سفر به کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا دارند نیازمند ارائه مدارکی به سفارت این کشورها برای شفاف بودن زمان سفر، تاریخ رفت و برگشت و محل اقامت مسافر است. و اما با توجه به امکان عدم تأئید ویزا از سمت کنسولگری راهکارهایی تحت عنوان رزرو بلیط هواپیما برای سفارت و رزرو هتل برای سفارت توسط آژانس ها و شرکت ها ارائه می شود که راه حل مناسبی برای پایین آوردن هزینه های اولیه برای اخذ ویزاست.

ویزا برای سفر به چه کشورهایی؟

ویزا سند و مدرک قانونی است که اجازه ورود افراد به کشورهای دیگر را می دهد. در ویزا اطلاعاتی اعم از: زمان سفر، مدت زمان سفر و کشورهایی که اجازه ورود به آنها به فرد داده می شود، وجود دارد.

توجه داشته باشید که 18 کشور هستند که با ایران قانون لغو روادید (ویزا) را امضا کرده اند. از جمله این کشورها: مالزی، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و تاجیکستان است.

پس اگر بخواهید به این کشورها سفر کنید نیازی به ویزا ندارید و دغدغه ای هم برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل هم وجود نخواهد داشت!

و اما کشورهای زیادی به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند که باید برای ورود به آنها، قبل از سفر ویزایشان را دریافت کنید. چرا که این کشورها برای کنترل ورود و خروج مسافران به کشورشان اسنادی را از افراد دریافت می کنند تا از برنامه سفر و تاریخ برگشت مسافر به کشورش مطمئن شوند و حساسیت و جدیت سفارت برای چک کردن صحت رزرو بلیط هواپیما و هتل به این دلیل است که مطمئن شوند که مسافر قصد بازگشت به کشور خود را دارد؛  زیرا این ترس برای کشوها وجود دارد که پر از اتباع خارجی شود و این موضوع به خصوص در کشورهای پیشرفته که اکثر افراد آرزوی داشتن اقامت این کشورها را دارند بسیار اتفاق می افتد و این سختگیری از طرف سفارتخانه ها شدیدتر می شود.

بیشتر بخوانید :  گردشگری ماجراجویانه راس الخیمه

مدارک مهم برای ارائه به سفارت

برای سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی قبل از سفر باید ویزای شما از طرف سفارت آن کشور صادر شود که برای این کار در زمانی که به عنوان وقت سفارت برای مسافر مشخص می شود باید مدارکی را تحویل و یا نشان دهد که واضح بودن زمان ورود و خروج و محل و هتل اقامت مسافر است ارائه دهد تا سفارت آن کشور پس از بررسی برای درستی مدراک و دلایل سفر و مطمئن شدن از برگشت مسافر به وطنش کسب کند. این مدارک شامل: بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل و بیمه مسافرت است که همگی به صورت اسناد رسمی و قانونی باشند.

وقت سفارت

با افزایش تقضاها برای اخذ روادید و یا ویزا، سفارت خانه ها برای نظم دادن به مراحل انجام کار، تاریخ و ساعت مراجعه متقاضیان را تعیین می کند تا هرج و مرج، بی نظمی و صف های طولانی برای انجام مراحل اداری و تحویل مدارک ایجاد نشود. این تعیین وقت از طریق مراجعه به سایت کنسولگری انجام می شود و پس از تحویل مدارک و بررسی آنها سفارت موردنظر معمولا در بازه زمانی 10 تا 15 روزه به فرد اعلام می کند که با درخواست ویزا موافقت کرده است یا خیر!

رزرو بلیط هواپیما برای سفارت

همونطور که اشاره شد سفارت برای اطمینان از بازگشت شما به کشور، بلیط رفت و برگشت هواپیما و برنامه سفر را از فرد متقاضی مطالبه می کند.

سفارت ها این موضوع را هم درنظر می گیرند که خرید بلیط هواپیما قبل از گرفتن ویزا امری منطقی نیست؛ به همین دلیل پیشنهاد می دهند در زمان مراجعه به سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما، بلیطی را رزرو کنند که امکان کنسلی داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  مهم ترین فستیوال های سوئیس

و البته که با مراجعه به  سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما آژانس های هواپیمایی می توانند بلیط هواپیما خارجی را رزرو کنند و در سیستم رزرواسیون بلیط هواپیما امکان رزرو بلیط هواپیما از چند ساعت تا چندین روز امکان دارد و هم به صورت خرید حضوری و هم از طریق رزرو اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما امکان پذیر است و حتی با این روش می توان رزرو بلیط هواپیما برای سفارت را بدون پرداخت هزینه انجام داد و برنامه سفر شامل نام مسافر، نام پرواز، شماره رزرو، کد فرودگاه و تاریخ رفت و برگشت را جهت ارائه به سفارت دریافت کرد و پس از تأیید ویزا اقدام به خرید قطعی بلیط کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که قوانین هر ایرلاین و کلاس پروازی مدت زمانی خاصی برای رزرو بلیط هواپیما تعیین می شود و در ایرلاین های مختلف متفاوت است و از آنجایی ممکن است زمان بررسی مدارک و اعلام تأیید ویزا طولانی شود، باید بلیطی را رزرو کنید که حتما قابلیت کنسل کردن آن وجود داشته باشد.

رزرو هتل برای سفارت

یکی دیگر از مدارک مهم و پرهزینه درخواستی سفارت، ارائه مدارک رزرو هتل است. سفارت کشورها تنها زمانی رزرو هتل متقاضی را تأئید می کنند که این مدارک در سربرگ رسمی هتل ارائه شود. و علاوه بر این احتمالا کنسولگری برای اطمینان بیشتر استعلام لازم را از هتل انجام می دهد.

برای رزرو هتل از سفارت دو راه را می توانید انجام دهید: اول اینکه به روش معمول رزرو هتل را به صورت قعی انجام دهید که در این صورت اگر مجبور به کنسل کردن بشوید جریمه کنسلی آن بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید :  سفری بی نظیر با کشتی های آسیایی کروز

روش دوم که مناسب رزرو هتل برای سفارت است، روش غیرقطعی هتل است. با این کار شما در لیست رزرواسیون هتل قرار می گیرد و اطلاعات شما در سربرگ رسمی هتل جهت تحویل به سفارت ارائه می شود و هزینه این روش بسیار کمتر است. شما می توانید رزرو هتل برای سفارت را از طریق آژانس های معتبرانجامم دهید و با این روش در صورت عدم تأیید ویزا از طرف سفارت، می توانید با پرداخت مبلغ کمی رزرو خود را کنسل کنید.

هوگوتراول واسطه بین مشتریان و عرضه کنندگان خدماتی همچون رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، وقت سفارت، سفارت حوزه شنگن، پر کردن فرم های ویزا و ارائه بیمه مسافرتی است و مفتخر است که با بیش از 14 سال سابقه درخشان درزمینه گردشگری جزو برندهای مورداعتماد در این حوزه است.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir