درباره شهر Nice فرانسه

فرانسه، یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای اروپا است و شهر زیبای نیس (Nice) در ناحیه ساحلی فرنچ ریویرا (French Riviera)، مکانی فوق العاده برای بازدید به شمار می رود.

قدمت این شهر به دوران امپراتوری رم باز می گردد. این شهر مکانی بی نظیر برای چشیدن طعم غذاهای جنوب فرانسه و بازدید از گالری های هنری مختلف است.

اولدتاون (Old Town)

کوچه های قدیمی، باریک و تاریک بافت قدیمی نیس در اولدتاون یا شهر قدیمی، بسیار جذاب و دیدنی است. طراحی این منطقه از دهه 1700 به شدت تغییر کرد و در حال حاضر محلی برای اغذیه فروشی ها، رستوران و بوتیک ها است؛ اما بافت قدیمی آن همچنان باقی مانده است.

بازار “کورس سالیا” یکی از قدیمی ترین بخش های اولدتاون است که در فصل تابستان با ازدحام شدید جمعیت مواجه می شود. از دیگر دیدنی های این منطقه می توان “کلیسای جامع نیس”، کلیسایی از قرن شانزدهم به نام Chapelle de la Misericorde، موزه موسیقی پالائیس لاسکاریس (Palais Lascaris) متعلق به قرن هفدهم، داروخانه ی قرن هجدهم و نقاشی های مذهبی را نام برد.

کورسالیا (Cours Saleya)

کورسالیا، اصلی ترین پیاده روی منطقه تاریخی اولدتاون که در مرکز این منطقه قرار دارد، مکانی عالی برای گردش در مغازه ها و فروشگاه های کوچک کنار خیابان یا نوشیدن قهوه ای با خیال راحت است. یکی از دلایل شهرت کورس سالیا، برگزاری بازارهای سالانه گل است که بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این جشن خوشبو و رنگارنگ می روند. البته انواع مختلفی از پنیرهای فرانسوی و مواد غذایی هم در کنار بازار کورس سالیا پیدا می شود.

بیشتر بخوانید :  آوت لت ها در فرانسه

موزه ماتیس (Musee Matisse)

“موزه ماتیس”، محل نگهداری صدها اثر از هنرمند مشهور فرانسوی، هنری ماتیس Henri Matisse است. این موزه در ساختمانی متعلق به قرن هجدهم میلادی قرار دارد. موزه ماتیس، هم برای علاقه مندان به آثار ماتیس و هم کسانی که می خواهند که با شناخت یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم، به دانسته های فرهنگی خود بیفزایند، بسیار شگفت انگیز است. به منظور اشتراک گذاری دیدگاه های جدید و جالبی در مورد زندگی و آثار این نقاش زبردست، نمایشگاه های موقتی هم در این موزه برگزار می شود.

تفرجگاه دیز آنگلس (Promenade des Anglais)

قدمت تفرجگاه ساحلی انگلیسی به قرن هجدهم باز می گردد. برای تماشای زیبایی چشم نواز آبی لاجوردی دریای مدیترانه، در تفرجگاه دیز آنگلس قدم بزنید. نام گذاری این تفرجگاه هم به قرن 18 میلادی برمی گردد؛ مهاجران انگلیسی که اغلب تعطیلات خود را در کنار این ساحل زیبا می گذراندند، این تفرجگاه را ساختند. این تفرجگاه انگلیسی که به زیبایی، میان دریا و درختان نخل قرار گرفته است، در سال 1820 ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان ها برای گردش و تفریح، گذراندن اوقات فراغت و همچنین حمام آفتاب در فرانسه است.

کلیسای جامع سنت نیکلاس (Russian Orthodox Cathedral of Nice)

نیکلاس دوم، تزار روسیه در سال 1912 برای یادبود فرزند الکساندر دوم که در نیس فوت کرده بود، ” کلیسای جامع سنت نیکلاس” را بنا کرد. این کلیسا با مناره هایی به سبک روسی، بنای بسیار خیره کننده ای دارد و فضای داخلی این کلیسا همانند ظاهر بیرونی آن بسیار جذاب و با این شهر زیبا در تناسب است. در قرن 19 میلادی اشراف زادگان روسی اغلب از شهر نیس و به خصوص از این کلیسا بازدید می کردند. نمازخانه جذاب “تزارویچ” و باغ “بیزانسی”، واقع در کنار کلیسای جامع هم بسیار دیدنی هستند.

