در صورت مسمومیت در سفر چه کنیم؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC می گوید که مسمومیت غذایی حدودا 30 تا 40 درصد افرادی که سفر می کنند را درگیر خود می کند. این مسمومیت توسط نوشیدن یا خوردن آب یا مواد غذایی که حاوی باکتری، ویروس یا انگل بوده اند، به وجود می آید.

در بسیاری از کشورها با اینکه قوانین سفت و سختی بری سلامت مواد غذایی وجود دارد اما باز هم با سفر به آنجا افرادی در معرض خطر خواهند بود. شما ممکن است با باکتری هایی مسموم شوید که به هیچ وجه یک نفر محلی را دچار مسمویت نمی کند.

عوارض مسمومیت غذایی می تواند حالت تهوع، شکم درد، تب و … باشد. این مریضی ممکن است چندین ساعت تا چندین ساعت تا چند روز طول بکشد. این مریضی ممکن است چندین ساعت تا چندین ساعت تا چندین روز طول بکشد.

نوشیدن آب به مقدار زیاد

مقدار زیادی از آب بدن از دست می رود و خیلی مهم است که آب از دست رفته به بدن شما بازگردد. زمانی که شما حالت تهوع دارید مایعاتی نظیر سودا، آب معدنی و سوپ بسیار رقیق مصرف کنید.

اضافه کردن مواد غذایی جامد به برنامه غذایی

بدن شما زمانی که دچار مسمومیت می شود در ابتدا نمی تواند غذا را هضم کند اما زمانی که ناراحتی دستگاه گوارش شما کمتر می شود. شما می توانید به مرور مواد غذایی با فیبر و چربی کم ( توست، موز و سیب زمینی پخته شده) را وارد بدنتان کنید.

دوری از غذاهایی که بالقوه سیستم گوارشتان را بهم می ریزد

بیشتر بخوانید :  چگونه به راحتی وقت سفارت بگیریم ، قدم به قدم با هوگوتراول

معمولا خوراکی و غذاهایی مانند لبنیات، میوه های خشک یا چرب و غذاهایی با فیبر بالا (آجیل، دانه ها و سبزیجات خام)، غذاهای تند و قهوه می توانند گوارشی شما را مجددا بهم بریزد.

استراحت

اگر در سفر دچار مسمومیت غذایی شدید، علاوه به کارهایی که بالا انجام می دهید، به خودتان کمی فرصت داده و استراحت کنید. اجازه دهید که بدنتان با جلوگیری از حرکت های اضافه بتوانید با جلوگیری از حرکت های اضافه بتواند روی این بیماری که در حال حاضر به آن دچار شده اید تمرکز کند، نگران نباشید!

بدانید که چه زمانی حتما باید به پزشک مراجعه کنید

شما همیشه نمی توانید از مسموم شدن جلوگیری کنید اما با رعایت چند نکته قبل از سفر می تواند ریسک آن را کم کنید. اول آنکه به این دلیل که بسیاری از مسمومیت ها توسط نوشیدن آب شیر رخ می دهد، پیشنهاد می کنید که چند بطری آب معدنی و یک ژل ضدعفونی کننده دست همیشه با خود به همراه داشته باشند.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir