شال مانیلا سوغات اسپانیا

تاریخچه:

شال فلامنکو که به نام شال مانیلا معروف است و البته نام آن مربوط به مستعمرات سابق اسپانیا در فلیپین است، حدود 4000 سال پیش در چین به وجود آمد.

این شال مانیلا از طریق مسیرهای تجاری که از مشرق زمین می آمد به اسپانیا رسید، که نقوش شرقی موجود در بسیاری از قدیمی ترین شال ها را توضیح می دهد که با دست بر روی ابریشم گلدوزی شده اند. اگرچه در ابتدا شال عمدتا به عنوان لباسی برای مبارزه با سرما مورد استفاده قرار می گرفت، اما در قرن هجدهم در بین خانم های طبقات بالا محبوبیت پیدا کرد، بنابراین تبدیل به یک لباس ضروری برای لباس فلامنکو و سایر انواع لباس های محلی شد.

امروزه شال همچنان یک اکسسوری مد است که به طور گسترده در رویدادهای مهم به ویژه در اندلس استفاده می شود. بدون اینکه اهمیت استفاده از شال در فلامنکو فراموش شود. اگرچه هنر گلدوزی از بین رفته بود، شال امروزه بیشتر از همه مد شده است. جدا از نقوش رنگارنگ و نفیس گلدوزی شده، آگاهی از عتیقه باعث شده تا شال به عنوان جواهری کلکسیونر باقی بماند و امروزه به لطف شبکه های اجمتاعی بسیار محبوب است.

اولین حضور شال مانیلا در نمایش های فلامنکو در کافه های کانتانت بود. به یاد داشته باشیم که کافه های کانتانت مکان هایی برای تفریح بودند که در میان انواع دیگر نمایش ها، فلامنکو سفر خود را به عنوان پیشینیان فلامنکوها آغاز کرد.

بیشتر بخوانید :  دانشگاه های رم

استفاده از شال به رقص زیبایی می بخشد و یکی از چشم نوازترین عناصر است. شال در فلامنکو نوعی امتداد بدن رقصندگان در نظر گرفته می شود. عنصری که طریق های مختلف حرکت ایجاد می کند و بسته به پالوهای متفاوتی که تفسیر می شود، ریتم را برجسته می کند.

.

شال مانیلا یا فلامنکو برای رقص چگونه باشد؟

برای تحت تأثیر قرار دادن و مدیریت استفاده صحیح در برابر عموم، شال باید به دلیل خودنمایی، افتادن و حرکت خود متمایز شود.

برای اینکه شال برای رقص مناسب باشد یک سری خصوصیات زیر باید رعایت شود؛ برای اینکه شال برای رقص مناسب باشد، یک سری خصوصیات زیر باید رعایت شود:

  • ترکیب آن باید از ابریشم طبیعی ساخته شده و با دست گلدوزی شود
  • هیچ دوتایی نباید شبیه هم باشند، هر یک منحصر به فرد است.
  • اندازه ها: در مجموع تقریبا 145 س.م، حدود 21 س.م پرده و تقریبا 30 س.م حاشیه است. این بستگی به فردی دارد که آن را می پوشد. اما اگر به صورت مورب تا شود، باید پشت را بپوشاند و به نوک انگشتان رقصنده برسد، رقصنده باید دست هایش را عموود بر بدن دراز کند. این به قد و طول بازوهای هر رقصنده بستگی دارد.
  • وزن: باید وزن ایده آلی داشته باشد تا بدن خود را نشان دهد و در حین اجرای رقص چروک نشود. *این یک مسئله شخصی برای هنرمند است.

چه تزئینی در شال مانیلا یا فلامنکو وجود دارد؟

شال مانیل می تواند انواع مختلفی از نقوش را ارائه دهد:

  • حیوانات: از محبوب ترین آنها ققنوس، پروانه و طاووس است.
  • گل ها: رایج ترین آن گل نیلوفر است، اگرچه گل رز، رزماری، زنبق و بابونه نیز بسیار رایج است.
  • درختان، برگ ها و میوه ها: برگ کاج و تاک و میوه هایی مانند انگور و آناناس.
  • فیگورهای انسانی: به دلیل نفوذ شرقی خانواده امپراتوری چین *البته این تزئین عمدتا در قدیمی ترین شال ها قالب است.
بیشتر بخوانید :  کارهایی که می توان در سفر به ازبکستان انجام داد

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir