کالج های کانادا

برخلاف ایالت متحده آمریکا که در آن به مدارس محلی و یا اجتماعی کالج گفته می شود، کالج در کانادا برای ارائه آموزش های فنی و با هدف رشد اقتصادی کانادا فعالیت می کند. برنامه های مطالعاتی کالج های کانادا بر اساس روند بازارکار و نیازهای کارفرمایان در کانادا تعیین می شود.  به طور خلاصه کالج ها معمولا به مهارت های اشتغال خاص، آموزش های حرفه ای و تجارت متمرکز می شوند و استخدام دانش آموزان پس از تحصیل، هدف مستقیم آنها است. اندازه کلاس های درس در کالج بسیار کوچک است تا تعامل بین مدرس و دانش آموزان بیشتر باشد و بر همین اساس، تجربه علمی دانش آموزان تا حد چشمگیری افزایش پیدا می کند. کالج ها تحت نظارت دانشگاه های کانادا و در 3 مقطع تحصیلی کاردانی، لیسانس و گواهینامه (Certificate) فعالیت می کنند.

اخذ پذیرش کالج در کانادا

برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس نیست و شما می توانید دوره های زبانی خود را در کالج بگذرانید. توجه داشته باشید که شما تا مقطع لیسانس می توانید در کالج های کانادا تحصیل کنید و در صورتی که مدرک فوق لیسانس و یابیشتر داشته باشید، مجاز به ثبت نام در در کالج های کانادا نمی باشید. Humber، Seneca و George brown از معروف ترین کالج های کانادا می باشند. شما می توانید درخواست پذیرش کالج مورد نظر خود را به تیم گردشگری هوگوتراول ارائه کنید.

بیشتر بخوانید :  معماری در آلمان

شهریه کالج های کانادا

به طور کلی شهریه کالج های کانادا سالانه از 15 تا 20 هزار دلار کانادا متغیر است. تغییر شهریه به کالج مورد نظر و رشته انتخابی شما بستگی دارد.

رشته های تحصیلی کالج در کانادا

در کالج های کانادا می توانید در رشته های حسابداری، مردم شناسی، هنر، علوم زیستی، بازرگانی، شیمی، ارتباطات، علوم کامپیوتر، اقتصاد، فنی و مهندسی، زبان انگلیسی، علم و فناوری محیط زیست، جغرافیا، تاریخ، خدمات انسانی، طراحی داخلی، حرکت شناسی، دو میدانی و رقص، ریاضیات، دستیار پزشکی، موسیقی، پرستاری، حقوقی، فلسفه، فیزیک، روانشناسی و غیره تحصیل کنید.

دانشگاه های کانادا

دانشگاه ها در کانادا از نظر غلمی مستقل هستند و بر مهارت های تحلیلی ( توانایی درک و استفاده از اطلاعات) و برنامه های آموزشی و حرفه ای متمرکز هستند. در داشگاه ها دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فارغ التحصیل می شوند. تکمیل دوره های آموزشی در دانشگاه حدودا بین 3 تا 4 سال طول می کشد. به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های کانادا گزینه جذاب تری برای دانشجویان بومی و حتی دانشجویان بین المللی است. اما تحصیل در دانشگاه ها معمولا گران تر از تحصیل در کالج می باشد؛ ولی برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا می توانید از کمک های مالی دانشگاه استفاده کنید. برای کسانی که علاقه مند به برنامه های حرفه ای مانند پزشکی و حقوق هستند، دانشگاه های کانادا یک گزینه عالی است.

پ.ن: اخذ مدرک از دانشگاه های کانادا برای کسانی که می خواهند در رشته های مبتنی بر تحقیق کار کنند، هم توصیه می شود.

بیشتر بخوانید :  اگر چمدان در راه بازگشت بیش از حد سنگین باشد چه کنیم؟

اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا، حتما باید مدرک آیلتس (برای ایالات انگلیسی زبان) و یا PTE (برای ایالات فرانسوی زبان) ارائه کنید. نوع مدرک زبان و نمره آن به رشته انتخابی شما در دانشگاه بستگی دارد. در صورتی که دارای مدرک دانشگاهی هستید و برای ادامه تحصیل به کانادا می روید، حتما باید مدارک شما توسط سیستم WES به تأیید برسد. شما می توانید از مقطع کاردانی تا پست دکترا در دانشگاه های کانادا تحصیل کنید. دانشگاه آلبرتا در رتبه 101 دانشگاه های جهان، دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 43 جهان و دانشگاه کلگری در رتبه 151 جهان از بهترین دانشگاه ها در کانادا هستند.

شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه مقاطع لیسانس تا پست دکترا در دانشگاه های کاناد، به رشته و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. شهریه دانشگاه های کاناداسالانه از 20 تا 80 هزار دلار متغیر است.

رشته های تحصیلی در دانشگاه های کانادا

در دانشگاه های کانادا می توانید در رشته های عمران، پرستاری، مدیریت کسب و کار، مهندسی سخت افزار، زمین شناسی، دارو سازی، امور مالی و مالیاتی، مهندسی شیمی و علوم مدیریتی تحصیل کنید.

کالج بهتر است یا دانشگاه؟

همه چیز به هدف شما در تحصیل در کانادا بستگی دارد. در صورتی که برای اقامت می خواهید ویزای تحصیلی بگیرید، پیشنهاد می شود برای کالج اقدام کنید. اما اگر با هدف ارتقا دانش و دریافت مدرک تحصیلی معتبر می خواهید ویزای تحصیلی کانادا بگیرید، پیشنهاد می شود حتما برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir