دانشگاه های کانادا

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا، فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه یافته ی دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده تر است و در کنار اینها، پس از مهاجرت به کانادا با هدف تحصیل، امکان دائمی کردن اقامت هم وجود خواهد داشت.

در بین دانشگاه های کانادا، دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا، در شمار بهترین دانشگاه های این کشور به ترتیب رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

1. دانشگاه تورنتو

در میان بهترین دانشگاه های کانادا اولین نامی که به چشم می خورد دانشگاه تورنتو است. تاریخچه آن به زمانی برمی گردد که آمریکا تحت سیطره انگلیسی ها بود و هنوز جریان انقلاب و استقلال آمریکایی ها به راه نیفتاده بود. کلیسای انگلستان، وظیفه کنترل و نظارت بر این دانشگاه را به عهده داشت. دانشگاه تورنتو نخستین دانشگاهی بود که در ناحیه ی شمالی کانادا احداث شد. این دانشگاه با الهام گرفتن از دانشگاه های مطرح انگلستان ساخته شد و متشکل از تعدادی کاج تخصصی بود.

هر کدام از این هفت کالج دانشگاه تورنتو تاریخچه و رسومات منحصر به فردی دارد.

دستاوردهای متعددی به نام دانشگاه تورنتو به ثبت رسیده است و در عرصه علمی، به عنوان یکی از دانشگاه های پیشتاز شناخته می شود. اولین دفتر نشر مقالات علمی در این دانشگاه تأسیس شد. همین طور نخستین دانشکده تخصصی علوم جنگل. به علاوه دانشگاه تورنتو اولین دانشگاه در کانادا بود که هزینه های اختصاص یافته به آن از مرز یک میلیارد دلار کانادا گذشت.

بیشتر بخوانید :  سریلانکا

دیگر مسئله ای که دانشگاه تورنتو را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا زبانزد کرده است، پیشتازی آن در جنبش های علمی است. مؤسسه تخصصی نقد ادبی، نظریه ی ارتباطات، نظریه ان پی-کامل در علوم کامپیوتری، درمان با استفاده از سلول های بنیادی، کشف انسولین، کشف میکروسکوپ الکترونی، تعدادی از مهم ترین دساوردهای علمی دانشگاه تورننتو هستند.

در محوطه مرکزی دانشگاه تورنتو تعدادی بنای تاریخی و حیاط خلوت وجود دارد که حیث زیبایی و معماری منحصر به فرد هم پای بهترین بناهای قاره ی اروپا قرار هستند.

شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه تورنتو در کانادا:

اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های کانادا را دارید باید اجازه تحصیل در کانادا را نیز داشته باشید. لذا فرد باید درخواست اجازه تحصیل به وزارت آموزش مربوطه ارسال نمایید تا این نامه برای وی صادر گردد. پس از کسب نامه می توانید درخواست آنلاین برای پذیرش در دانشگاه موردنظر را بدهید.

نحوه ی پذیرش در دانشگاه تورنتو، به این صورت است که نمرات شما را بررسی و مدارک تحصیلی تان را چک می کند و اگر از سطح تحصیلی و نمره بالایی برخوردار بودید و اینکه مدارک تحصیلی تان کامل بود شما را پذیرش می کند و برای شما ایمیلی جهت تأیید مدارکتان ارسال می نماید.

و اما برای اینکه شما در دانشگاه تورنتو پذیرفته شوید باید زبان انگلیسی خوبی داشته باشید و آیلتس شما بالا باشد. همچنین لیست نمرات میان دوره و دوره تحصیل شما خوب و در سطح بالایی باشد. اگر درخواست شما رد شد یک بار مهلت بازدید دوباره مدارک دارید که چک می شوند. برای پذیرفته شدن تحصیل شما در کانادا، باید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود در دانشگاه های کانادا را دارید.

بیشتر بخوانید :  شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای شنگن
رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه تورنتو

بیش از هفتصد رشته تحصیلی به این شرح: پزشکی و سایر شاخه های پزشکی مانند پرستاری، دندانپزشکی و … در شعبه مرکزی و سایر شعبه های دانشگاه تورنتو، مهندسی، حسابداری، آمار کاربردی، فیزیولوژی حیوانات، ریاضیات، زیست شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، اقتصاد، ستاره شناسی، ژنتیک و نوروبیولوژیک، جرم شناسی، کامپیوتر و سایر رشته ها می باشد.

هزینه تحصیل در هر رشته دانشگاه تورنتو

هزینه تحصیلات در دانشگاه تورنتو با توجه به انتخاب رشته متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه تورنتو سالیانه تقریبا 35500 دلار است و برای سایر رشته ها حدودا در دوره کارشناسی ارزان تر از دوره دکتری است اما به دوره دکتری و کارشناسی ارشد می تواند بورسیه تعلق بگیرد. عموما برای دوره لیسانس و یا کارشناسی شما باید مبلغی حدود 29740 تا 55900 دلار کانادا هزینه کنید و این مبلغ برای مقاطع بالاتر حدود 9900 دلار کانادا است.

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای دریافت پذیرش از این دانشگاه باید به صورت آنلاین درخواست بدهید و مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب مدرک و پردیس دانشگاهی
  • دارابودن شرایط و دریافت پذیرش
  • کامل کردن درخواست پذیرش آنلاین
  • ارسال رزومه و پرداخت هزینه درخواست پذیرش
دانشگاه بریتیش کلمبیا بر چه اساسی برای درخواست پذیرش ما تصمیم می گیرد؟

در ابتدا نگاهی کلی به تحصیلات آکادمیک شما می شود. سپس بررسی می شود که شما دورههای لازم برای پذیرش در رشته ی موردنظرتان را گذرانده اید یا نه و تا چه حد به رشته ای که انتخاب کردید مرتبط است. اگر در این فرایند پذیرفته بشوید؛ مدارک شما مورد بررسی جدی قرار میگیرد!

بیشتر بخوانید :  ویزای استارتاپی کانادا

پ.ن: هر رشته پیش نیازهای خاص خودش را دارد که شما باید آن را گذرانده باشید!

سطح زبان مورد نیاز برای دریافت پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا:

در این دانشگاه دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود و شما برای پذیرفته شدن، باید دارای استاندارد کافی از نظر سطح زبان باشید.

کمترین نمره آیلتس مورد قبول 6.5 و برای تافل نیز 70 الی 90 است.

اما برای رشته های مختلف این سطح و مقادیر می تواند تغییر کند.

پ.ن: مدرک زبان را در حین درخواست پذیرش به دانشگاه بریتیش کلمبیا ارائه دهید.

  • انتخاب مدرک و پردیس دانشگاهی

هنگامی که وارد قسمت پذیرش در سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا می شوید با دو گزینه روبرو می شوید که مشخص کننده ی نوع مدرک درخواستی شما برای دوره ی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می توانید اقدام کنید. بر اساس انتخاب شما دانشکده یا پردیس ارائه دهنده آن دوره مشخص می شود. شما تنها درصورتی که برای انتخاب اول خود پذیرفته نشوید برای انتخاب دوم سنجیده می شوید، مگر اینکه با دفتر پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا تماس گرفته و درخواست بدهید که انتخاب دوم شما را ارزیابی کنند.

  • دارا بودن شرایط پذیرش

قبل از ارائه درخواست مطمئن شوید شرایط مورد نیاز این دانشگاه برای دریافت پذیرش، از جمله موارد عمومی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان را دارا هستید.

  • کامل کردن درخواست پذیرش آنلاین

یک حساب کاربری در سایت ساخته و یا اگر از قبل دارای حساب کاربری هستید وارد آن شوید. به خودتان زمان کافی برای پر کردن پروفایل شخصی تان بدهید زیرا در تصمیم دانشگاه مبنی بر پذیرش درخواست شما تأثیر بسزایی دارد.

  • ارسال رزومه و پرداخت هزینه درخواست پذیرش

تا تاریخ 15 ژانویه درخواست خود را به همراه رزومه ارسال کرده و هزینه ی بررسی مدارک خود را بپردازید. برای رشته ها و مدارک خاصی ممکن است هزینه اضافه درنظر گرفته شود. این هزینه برای شهروندان کانادایی 69.25$ و برای دانشجویان بین المللی 116.25$ است.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir