تور گرجستان ( تفلیس،باتومی)

0
این تور هنوز در دسترس نیست .

اقدام به رزرو

افزودن به لیست دلخواه

افزودن آیتم به علاقه مندی ها نیازمند یک حساب کاربری است

72

گرجستان در منطقه قفقاز اورآسیا قرار دارد و پایتخت آن تفلیس است. دین مردم گرجی مسیحی بوده و زبان آنها گرجی و جوانان آنها نیز کم و بیش به زبان انگلیسی صحبت می کنند. واحد پول کشور گرجستان لاری می باشد. تور گرجستان در سالهای اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته و می توانید با انتخاب مجری مستقیم تور گرجستان، به این شهر تاریخی سفر کنید و از بازدید مکانهای گردشگری لذت ببرید. به غیر از تفلیس، باتومی از دیگر شهرهای محبوب گرجستان در میان گردشگران است، به همین دلیل اژنس واپیمایی هوگوتراول تورهای ترکیبی مانند تور تفلیس باتومی را نیز به مسافران ارائه می دهند که فرصتی عالی برای سفر به این دو شهر دیدنی است.

جذابیت های گرجستان

غذاهای محلی خوشمزه، طبیعت و چشم انداز خیره کننده، آثار تاریخی مانند کلیساها و صومعه ها با معماری باشکوه، حمام های گوگردی مشهور، دریاچه لیسی، پارکهای مختلف مانند پارک آبی،سواحل جادویی، جشنوارهای گوناگون،شهر سنگی اوپلیستیخه، مجسمه ها، موزه ها و.. تنها برخی ازجاذبه های گردشگری گرجستان  هستند.

 

 

 

تهران

محل حرکت و برگشت

فرودگاه امام خمینی 

زمان حرکت

سه ساعت قبل از پرواز 

هزینه ها

  • بلیط رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ 4 ستاره با صبحانه، ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت

مدارک موردنیاز

  • همراه داشتن پاسپورت ،واچر هتل ،بیمه نامه و به همراه داشتن نفری شبانه 100 دلار ( به تعداد شبهای اقامت )
پیشنهادهای هوگوتراول

مکان های تاریخی

تفلیس : بدون شک، اولین جاذبه دیدنی تفلیس که باید در سفر به این شهر از آن بازدید نمایید، قلعه ناریکالا می‌باشد. قلعه نارنیکا را می‌توان یکی از مهم‌ترین و مطرح‌ترین شناسه های شهر تفلیس نامید که دیدنی‌ترین جاذبه تاریخی این شهر نیز به حساب می‌آید. قدمت این قلعه به قرن چهارم می‌رسد و نکته حائز اهمیت این است که قلعه ناریکالا، در دوران امپراطوری پادشاهان ایرانی در گرجستان ساخته شده است. قلعه ناریکالا مانند بسیاری از سازه های قدیمی، در ابتدا کاربردی نظامی داشته اما اکنون به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر تفلیس تبدیل شده است.
باتومی : در اغلب شهرهای گردشگری بزرگ دنیا تندیس هایی وجود دارند که نماد و مظهر آن شهر شده‌اند و تماشای تصویری از آن‌ها، نام شهرشان را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند. شهر باتومی نیز از این قاعده مستثنی نیست و از تندیس های منحصربفرد بسیاری تشکیل شده است. یکی از این مجسمه ها که شهره گردشگران باتومی است،مجسمه علی و نینو است که اغلب آن را با نام مجسمه عشق می‌شناسند.
نام این مجسمه برگرفته از دو شخصیت اصلی داستانی عاشقانه‌ای به قلم قربان سعید است که در آن پسری آذری و مسلمان به نام علی دلباخته دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود و شوربختانه عشق آن‌ها به سرانجامی تراژیک ختم می‌گردد. تندیس زیبای این رویداد غم‌انگیز توسط هنرمندی گرجی به نام تامارا کوسیتادزه طراحی گردیده است. این هنرمند در سال ۲۰۰۷ با الهام از این داستان شروع به ساخت این مجسمه ظریف و تماشایی کرد و پس از سه سال کار بی‌وقفه، طراحی آن را در سال ۲۰۱۰ به اتمام رساند. این مجسمه دو پیکره فلزی منعطف با ارتفاع 8 متر را در برمی‌گیرد که هر ۱۰ دقیقه یک بار بهم نزدیک می‌شوند و پس از آن که در هم ادغام شدند، از هم فاصله می‌گیرند تا روایتگر رابطه پرفراز و نشیب عشق میان این دو شخصیت باشد.

