9 دلیل که سوئیس را به بهترین کشور جهان تبدیل کرد

سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کشوری کوچک محسوب می شود، اما این کوچک بودن به معنای محدود شدن دیدنی های این کشور نیست؛ بلکه برعکس، به خاطر مناظر طبیعی بی نظیر، محیطی آرامش بخش، شهرهای جذاب و چندفرهنگی و بسیاری از دلایلی که در این پست به آن می پردازیم.

طبیعت منحصر به فرد

کوه های آلپ که 62 درصد از مساحت این کشور را پوشانده است. با وجود اینکه سوئیس به لحاظ جغرافیایی کشور کوچکی است، اما گردشگران به راحتی نمی توانند انتخاب کنند که کجا بروند و چه کاری انجام دهند. جاذبه های گردشگری این کشور کم نیستند؛ هر یک از شهرهای آن ویژگی مخصوص به خود را دارد، با مناظر مختلف و فرهنگ مخصوص به خود که همین تنوع فرهنگی بر جذابیت های این کشور می افزاید.

غذاها

پنیر و شکلات از مشهورترین خوردنی های سوئیسی هستند که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. فوندوFondue یکی از ساده ترین خوراکی ها برای تهیه در این کشور است. خوراک سوئیسی رایجی است که از گرم کردن نوعی سس (معمولا مخلوط چند نوع پنیر) در ظرفی گود از جنس سرامیک تهیه می شود. سوئیسی ها برترین تولیدکننده شکلات در جهان و در عین حال بزرگترین مصرف کننده این محصول خوشمزه نیز محسوب می شوند. شکلات در این کشور تاریخچه ای هیجان انگیز دارد.

کشوری برای تمام فصول

سوئیس کشوری است که از نظر آب و هوایی به دو بخش زمستان های سرد در مناطق کوهستانی و تابستان های گرم در روستاها تقسیم شده است. برف در کوهستان ها می تواند تا 6 ماه به طول بینجامد و حتی در تابستان ها هوا خنک باشد. آفتاب می تواند در یک دره بتابد در حالی که در نقطه دیگر هوا ابری و بارانی باشد. آب و هوای این کشور به طور قابل توجهی تحت تاثیر نزدیکی آن به آتلانتیک قرار دارد. در مناطقی که دریاچه ژنو و دره رون قرار دارد، در تابستان هوای سوئیس مدیترانه ای است.

بیشتر بخوانید :  چگونه ویزای ایتالیا بگیریم ؟

کشوری شاد

براساس فهرست Happy Planet Index، سوئیس بیست و چهارمین کشور شاد جهان است. از چهار فاکتوری که نشان می دهد چگونه ساکنان کشورهای مختلف از منابع طبیعی طولانی مدت استفاده می کنند و زندگی شادی دارند، این کشور توانسته در سه فاکتور در میان 10 کشور برتر قرار بگیرد. این کشور همچنین همواره به عنوان یک کشور صلح طلب و در عین حال کشوری که سعی داشته از نزاع و جنگ خودداری کند، شناخته می شود.

چند زبانه

چند زبانه بودن یکی از ویژگی هایی است که سوئیس را از دیگر کشورها متمایز کرده است. این کشور چهار زبان رسمی دارد که شامل آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و رومانش می شود. با وجود اینکه کشوری چندزبانه است، اما ساکنان آن به تمام این زبان ها مسلط نیستند. بیشتر جمعیت سوئیس به زبان آلمانی- سوئیسی صحبت می کنن. مهاجرانی که به این کشور می آیند نیز آنجا را تحت تاثیر زبان خود قرار داده اند.

لوکیشن فیلم ها

سوئیس با توجه به مناظر منحصر به فردی که در کوه های آلپ دارد، همواره به عنوان یکی از لوکیشن های فیلم ها مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر کوه های آلپ، مناظر سواحل دریاچه و روستاهای منحصر به فرد این منطقه دیگر از بهترین مکان ها برای لوکیشن فیلم هستند. شهرهایی مانند زوریخ، لوزان و ژنو با توجه به معماری تاریخی و ساختمان های مدرن بسیار ایده آل هستند. لوکیشن برخی از فیلم های هالیوودی مانند جیمز باند (1995) و سه گانه ارباب حلقه ها (2001-2003) در سوئیس فیلمبرداری شده است.

بیشتر بخوانید :  وقت سفارت

تنوع فرهنگی

سوئیس را با تنوع نه تنها تنوع جغرافیایی می شناسند. براساس مطالعه ای که در سال 2018 در سال اداره آمار فدرال سوئیس انجام شد، این کشور را به عنوان یک هاب از تنوع فرهنگی نشان داد که تحت تاثیر همسایه هایی خود و کشورهای هم مرزش قرار دارد. این در حالی است که در بسیاری از مناطق توریستی این کشور نیز انگلیسی به راحتی صحبت می شود. با بیش از 600 موزه، این کشور یک مکان ایده آل برای عاشقان هنر است. فرهنگ غنی و هنر به ویژه هنر ساعت سازی سوئیس را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. چیزی که مردم سوئیس آن را فراموش نمی کنند، سنت های قدیمی شان است که آنها را زنده نگه داشته و به آن افتخار می کنند.

سبک زندگی سالم

مردم سوئیس به داشتن سبک زندگی سالم و همچنین سیستم درمانی فوق العاده مشهور هستند. ا وجود اینکه آنها پنیر، نان  و انواع نوشیدنی را به سبکی سالم استفاده می کنند. غذاهایی که آنها استفاده می کنند اغلب سبک و بدون شکر است. به ندرت زنجیره های فست فود در در این کشور پیدا می کنید. همچنین آنها بسیار اهل پیاده روی و انجام انواع فعالیت ها هستند.

سیستم تحصیلی مشهور

در مقایسه با آمریکا، سیستم تحصیلی در سوئیس بسیار مقرون به صرفه تر است. سیستم آموزش در این کشور دارای استانداردهای بسیار بالا و روش های تردیس براساس یادگیری فعال است. 20 درصد دانش آموزان و دانشجویان سیستم آموزشی این کشور را خارجی ها تشکل می دهند. هر ساله افراد از بسیاری از کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه ها به این کشور سفر می کنند.

بیشتر بخوانید :  چرا بلیط هواپیما را از آژانس ها خریداری کنیم؟

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir