این تور هنوز در دسترس نیست .

اقدام به رزرو

افزودن به لیست دلخواه

افزودن آیتم به علاقه مندی ها نیازمند یک حساب کاربری است

112

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است که توسط تنگه بسفر از هم جدا شده است. استانبول در گذشته، کنستانتین پل یا قسطنطنیه نام داشته و مرکز امپراتوری روم شرقی بوده است که بعد توسط عثمانی‌ها تصرف و پایتخت امپراتوری عثمانی می‌شود. استانبول بیش از ۱۵ میلون نفر جمعیت دارد و یکی از ده مقصد اول گردشگری جهان است. شهر استانبول ۱۵۳۹ کیلومتر مربع مساحت دارد. 

جذابیت های استانبول

جاهای دیدنی استانبول، طیف گسترده‌ای از بناهای تاریخی، موزه‌ها، کاخ‌ها و آثار باستانی را در بر می‌گیرد و هرکدام، داستان‌هایی را از این شهر زیبای ترکیه، روایت می‌کند. بسیاری از مسافران این شهر، فرصت نمی‌کنند همه جاهای دیدنی استانبول را ببینند و زمان کم می‌آورند.

اگر قرار باشد تعدادی از جاهای دیدنی استانبول را به‌عنوان معروف‌ترین جاذبه‌هایش نام ببریم، باید به مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، پل بسفر، پل گالاتا، برج گالاتا، آب‌انبار باسیلیکا، قلعه آناتولی، میدان تکسیم، تپه پیر لوتی و کاخ چراغان اشاره کنیم. در ادامه به‌صورت مفصل آن‌ها را توضیح می‌دهیم و جاذبه‌های ناشناخته استانبول را هم معرفی می‌کنیم. اگر قرار است سفر چندروزه به استانبول داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را کامل بخوانید و جاذبه‌های مد نظرتان را انتخاب کنید تا هنگام سفر، بین تعداد زیاد جاذبه‌ها سردرگم نشوید. 

 

 

 

تهران

محل حرکت و برگشت

فرودگاه امام خمینی 

زمان حرکت

سه ساعت قبل از پرواز

هزینه ها

  • بلیط رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ 4 ستاره با صبحانه

مدارک موردنیاز

  • همراه داشتن پاسپورت
پیشنهادهای هوگوتراول

مکان های تاریخی

استانبول را می‌توان از نظر تاریخ، فرهنگ و هنر، یکی از بهترین شهرهای جهان دانست. استانبول میزبان بیش از 80 موزه ازجمله موزه‌های باستان‌شناسی، موزه‌های تاریخی، موزه‌های مدرن و هنرهای زیبا و همچنین موزه موضوعی است. چه به‌دنبال موزه‌های شگفت‌انگیز در یک کاخ، کلیسا، مسجد و جاهای تاریخی باشید، چه به‌دنبال موزه‌های هنرهای کلاسیک، هنرهای معاصر، هنرهای زیبا و مدرن، عکاسی یا نمایشگاه‌های موقت و دائمی، در استانبول به آنچه در جست‌وجویش هستید، خواهید رسید. در ادامه، دو مورد از مهم‌ترین و پر بازدید‌ترین موزه های استانبول را معرفی خواهیم کرد.

1. موزه کورا (Chora Museum)

موزه کورا یا چورا که به موزه کارییه هم معروف است، در محله ادیرنکاپی استانبول واقع شده است. این کلیسا، به‌عنوان یکی از زیباترین کلیساهای بیزانسی قرن شانزدهم که در سال 1948 به یک مسجد و در نهایت به موزه تبدیل شد، شناخته می‌‌شود. فضای داخلی ساختمان با موزاییک‌های زیبایی پوشانده شده است که زندگی حضرت مسیح و حضرت مریم را به تصویر می‌کشد. این موزاییک‌ها را می‌توان مانند یک رمان گرافیکی دنبال کرد. برای بسیاری، اهمیت موزه چورا به‌اندازه مسجد ایاصوفیه است. موزه کورا، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می‌شود.

موزه کورا یا چورا که به موزه کارییه هم معروف است، در محله ادیرنکاپی استانبول واقع شده است. این کلیسا، به‌عنوان یکی از زیباترین کلیساهای بیزانسی قرن شانزدهم که در سال 1948 به یک مسجد و در نهایت به موزه تبدیل شد، شناخته می‌‌شود. فضای داخلی ساختمان با موزاییک‌های زیبایی پوشانده شده است که زندگی حضرت مسیح و حضرت مریم را به تصویر می‌کشد. این موزاییک‌ها را می‌توان مانند یک رمان گرافیکی دنبال کرد. برای بسیاری، اهمیت موزه چورا به‌اندازه مسجد ایاصوفیه است. موزه کورا، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می‌شود.

مکان های تفریحی

موزه اسباب‌بازی استانبول (Istanbul Toy Museum)

موزه اسباب‌بازی استانبول توسط شاعر و نویسنده ترک، سونای آکین تأسیس شده است و مکانی بی‌نظیر و جذاب برای کودکان و بزرگ‌سالان به‌ شمار می‌آید. مجموعه خصوصی اسباب‌بازی‌های این هنرمند که از حراج‌ها و عتیقه‌فروشی‌های سراسر جهان جمع‌آوری شده است، اکنون در یک عمارت چوبی قدیمی در یک خیابان فرعی، درست در نزدیکی خیابان بغداد، به نمایش گذاشته شده است.

در این موزه، هزاران اسباب‌بازی که قدمت برخی از آن‌ها به دهه 1700 برمی‌گردد، توسط یک طراح صحنه برای نمایش عموم، چیده شده است. درمجموع، بازدید از این موزه، تجربه جالبی برای کودکان عصر دیجیتال است که بدانند پدران یا مادربزرگ‌هایشان در گذشته با چه نوع اسباب‌بازی‌هایی سرگرم می‌شدند. موزه اسباب‌بازی استانبول از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول برای کودکان است.

اماکن مقدس زیارتی

1. مسجد ایا صوفیه (Hagia Sophia)

مسجد ایا صوفیه مسلماً دیدنی‌ترین نمونه معماری بیزانسی است. این مسجد یک کلیسای جامع در دوران بیزانس بوده که سپس به یک مسجد تبدیل شده و امروزه به‌عنوان یک موزه و یکی از بزرگ‌ترین مراکز دیدنی استانبول، شناخته می‌شود. موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری موجود در سراسر این مسجد باشکوه، به‌طرز شگفت‌انگیزی جلب‌توجه می‌کند.

ایا صوفیه یکی از بی‌نظیرترین آثار معماری است که تابه‌حال دیده‌اید و به‌عنوان مظهر معماری بیزانسی در نظر گرفته می‌شود. این سازه عظیم، عناصر متعددی دارد که جالب‌توجه است. در لحظه ورود به مسجد، با مجموعه عظیمی از موزاییک‌ها و ستون‌های مرمری روبه‌رو می‌شوید. ازآنجایی‌که در طول سال‌ها به‌دلیل بی‌توجهی و مراقبت نکردن از این مسجد، خرابی‌هایی به بار آمده، کارهای مرمتی به‌طور مداوم در ایا صوفیه انجام می‌شود. بااین‌حال، این مسجد شلوغ‌ترین جاذبه ترکیه است.

جذابیت ها

پارک امیرگان (İBB Emirgan Grove)

در مقایسه با سایر جاذبه‌های این لیست، پارک امیرگان به‌عنوان یکی از پارک های جنگلی استانبول میان گردشگران شناخته‌شده‌تر است. گل‌آرایی‌های محوطه‌های این پارک، بسیار زیبا و رنگارنگ است؛ به‌طوری که توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. علاوه‌بر آن، این مکان روزگاری خلوتگاه خصوصی اسماعیل پاشا، خدیو مصر بوده و پس از آن، سلطان مراد چهارم به‌عنوان یک پیشکش، این مکان را به یک سردار ایرانی به نام امیر گونه خان (امیرگان) هدیه داد.

پارک امیرگان در نزدیکی موزه ساکیپ سابانجی، یکی از بهترین موزه‌های استانبول، واقع شده و می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از این موزه هم دیدن کنید. برای رسیدن به پارک امیرگان، از ایستگاه متروی تکسیم حدود 34 دقیقه مسیر را با ماشین باید طی کنید.

 جنگل بلگراد (Belgrade Forest)

نام بلگراد در وهله اول، یادآور پایتخت کشور صربستان است؛ اما واقعیت این است که جنگل‌ بلگراد، به‌غیر از یک رویداد تاریخی که در قرن 16 رخ داد، ارتباطی با صربستان ندارد و در اطراف شهر استانبول واقع شده است. به‌طور دقیق‌تر، جنگل بلگراد 29.7 کیلومتر خارج از استانبول است و حدود یک ساعت با ماشین از مبدأ ایستگاه متروی تکسیم فاصله دارد. بازدید از این جنگل‌ که از مهم‌ترین پارک‌های جنگلی و مناطق دیدنی استانبول محسوب می‌شود، به‌دلیل تنوع گیاهان و جانورانش توصیه می‌شود. به‌غیر از طبیعت بکر و تاریخچه جالب این جنگل، رودهای جنگل‌ بلگراد به‌عنوان اصلی‌ترین منبع آب شرب استانبول نیز محسوب می‌‎شوند

 پارک جنگلی آتاتورک (Ataturk Urban Forest)

پارک جنگلی آتاتورک یا آتاتورک کنت ارومانی، یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول است که در مقایسه با جنگل بلگراد وسعت بسیار کمتری دارد؛ اما در عوض دسترسی به آن آسان‌تر است و با حدود 37 دقیقه رانندگی از مبدأ متروی تکسیم، می‌توان به این پارک جنگلی رسید. پارک جنگلی آتاتورک در نزدیکی منطقه ساری‌یر، شمالی‌ترین منطقه استانبول، واقع شده است. آنچه پارک جنگلی آتاتورک را به یکی از مکان های دیدنی استانبول تبدیل می‌کند، امکانات رفاهی متعددی است که در این پارک دیده می‌شود؛ از زمین‌های ورزشی و محوطه بازی کودکان گرفته تا کافی‌شاپ و بخش مخصوصی که برای برگزاری جشن و فستیوال‌ها ایجاد شده است. همچنین، پارک جنگلی آتاتورک بخش‌های زراعی و کشتزار هم دارد که سبب می‌شود این مکان به یکی از چندمنظوره‌ترین پارک‌های جنگلی استانبول تبدیل شود.

نقشه

تصاویر
جذابیت های قشم

 جزیره قشم  با قدمتی دیرینه، چند سالی است به منطقه آزاد تبدیل شده است، موقعیت‌های گردشگری و طبیعی فراوانی دارد.از جاذبه ‌های گردشگری قشم می توان طبیعت بکر، آثار تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید آن رانام برد.

اگر دوستدار پیاده روی رویایی بین صخره ها و آب دریا هستید می توانید از جزیره ناز دیدن کنید.

همچنین از دیدنی های طبیعی قشم که شما را به یک گالری خوش نقش و نگار در دل طبیعت بکر می برد میتوان به تنگه چاهکوه  اشاره کرد که به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جزیره و نخستین ژئوپارک خاورمیانه از آن یاد می شود.

مسافرین عزیز می توانند برای  قایق سواری وپرنده نگری از جنگل شگفت انگیز  حرا نیز دیدن کنند. .

البته که از بی نظیرترین جاهای دیدنی قشم، دره ستارگان، جزیره هنگام، روستای لافت، غارخربس، ساحل نقره ای، بازار سنتی درگهان و… را نیز می توان نام برد که هرکدام در جایگاه خود بی نظیروشگفت انگیز هستند.

 

 

 

 

تهران

محل حرکت و برگشت

راه آهن تهران

زمان حرکت

یک ساعت قبل از حرکت قطار

هزینه ها

  • بلیط رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ 4 ستاره با صبحانه

مدارک موردنیاز

  • همرا ه داشتن شناسنامه و کارت ملی مسافر
پیشنهادهای هوگوتراول

مکان های تاریخی

مکان های تفریحی

اماکن مقدس زیارتی

جذابیت ها

نقشه

تصاویر