مکان های تفریحی

تفلیس: 1.پارک ریکه ( Rike Park )

اگر در طول فصل‌های بهار و تابستان به شهر تفلیس سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پارک ریکه این شهر را از دست ندهید، این پارک که یکی از شناخته شده‌ترین مراکز در شهر تفلیس به‌شمار می‌آید، در فصل تابستان با آب نماهای زیبا و موسیقی‌های جذاب، پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان می‌باشد. دسترسی به پارک ریکه، بسیار آسان بوده و گردشگران می‌توانند از طریق پل صلح به محله قدیمی شهر و پارک ریکه دسترسی پیدا کنند. گردشگران این فرصت را دارند تا برای رسیدن به مجسمه مادر گرجستان، قلعه ناریکالا و دیگر جاذبه‌های گردشگری تفلیس از تله‌کابینی که در پارک ریکه وجود دارد استفاده نمایند.
2.شهر سنگی اوپلیستیخه ( uplistsikhe )

 شهر اوپلیستیخه را می‌توان مهم‌ترین جاذبه دیدنی تفلیس دانست که فضایی رویایی را در ۱۰ کیلومتری شهر گوری گرجستان ایجاد کرده است. این شهر را می‌توان بزرگ‌ترین شهر سنگی دنیا دانست و گفتنی است که شهر اوپلیستیخه در معنای لغوی به معنی معبد خدایان و الهه‌های باستانی می‌باشد. قدمت ساخت این شهر به دوران برنز می‌رسد و تقریباً در حدود ۱۰۰۰ سال پیش توسط این پادشاهان این دوران ساخته شده است. همچنین، شهر اوپلیستیخه تا قرن سیزدهم میلانی مکانی مسکونی بوده و اما اکنون بیشتر به عنوان آثار تاریخی و دیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باتومی :1.موزه صنعت برادران نوبل باتومی (Noble Brothers Technological Batumi Museum)از میان جاهای دیدنی باتومی موزه‌ برادران نوبل یک جاذبه متفاوت و خاص است که دیدنش به گردشگران این شهر و طرفداران دنیای تکنولوژی به شدت پیشنهاد می‌شود. با بازدید از این موزه جالب می‌توان سیر تحول عظیم حوزه تکنولوژی را از نزدیک مشاهده کرد. این موزه در سال ۲۰۰۷ احداث شده است و بنای آن در حقیقت به دفتر شرکت نفتی برادران نوبل تعلق داشته است که تا حدود سال ۱۹۱۷ نیز در فعال بوده‌اند. از این رو به احتمال قوی می‌توان گفت دلیل نام‌گذاری موزه به این اسم نیز به سبب نقش مهمی است که برادران نوبل در صادرات نفتی از باتومی به دیگر نقاط و پیشرفت اقتصادی این شهر داشته‌اند. اقلام موجود در این موزه شامل بیش از ۲۰۰۰ شیء صنعتی مربوط به حوزه تکنولوژی است که همگی نشانه روند تغییر تکنولوژی از قرن ۱۹ میلادی تا اوایل قرن ۲۰ میلادی در شهر باتومی است. علاوه بر آن با بازدید از این موزه می‌توان اطلاعات مفیدی در خصوص سیر پیشرفت اقتصادی شهر باتومی و مراودات اقتصادی با دیگر کشورها به دست آورد.
2.آبشار ماخونتسی باتومی (Makhuntseti waterfall)در معرفی جاهای دیدنی باتومی خوب است که به سراغ جاذبه‌های طبیعی این شهر پرگردشگر گرجستان برویم. آبشار ماخونتسی نمونه‌ای از این جاذبه‌ها است که علیرغم آنکه در دهکده‌ای به همین نام قرار دارد، اما فاصله آن تا شهر باتومی تنها ۳۰ کیلومتر است. معمولاً مینی‌بوس‌هایی در شهر باتومی وجود دارند که روزانه در چند نوبت به این دهکده باصفا تردد می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر راهی شهر باتومی شدید حتماً در برنامه بازدید شهری خود بازدید از این جاذبه طبیعی را هم در برنامه خود بگنجانید. این آبشار تماشایی که ارتفاع آن نزدیک به ۳۶ متر است در دل فضای سبز وسیعی با درختانی انبوه و مناظری رویایی واقع شده است. بی‌شک در این فضای دنج و آرامش‌بخش فارغ از هیاهوی شهری می‌توان از یک طبیعت‌گردی تمام عیار و دل‌چسب لذت برد. معمولاً گردشگران باتومی در بازدید از این آبشار زیبا سری هم به دهکده‌ای که در حوالی آن قرار گرفته‌اند می‌زنند تا در حین بازدید از طبیعت بکر آن روستا از محصولات بومی که توسط روستاییان تهیه می‌شود نیز استفاده کنند.

اماکن مقدس زیارتی

تفلیس :کلیسای جامع تثلیث تفلیس محبوب‌ترین جاذبه دیدنی تفلیس

کلیسای جامع تثلیث به نام کلیسای سامبا نیز شناخته می‌شود و در یکی از مناطق مهم تفلیس قرار گرفته است. معماری این کلیسا آمیزه‌ای از سبک سنتی مذهبی گرجی است که تاریخ معماری گرجستان در مقاطع مختلف شاهد آن بوده است. ارتفاع کلیسا چیزی در حدود ۹۷ متر است و عناصری از معماری بیزانس را نیز در خود جای داده است. جالب
توجه است که این کلیسای بزرگ، از ۹ کلیسا در مساحت‌های کوچک‌تر تشکیل شده است و علاوه بر این، ۵ کلیسای کوچک‌تر دیگر نیز در طبقات زیرین بنا واقع شده است.

معماری بی نظیر کلیسای جامع تثلیث تفلیس از عناصری مانند بنای اصلی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، کارگاه‌های
آموزشی، استراحتگاه تشکیل شده و دارای یک گنبد مخروطی شکل ۹ ستونه از جنس طلا است. همچنین لازم به ذکر است که کلیسای جامع تثلیث تفلیس به دلیل معماری منحصر‌به‌فرد آن، یکی از مهم‌ترین آثار معماری در جهان به‌شمار می‌رود و همه ساله گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری تنها برای بازدید از این کلیسا به کشور گرجستان و شهر تفلیس سفر می‌کنند.

باتومی : کلیسای جامع مریم مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral)از میان جاذبه های دیدنی شهر باتومی، کلیسای جامع مریم مقدس یکی از مکان هایی است که جایگاه ویژه ای نزد گردشگران این شهر دارد. این کلیسا که عمدتا مکانی برای انجام اعمال مذهبی توسط مسیحیان ارتودکس بوده است، در دهه ۱۹۰۰ میلادی بنا شد. کلیسای جامع مریم مقدس در زمان فرمانروایی شوروی به مدت چند سال تعطیل شد و سپس در سال ۱۹۸۹ مجددا بازگشایی شد و سرانجام در سال ۲۰۰۰ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت تا به شکل و شمایل امروزی خود ظاهر شود. ناگفته نماند که کلیسای جامع مریم مقدس از معماری بی‌نظیری برخوردار است و نمای بیرونی آن متشکل از گنبدهای کشیده‌ای است که به سبک گوتیک طراحی شده‌اند و معماری داخلی کلیسا نیز به سبب بکارگیری سنگ های زیبای تزئینی و تندیس های هنرمندانه‌ای که در خود جای داده است، از جمله چشم نوازترین جاذبه های باتومی به شمار می رود.

جذابیت ها

تفلیس :1.بازار درای بریج ( Dry Bridge Market )

از دیگر مراکز دیدنی شهر تفلیس، بازار درای بریج می‌باشد که البته برای بسیاری از گردشگران یکی از مقاصد محبوب در کشور گرجستان به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با سفر به شهر تفلیس در این بازار به خرید و بازارگردی بپردازید. این بازار، همان طور که از نامش پیداست در کنار پل درای برگزار می‌شود و محصولات محلی و غیر محلی بسیاری را به نمایش عموم می‌گذارد.
2.آکوا پارک ( Aqua Park )

 آکوا پارک تفلیس، دیگر جاذبه دیدنی تفلیس می‌باشد که در دسته پارک‌ها قرار دارد. این پارک که از جذابیت منحصر‌به‌فرد و طبیعتی بی نظیر برخوردار است، یک مکان عالی برای تفریح و آب تنی در تفلیس به‌شمار می‌آید. افتتاح آکوا پارک تفلیس، به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد که از همان سال به عنوان بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین پارک‌های تفلیس، شناخته می‌شد. این پارک رو‌باز یکی از پارک‌های آبی محبوب و زیبای برای گردشگران و خود گرجی‌ها می‌باشد.

باتومی:1.میدان اروپا (Europe Square)

اگر در طول سفرتان به باتومی هوس پیاده‌روی و گشت و گذار در شهر باتومی به سرتان زد، بهتر است بدانید بهترین مکان برای این کار میدان اروپا است که در دل این شهر جای گرفته است. در واقع میدان معروف اروپا در شهر باتومی یکی از شناخته شده‌ترین مناطق این شهر به شمار می‌رود. در میدان اروپا طیف وسیعی از ساختمان های باستانی و تاریخی در کنار بناهای تازه تاسیس با سبک معماری کهن قرار گرفته‌اند تا فضای رویایی و نوستالژیکی را برای پیاده‌روی گردشگران بیافرینند. گفتنی است که در گوشه و کنار این میدان تاریخی مجسمه ها و نمادهای مختلفی به چشم می خورند.
2.دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake)سال ها قبل از آنکه دریاچه نوریگلی باتومی به محیطی زیبا و جذاب برای گردشگران این شهر تبدیل شود، صرفا دریاچه آرامی بود در مکانی تقریبا متروک که اهالی باتومی آن را با نام دریاچه گلباش (Gel-Bash) می‌شناختند و گاه در حوالی آن جمع می‌شدند. بر اساس افسانه های قدیمی تغییر نام این دریاچه از گلباش به نوریگلی به دلیل وقوع رخدادی غم انگیز است: بر اساس این افسانه پسربچه ای به نام نوریگلی در حال آب تنی در این دریاچه غرق می‌شود و تا سالها بعد مادر او در انتظار بازگشت فرزندش به این دریاچه می‌رود و اسم او را بلند صدا می‌کند، تا آنجا که دیگر همه اهالی نام این دریاچه را نوریگلی می‌گذارند.
جالب است بدانید که سالیان سال این دریاچه به دلیل وجود محوطه جنگلی اطرافش، به زیستگاهی برای حیوانات وحشی تبدیل شده بود و اهالی باتومی بیشتر به منظور شکار به این دریاچه می‌رفتند تا این که در سال ۱۸۸۱ محوطه اطراف دریاچه نوریگلی به دستور شهردار وقت باتومی پاکسازی شد و برای عبور و مرور رهگذران در جنگل سنگفرش هایی ایجاد شد. سرانجام در سال ۱۹۹۳ ، آن جنگل قدیمی به پارکی سرسبز و زیبا در دل دریاچه نوریگلی برای بچه ها تبدیل گشت. خوب است بدانید که عمق این دریاچه ۸ متر است و امتداد سطح آب های آن تقریبا به بیش از۵ هکتار می رسد. امروزه بسیاری از اهالی و گردشگران شهر باتومی به همراه دوستان و اعضای خانواده خود به دریاچه نوریگلی می‌روند تا اوقات خوشی را در ساحل بگذرانند و در حین قایق سواری بر روی این دریاچه به تماشای چشم اندازهای زیبای طبیعت اطراف مشغول شوند.

نقشه

تصاویر