بیشتر بخوانید :  چگونه به راحتی وقت سفارت بگیریم ، قدم به قدم با هوگوتراول

پارک فونیکس (Parc Phoenix)

در شرق تفرجگاه انگلیسی قرار دارد. این پارک عظیم با مساحت هفت هکتار، یکی از بزرگ ترین گلخانه های اروپا است که همناظر تماشایی از انواع گیاهان و گل ها، از جمله مجموعه ای از گل های ارکیده را شامل می شود. دارای دریاچه ای زیبا که گونه های جذابی از پرندگان سراسر جهان در آن زندگی می کنند. پارک فونیکس (پارک ققنوس) با آبشارها، باغ های متنوع و حیات وحش جذابی که دارد، مسافران را به بهشتی گرمسیر می برد.

کلیسای نوتردام نیس (Notre Dame de Nice)

این کلیسا در قرن نوزدهم با معماری نئوگوتیک ساخته شد و بزرگترین کلیسای نیس است. برخلاف کلیسای نوتردام در پاریس، علاوه بر طراحی داخلی بسیار زیبایی که دارد، در محوطه بیرونی آن هم از سنگ سفید خیره کننده ای با تزئینات طلایی استفاده شده است. کلیسای نوتردام (کلیسای بانوی ما)، در شب با وجود چراغانی برج ها و انعکاس نو0ر در شیشه دودی پنجره های آن بسیار دیدنی و چشم نواز است.

خرابه های رومی

یک تجربه تاریخی فوق العاده، از ویرانه های به جامانده از امپراتوری روم با قدمت دو هزارسال. بازدیدکنندگان در سیمیز (Cimiez) می توانند با نحوه زندگی انسان ها در شهر رومی سمنلوم (Cemenelum) آشنا شوند؛ این شهر به مدت 400 سال پایتخت ریویرا (Riviera) بوده است. همچنین در “خرابه های رومی سیمیز” آمفی تئاتر بزرگی را می بینید که محل برگزاری جشنواره جاز در نیس است. از دیگر جاهای دیدنی این منطقه در نیس، مجموعه ای زیبا از حمام های رومی و همچنین یک موزه باستان شناسی جالب است که مجموعه ای گسترده از آثار باستانی را به نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید :  مشاوره ی رایگان

موزه ماسنا (Musee Massena)

ساختمان موزه ماسنا در اصل به عنوان محلی برای گذران تعطیلات شاهزاده ویکتور اسلینگ (Prince Victor d’Essling)، نوه یکی از ژنرال های موردعلاقه ناپلئون، ساخته شده بود. این بنای باشکوه و زیبا، یکی دیگر از معماری های برجسته نیس است.

این ساختمان که بین سال های 1898 تا 1901 به سبک نئوکلاسیک و ایتالیایی مآب ساخته شده است، اکنون به موزه ای جذاب با موضوع تاریخ ریویرا اختصاص دارد.  در این موزه از تاریخچه تعطیلات پادشاهان و مهاجرت آمریکایی ها گرفته تا رونق گردشگری و اهمیت برگزاری کارنوال نیس یه نمایش درآمده است. طبقه همکف موزه ماسنا هنوز هم گاهی برای رویدادهای رسمی مورداستفاده قرار می گیرد، بنابراین گاهی اوقات در کوتاه مدت تعطیل می شود.

موزه هنر مدرن و معاصر (Musee d’Art Moderne et d’Art Contemporain)

این موزه در قلب شهر نیس و در کنار تئاتر ملی قرار دارد. در سال 1990 ساخته شده و می توان گفت که معماری مدرن و هنرمندانه ی آن به تنهایی یک اثر هنری و در تناسب با آثار جذاب و گسترده ی هنر مدرن این موزه است. موزه هنر مدرن و معاصر نیس، آثار فوق العاده ای از برخی جنبش های هنری قرن گذشته از جمله انواع مختلفی از آثار هنری “پاپ آمریکایی” و “مینیمالیسم آمریکایی” و “رئالیسم جدید اروپایی” را به نمایش می گذارد.

باغ آلبرت اول (Jardin Albert 1er)

از قدیمی ترین باغ های عمومی نیس است که در سال 1828 ساخته شده است. باغ آلبرت اول، محوطه ای سرسبز در نزدیکی تفرجگاه انگلیسی است. این باغ دارای درختان نخل، گیاهانی از سراسر جهان، چمن های آراسته، یک چرخ و فلک سنتی و حتی یک محل کنسرت تابستانی در فضای باز است. این مکان در طول سال ها، میزبان بزرگانی چون ادیت پیاف (خواننده فرانسوی) و همچنین گروه انگلیسی آیرن میدن بوده است. این پارک زیبا در بین مردم محلی بسیار محبوب است و مکانی عالی برای گذراندن یک بعدازظهر آفتابی و آرام است.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir