هر مسافر می تواند تا میزان مشخصی بار (کیف دستی یا یک ساک کوچک) با خود به داخل هواپیما ببرد. شاید خیلی از شما بدانید که برای بار همراه مسافر حداکثر وزن مجاز تعیین شده است، اما بسیاری توجه نمی کنند که ابعاد مشخصی نیز برای این بار تعیین شده و اگر بار شما بزرگتر از این ابعاد باشد نمی توانید آن را به داخل هواپیما ببرید!

طبق قوانین حمل بار، طول، عرض و ارتفاع هر وسیله باید کمتر از حد تعیین شده باشد و مجموع ابعاد آن نیز باید طبق قوانین تعیین شده باشد.

مایعات بیش از 100 میلی لیتر داخل هواپیما اجازه ورود ندارد!

برای همراه داشتن مایعات خوراکی، نباید حجم آن ها از 100 میلی لیتر تجاوز کند. البته این مایعات باید در شمار مایعات مجاز چون آب، شیر خشک، شیر مادر، روغن و مانند آنها باشد. بدیهی است که شما اجازه بردن الکل در هواپیما را نخواهید داشت. البته می توانید خوراکی های جامد چون آدامس، شکلات، آبنبات، کیک، کلوچه، ساندویچ و … را با خود داخل کابین هواپیما ببرید و جزء وسایل ممنوعه داخل کابین هواپیما نیستند.

بیشتر بخوانید :  Hollow Hotel هتل ترسناک درلندن افتتاح شد

همراه داشتن قطره چشمی، مایع لنز، کرم دست، خمیردندان و مانند آنها، در حجم کمتر از 100 میلی گرم، ایرادی نخواهد داشت.

مرحله چک-این (Check-in) را قبل از پرواز انجام دهید!

به لطف فناوری های جدید دیگر نیازی نیست مدت ها در صف طولانی چک-این منتظر بمانید. امروزه اکثر ایرلاین ها سرویس چک-این آنلاین را به مسافران خود ارائه می کنند و می توانید قبل از پرواز و در آرامش منزل این مرحله را انجام دهید. با این کار تا حدود زیادی در زمان صرفه جویی می کنید. بسیاری از شرکت های هواپیمایی پس از چک-این آنلاین امکان انتخاب صندلی را هم به مسافران می دهند.

به شایعاتی از این قبیل توجه نکنید!

برای اینکه از تکان های هواپیما دور بمانید بلیت فرست کلاس بخرید.

البته بر کسی پوشیده نیست که بهترین سرویس ها و خدمات در بخش فرست کلاس هواپیما ارائه می شود و اگر توان مالی آن را دارید در رزرو بلیت فرست کلاس درنگ نکنید. اما برخی مسافران که نسبت به تکان های شدید هواپیما حساس هستند (Motion Sickness) فکر می کنند اگر در بخش فرست کلاس باشند از این تکان ها در امان خواهند بود. اما اینطور نیست و این تصمیم هم یکی از کارهای اشتباه در فرودگاه است. در واقع، هواپیما مثل یک الاکلنگ است و دو سمت هواپیما در طول پرواز بالا و پایین می شود، اما بهترین بخش هواپیما از این لحاظ، وسط هواپیماست. بنابراین اگر تکان های هواپیما حال شما را بد می کند می توانید بلیت خود را در بخش میانی هواپیما رزرو کنید.

بیشتر بخوانید :  اگر چمدان در راه بازگشت بیش از حد سنگین باشد چه کنیم؟

از سالن استراحت (Airport Lounge) فرودگاه استفاده کنید!

مسافرانی که دائم در سفر هوایی به سر می برند کاملا با امکانات ویژه سالن استراحت فرودگاه آشنایی دارند. اما افرادی که سالی یکی دو بار سفر می کنند به نظرشان پرداخت ورودی این سالن ها هزینه اضافی و بیهوده ای است! اما سر نزدن به سالن استراحت یکی از کارهای اشتباه در فرودگاه است. امکانات این سالن ها به ویژه در فاصله طولانی بین دو پرواز، موهبتی فوق العاده خواهد بود. به جای اینکه در صندلی های ناراحت فرودگاه چرت بزنید و مدام به ساعت نگاه کنید؛ به سالن استراحت بروید. با پرداخت هزینه ای منصفانه می توانید از امکانات این سالن ها مثل حمام، اینترنت وای فای رایگان، اسنک و نوشیدنی و صندلی های راحت و جادار برای استراحت استفاده کرد.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir