بیمه مسافرتی و مزایای آن

برای یک سفر خوب لازم است برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. معمولا قبل از مسافرت برنامه ریزی می کنیم، از برنامه ریزی برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما تا برنامه های داخل سفر، اما همیشه همه چیز طبق برنامه ریزی ما پیش نمی رود؛ ممکن است به هر دلیلی برنامه سفر بهم بریزد؛ از کنسل شدن پرواز به علت تغییر شرایط آب و هوایی تا بیماری یکی از اعضای خانواده و هیچ یک از این مسائل قابل پیش بینی نیست. بیمه مسافرتی کمک می کند تا در این شرایط نگرانی های کم تری داشته باشیم.

فهرست

لزوم خرید بیمه مسافرتی

تغییر در برنامه سفر، هزینه های بسیار زیادی دارد. شما مجبور می شوید مقدار زیادی از پولی که به سختی به دست آورده اید را به راحتی از دست بدهید. حتی ممکن است با شرایط وخیم تری مواجه شوید.

ممکن است شما یا یکی از اعضای خانواده تان به درمان فوری نیاز پیدا کنید و مجبور به مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی شوید، با توجه به اینکه معمولا مسافران پول نقد زیادی را همراه خود جابه جا نمی کنند و با توجه به هزینه های درمان در کشورهای خارجی و ارزش پایین پول کشور ما، طبیعی است که شما پول کافی به همراه نداشته باشید، در آن شرایط تهی پول نقد در کشور غریب کاری بسیار پیچیده و گاهی غیر ممکن است.

بنابراین سفر کردن بدون بیمهف مخصوصا به کشورهای خارجی ریسک بزرگی است.

بیمه مسافرتی:

بیمه مسافرتی یا مسافران خارج از کشور، بیمه ی است که برای افرادی که راهی سفر به خارج از کشور می باشند، کاربرد دارد.

بیمه گذاران در این نوع بیمه تحت پوشش تمام هزینه های درمانی و بیمارستانی از جمله ویزیت پزشک، جراحی، پانسمان، انواع آزمایش های پزشکی، مخارج بیهوشی، هزینه های اتاق عمل و جا به جایی به بیمارستان، هزینه های دارو، دندانپزشکی، بلایای طبیعی، تروریسم، زایمان و هر حادثه دیگری است که بیمه گر و بیمه گذار بر اساس شرایط قرارداد و با رعایت  فرانشیز توافق کرده اند، قرار می گیرند.

بیمه مسافرتی دقیقا چه کاری برای مسافر می کند؟

بیمه مسافرتی خطرات مختلف و خسارت هایی که ممکن است در طول سفر برای مسافر پیش بیاید را پوشش می دهد. در واقع شرکت متعهد می شود تا هزینه های اضافی سفر از هزینه های درمانی و پزشکی، خسارت چمدان گمشده و خسارت لغو پرواز گرفته تا سایر خسارت های دیگری که شاید مسافر با آن ها مواجه شود را تا مبلغ مشخصی جبران کند. با داشتن یک بیمه مسافرتی خیالتان را تا حد زیادی درباره خطرات و ضررهای مالی خاصی که ممکن است در سفر اتفاق بیفتد راحت می کنید. مثلا با خرید بیمه مسافرتی اگر پاسپورت خود را در کشور مقصد گم کنید و هزینه های مربوط به گذرنامه به شما پرداخت می شود.

پوشش فوریت پزشکی در خارج از کشور یک بیمه نامه مسافرتی در کنار پرداخت هزینه های درمانی مورد نیاز مسافر، خدمات کمکی جانبی هم دارد. مثلا به مسافر تیم درمانی معتبر در مقصد معرفی می کند و نحوه مراقبت های پزشکی از او نیز توسط کارشناسان کنترل می شود. مهم تر از همه مترجم هم برای توضیح مشکل به دیگران به کمک مسافر می آید.

اصطلاحات عمومی بیمه:

بیمه شده: در واقع همان بیمه گذار است و به هر فرد ساکن و یا مقیم کشور ایران که کمتر از 70 ساله سن داشته و تحت پوشش بیمه نامه معتبر مسافرتی صادره از طرف شرکت بیمه گر باشد، بیمه شده گفته می شود.

حق بیمه: هزینه ای که بیمه شده در مقابل تعهدات بیمه گر می پردازد و انجام تعهدات بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه به نحوی که در قرارداد بیمه نامه توافق شده، است.

موضوع بیمه: جبران هزینه های پزشکی و غیرپزشکی و ارائه سایر خدمات طبق شرایط مندرج در بیمه نامه.

فرانشیز: بخشی از هزینه ها است که به عهده خود فرد است و توسط بیمه شده پرداخت می شود.

اصطلاحات تخصصی بیمه مسافرتی:

بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان (کمتر از 18 سال)، پدر، مادر، برادر و خواهر بیمه شده می باشد.

صدمات بدنی: عارضه پزشکی است که به دلیل یک عامل ناگهانی، قهری و خارج از اراده و کنترل بیمه گذار، پس از شروع سفر بیمه شده به خارج به وجود آمده باشد.

بیماری: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه که توسط یک پزشک تشخیص و تأیید شده باشد. البته باید این بیماری مادرزادی و ارثی نبوده و بیمه گذار سابقه آن بیماری را قبل از دریافت بیمه مسافرتی نداشته باشد.

بیماری حاد: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه شده که باعث بستری شددن شخص ددر بیمارستان شود و بنا به نظر تیم پزشکی، بیمه گذار قادر به ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده نباشد و یا این که جان فرد را به خطر بیاندازد.

بیشتر بخوانید :  بیمه درمانی دانشجویان در کانادا

قرنطینه اجباری پزشکی: عبارت است از انجام عملیات ایزوله و محدود کردن اجباری فرد به منظور جلوگیری از فراگیر شدن یک بیماری.

محدودیت جغرافیایی بیمه مسافرتی:

بیمه شدگان بلافاصله بعد از شروع سفر به خارج از ایران، می توانند از مزایای بیمه مسافرتی در سراسر جهان استفاده کنند، مشروط بر اینکه بیماری یا حادثه بیرون از منطقه جغرافیایی مشخص شده در قرارداد و یا در کشورهایی که درگیر جنگ داخلی یا خارجی می باشند، رخ نداده باشد.

مدت پوشش بیمه مسافرتی:

تاریخ اعتبار بیمه نامه مندرج در قرارداد بیمه نامه مسافرتی، مدت پوشش این بیمه نامه را مشخص می نماید.

مزایای بیمه مسافرتی:

انتقال پزشکی: در صورت بروز جراحات بدنی و یا بیماری ناگهانی (و یا قرنطینه اجباری) برای فرد بیمه شده، در مدت اعتبار قرارداد، شرکت بیمه گر متعهد به پذیرش و انتقال بیمه شده با نظارت پزشکی لازم به نزدیک ترین بیمارستان یا مراکز درمانی مجهز، در کوتاه ترین زمان ممکن و به هر طریق می باشد.

پرداخت هزینه پزشکی:

  • در صورتی که بیمه شده به دلیل حادثه یا بیماری های مندرج در بیمه نامه مسافرتی، در بیمارستان بستری شود و بر اساس نظر پزشک معالج و تأیید پزشک معتمد بیمه گر به همراه نیاز داشته باشد، هزینه های متعارف رفت و برگشت یکی از بستگان درجه اول بیمه شده از کشور محل اقامت بیمه شده به محل بستری و نیز مخارج اقامت او پرداخت خواهد شد.
  • اگر بیمه گذار به دلیل فوت یکی از اعضای خانواده (تا بستگان درجه دوم) خود ناچار به توقف سفر شود، در صورتی که شخص قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی و یا وسیله نقلیه ای که برای سفر اجاره شده است نباشد، بیمه گر هزینه سفراو را پرداخت خواهد نمود. بیمه گذار باید دلایل، اسناد یا گواهی هایی که موجب توقف سفر وی شده است (مانند گواهی فوت) را به شرکت بیمه گر ارائه نماید.
  • هزینه متعارف بازگشت غیرمنتظره بیمه شده به دلیل صدمات یا بیماری حاد پزشکی در صورتی که نتواند از بلیط برگشت استفاده نماید.
  • هزینه های لازم جهت تهیه مداک مهم مسافرتی نظیر گذرنامه، گواهینامه رانندگی و یا مدارک کنسولی در صورت گم شدن مدارک مربوطه.

پرداخت هزینه های فوریت های دندان پزشکی:

شرکت بیمه گر در صورت نیاز، هزینه های فوری دندان پزشکی را به بیمه گذار در خارج از کشو محل اقامت او تا سقف مبلغ مندرج در بیمه نامه و پس از کسر فرانشیز پرداخت خواهد نمود.

این هزینه ها به معالجه صدمات ناشی از حوادث، دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان محدود می گردد و شامل هزینه های پروتز و یا پر کردن دندان نمی شود.

تحویل دارو:

در صورتی که پزشک معالج بیمه گذار دارویی را حتی پیش از سفر تجویز کرده باشد، در صورت نبودن دارو در محل اقامت بیمه گذار، بیمه گر هزینه های ارسال اضطراری دارو را پرداخت خواهد نمود.

بازگرداندن جسد متوفی:

هزینه های معارف مربوط به تهیه تابوت و انتقال جسد بیمه شده متوفی به نزدیک ترین فرودگاه بین المللی محل اقامت وی در کشور مبداء یا محل اقامت (هزینه های برگزاری مراسم تشییع و تدفین در تعهد بیمه گر نمی باشد).

راهنمای پزشکی:

بیمه گر موظف است اطلاعات مورد نیاز بیمه شده از قبیل نام و نشانی پزشکان متخصص، دندان پزشکان، داروخانه، بیمارستان و مراکز درمانی، آمبولانس و دیگر مراکز تخصصی جهت بیماران و مصدومان را در اختیار بیمه گذار قرار دهد و راهنمایی های لازم را ارائه کند. این راهنمایی به معنی تشخیص پزشکی نمی باشد.

کمک رسانی حقوقی:

بیمه گر در شرایطی که شخص طبق قوانین محلی تحت پیگرد قانونی مسئولیت مدنی ناشی از وارد آوردن خسارت تصادفی به شخص ثالث و یا نقض غیرعمدی قوانین حاکم بر کشور فوق قرار گیرد، هزینه های مربوط مراحل قضایی را سازماندهی و پرداخت خواهد نمود. این مزایا شامل خسارت ناشی از استفاده، نگهداری و یا در اختیار داشتن اتومبیل نمی گردد.

راهنمایی برای رفع مشکلات:

در صورت گم شدن مدارک، بیمه گر موظف است در صورت گم شدن مدارک مهم مسافرت از جمله گذرنامه و ویزا راهنمایی های لازم را به بیمه شده ارائه نماید.

بازگرداندن کودکان بی سرپرست:

هرگاه بیمه شده یا جسد وی به ایران منتقل شود، بیمه گر هزینه های متعارف جهت بازگرداندن افراد زیر 15 سال همراه فرد بیمه شده که در اثر این حادثه بی سرپرست مانده اند و قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی و یا وسیله نقلیه ای که در ابتدای سفر مورد استفاده قرار گرفته است نمی باشند را همراه با یک سرپرست (یک نفر از بستگان وی) به ایران پرداخت خواهد نمود.

هزینه ها و خساراتی که تحت پوشش بیمه مسارتی قرار نمی گیرند:
  • کمک رسانی فقط به مسافرینی است که کمتر از 92 روز متوالی خارج از ایران باشند ارائه خواهد شد.
  • بیمه شده در مورد هزینه هایی که شخصا و بدون موافقت قبلی شرکت بیمه گر متحمل شده است، مشمول جبران خسارت نخواهد بود.
  • بیماری سابقه دار، ابتلای مجدد به بیماری مزمن یا ادامه دار و یا عوارضی که بیمه شده قبلا از آن آگاهی داشته و قبل از شروع پوشش بیمه ای برای آن تحت درمان بوده یا می باشد. دوران نقاهت جزئی از دوران بیماری محسوب می شود.
  • موارد ناشی از جنگ، تجاوز نظامی، اعمال دشمنان خارجی، مخاصمات (جنگ اعلام شده یا نشده)، جنگ داخلی، قیام، شورش، تروریسم و عملیات نظامی، بلوا و ناآرامی اجتماعی.
  • مباشرت، مشارکت یا معاونت در عمل مجرمانه.
  • شرکت در مسابقه اسب دوانی، مسابقه دوچرخه سواری و هر نوع مسابقه یا نمایش با وسایل موتوری و شرکت در تمرینات و مسابقات ورزشی حرفه ای نظیر کوه نوردی (صعود حرفه ای)، هوانوردی و هر گونه پرواز، غار نوردی، غواصی، ورزش های زمستانی یا تمرین به منظور شرکت در مسابقات رسمی و یا نمایش و یا هر گونه ورزش و تفریحی که به طور معمول و معقول خطرناک تلقی می شود.
  • آلودگی ناشی از آثار مستقیم و یا غیرمستقیم رادیو اکتیویته، تشعشعات هسته ای یا هر مورد مربوط به آن.
  • زایمان در خلل سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط جنین اختیاری.
  • آثار جزئی و یا کلی ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان گردان به استثنای داروهایی که با تجویز پزشک ذیصلاح مصرف شده باشد.
  • ریسک های شغلی بیمه شده که طبق قانون به عنوان حوادث شغلی و کار قلمداد می شود.
  • اختلالات مادرزادی و بیماری های ناشی از آن.
  • پیشگیری یا واکسیناسیون.
  • عوارض ناشی از فیزیوتراپی.
  • انرژی درمانی، آفتاب درمانی و درمان به منظور زیبایی، معالجه از طریق چشمه های آب معدنی.
  • عوارض ناشی از بیماری های روانی و جنون.
  • موارد بیماری، مرگ، یا جراحات ناشی از خودکشی و یا اقدام به خودکشی.
بیشتر بخوانید :  بیمه درمانی دانشجویان در کانادا

وظایف بیمه شده بیمه مسافرتی:

در صورت نیاز به خدمات، بیمه شده قبل از هر اقدام شخصی و در اولین فرصت ممکن با نزدیک ترین مرکز پاسخگویی و راهنمای شبانه روزی بیمه گر در ایران تماس گرفته و اطلاعات زیر را اعلام نماید:

  • نام کامل بیمه شده، شماره و تاریخ اعتبار بیمه نامه مسافرتی، شماره گذرنامه.
  • نشانی محل اقامت در ایران و شماره تماس.
  • شرح مختصر حادثه، بیماری و نوع کمک مورد درخواست.
  • در موارد بستری حداکثر ظرف مدت 5 روز از زمان بستری شدن و قبل از ترخیص موضوع را به بیمه گر اعلام نماید.
  • از هر عملی که اقدام بیمه گر را علیه مسئول حادثه (در صورت وجود) مشکل و نامقدور سازد، خودداری نماید.
  • کلیه مدارک و مستندات لازم برای بازیافت خسارت از منابع مربوطه را در صورت درخوسات بیمه گر تهیه و در اختیار وی قرار دهد.

پوشش های مربوط به بار همراه مسافر:

پرداخت هزینه های مربوط به بار و وسایل شخصی بیمه گذاران بر اساس شرایط زیر قابل ارائه خواهد بود:

اصل فیش حمل بار یا شکایت نامه بیانگر فقدان یا وقوع حادثه برای بار در تمام موارد باید شرکت بیمه گر ارائه شود.

خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما:

در صورت گم شدن بار توسط شرکت هواپیمایی حامل، علاوه بر خسارتی که حامل بار ملزم به پرداخت آن است، شرکت بیمه گر ما به التفاوت آن را تا سقف مشخصی برای بار و لوازم تحویل شده به هواپیما، به بیمه گذار پرداخت می کند. به همین دلیل بیمه گذار باید لیستی از محتویات بار و مشخصات آنها، از جمله حدود قیمت و تاریخ خرید هر کالا و همچنین میزان خسارت پرداختی توسط شرکت حامل را به شرکت بیمه گر ارائه نماید. پرداخت خسارت بر اساس روش توصیه شده به وسیله سازمان های بین المللی حمل بار محاسبه خواهد شد.

حداقل زمان لازم برای اینکه بار همراه مسافر مفقود دائم محسوب شود، توسط شرکت حامل تعیین می شود و کمتر از 21 روز نمی باشد.

تعهد شرکت های بیمه گر شامل پول، جواهرات، کارت های اعتباری و نقدی و هرگونه سند نمی شود.

خسارت تأخیر در ورود بار همراه مسافر:

در صورتی که بار همراه مسافر ثبت شده باشد، شرکت بیمه گر هزینه تأخیر در ورود بار را هر ماه به شرط آنکه شرکت هواپیمایی وابسته به انجمن بیین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) باشد، پس از گذشت حداقل 6 ساعت تأخیر، برای خرید ملزومات اساسی و تا سقف مشخصی پوشش می دهد.

در تمام موارد باید اسناد و مدارک بیانگر وقوع حادثه، که به تأیید شرکت هواپیمایی رسیده، به همراه درخواست خسارت بیمه گذار باشد.

یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی:

در صورت بروز حادثه شرکت بیمه گر متعهد به ارائه راهنمایی های لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت یا فقدان بار و وسایل شخصی به بیمه گذار و همکاری برای یافتن آن خواهد بود. در صورت پیدا شدن وسایل نامبرده، انتقال آن به مقصد مورد نظر بیمه گذار یا کشور محل اقامت او توسط شرکت بیمه گر، بیمه گذار متعهد به استرداد خسارت دریافتی در زمینه فقدان بار بر اساس این بیمه نامه خواهد بود.

پوشش تأخیر در حرکت

در صورت تأخیر کتر از 4 ساعت انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی برای اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر.  در صورت حداقل 6 ساعت تأخیر حرکت، شرکت بیمه گر به شرط ارائه نسخه اصلی صورت حساب های مربوط، متعهد به پراخت هزینه های اضافی متحمل شده به دلیل این تأخیر (از قبیل هزینه های حمل و نقل، اقامت در هتل و همچنین غذا) می باشد. خسارت به ازای میزان تأخیر بر اساس ساعت حداکثر تا مبلغ 180 یورو می باشد. این تعهد شامل تأخیر ناشی از اعتصاب کارکنان شرکت های هواپیمایی، فرودگاه های مبدأ و مقصد و یا شرکت های خدماتی طرف قرارداد آنها و همچنین تأخیرهای مربوط به پروازهای چارتر و غیرعادی نمی باشد.

شرایط مربوط به بخش تأخیر در حرکت

  • قبل از آنکه درخواست خسارتی به موجب این بخش از بیمه نامه مورد بررسی قرار گیرد، بیمه گذار باید تأییدیه کتبی در مورد تاریخ و زمان حرکت و دلایل تأخیر را از شرکت حامل یا نمایندگان آن ها دریافت نماید.
  • خسارت های مربوط به این بخش از تعهدات از زمانی که به موجب تأییدیه رزرو جا، برای حرکت بیمه گذار مقرر بوده است، محاسبه خواهد شد.

دریافت خسارت:

در صورت وقوع خطرات و حوادث حیطه بیمه نامه مسافرتی، شامل بروز بیماری و یا صدمات جسمی ناشی از حوادث، با توجه به شرایط بیمه نامه و در طول مدت اعتبار بیمه نامه در خارج از کشور و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی، اجرای مراحل زیر الزامی است.

  • بستری در بیمارستان

قبل از هر اقدامی با شماره تماس مندرج در بیمه نامه، تماس گرفته و پس از بیان واقعه و دریافت کد رهگیری، پس از ترخیص بیمه شده از بیمارستان، شرکت بیمه گر با بیمارستان تسویه خواهد نمود.

  • در صورت موارد سرپایی

پس از تماس با شماره تلفن مندرج در بیمه نامه و دریافت کد رهگیری، شرکت بیمه گر برای انجام معاینات پزشکی، پزشک معتمد خود را معرفی می کند و بیمه شده مبلغ فرانشیز بیمه نامه را پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید :  بیمه درمانی دانشجویان در کانادا

در صورتی که بعد از تماس با شرکت بیمه گر، پرداخت هزینه های درمان بیماری شما مورد تأیید آن شرکت قرار گرفت؛ اما پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و یا مرکز درمانی ای که طرف قرارداد با شرکت بیمه گر باشد در آن کشور وجود نداشته باشد، برای دریافت هزینه های درمان انجام شده پس از پرداخت هزینه ها، اصل قبض ها با مهر و امضا و کد رهگیری را به همراه سایر مدارک به نمایندگی و یا مجتمع های بیمه ای مربوطه که بیمه نامه مسافرتی خود را خریداری نموده اید، تحویل دهید.

پ.ن: مدارک بدون مهر و امضا مراجع درمانی و کد رهگیری به هیچ عنوان قابل بررسی نمی باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اعلام خسارت بیمه مسافرتی:

  • اصل بیمه نامه، رونوشت صفحه اول گذرنامه و صفحات مهر حروج و ورود
  • صورتحساب پرداخت شده (با در نظر گرفتن مهر و امضا)
  • رسید پول یا قبض پرداخت به صندوق
  • برای هزینه های درمانی، گزارش پزشکی، صورتحساب مرکز درمانی، رسید پرداخت هزینه های مربوطه
  • برای تأخیر در پرواز، نامه شرکت هوایی، فاکتور هزینه های پرداخت شده
  • برای فوت بیمه گذار، گزارش پزشکی قانونی، بیمارستان، پزشک معالج و یا سایر مراجع قانونی.
  • برای هزینه های خرید ضروری ناشی از تأخیر در رسیدن چمدان ها، فاکتور هزینه های انجام شده، نامه شرکت هوایی مبنی بر عدم ارائه چمدان تا حداقل 12 ساعت.
  • گزارش کامل وقوع حادثه یا بروز بیماری شامل شهر و کشور محل وقوع حادثه، علت حادثه، تاریخ دقیق حادثه، ذکر نوع بیماری و تاریخ دقیق اقدامات درمانی اعم از بستری در بیمارستان و یا درمان سرپایی، کل مبلغ هزینه های درمان انجام شده (مبلغی که بیمه شده پرداخت کرده است)، کد رهگیری اخذ شده از شرکت بیمه گر، آدرس و شماره تماس بیمه گذار در ایران.

آیا برای همه سفرهای خارجی باید بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟

یکی از مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا بیشتر کشورها بیمه مسافرتی است. به طور کلی انواع بیمه مسافرتی خارجی هم شامل دو مدل “بیمه مسافرتی شینگن” و “بیمه مسافرتی کشورهای غیر شینگن” هستند. بیمه مسافرتی شینگن اجباری است و اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید ویزای شینگن برایتان صادر نمی شود. بیمه مسافرتی کشورهای غیرشینگن، اختیاری است، اما خرید بیمه مسافرتی به شما تضمین می دهد که سفری امن و آسوده خاطر داشته باشید. دریافت ویزای بعضی از دیگر کشورها مثل کانادا هم با داشتن بیمه مسافرتی نیاز دارد.

منظور از بیمه مسافرتی داخلی چیست؟

شرکت های بیمه محصولی به نام بیمه مسافرتی داخلی صادر نمی کنند. بلکه پوشش خسارت های احتمالی وارد به مسافر در سفرهای داخلی را تحت عنوان بیمه حوادث انفرادی پوشش می دهند. البته افرادی که از کشورهای دیگر قصد سفر به ایران را دارند را می تواند از بیمه نامه سفر داخلی استفاده کند.

بیمه حوادث انفرادی یا گروهی مورد استفاده به عنوان بیمه نامه سفر داخلی موارد زیر را تحت پوشش قرار می دهد:

  • جبران غرامت فوت
  • نقض عضو یا از کار افتادگی دائم
  • هزینه های پزشکی
  • غرامت روزانه

بهترین بیمه مسافرتی چه پوشش های درمانی دارد؟

بهترین بیمه مسافرتی باید جبران مخارج هزینه های پزشکی و بستری در مقصد را مطابق نرخ ارزی که در قرارداد بیمه نامه درج می شود متعهد شود. حتی باید علاوه بر جبران هزینه های خدمات پاراکلینیکی ضروری مثل هزینه های جراحی و اسکن، اگر مسافر نیاز به خدماتی مثل انتقال با آمبولانس داشت نیز هزینه های مربوطه را پوشش بدهد. تحویل دارو یکی دیگر از خدماتی است که سطح کیفی بیمه های مسافرتی را تغییر می دهد و کمک می کند اگر در محل اقامت خود نیاز به دارویی داشتید، هزینه های اضطراری تهیه و ارسال دارو هم از سوی شرکت بیمه پرداخت شود.

سقف فرانشیز درمانی برای جبران هزینه های معاینه، درمان، جراحی و … در بیمه نامه های مسافرتی معمولا 25 یورو است. البته در صورت حاد بودن صدمه جسمی و بستری های بیش از 24 ساعت این مبلغ می تواند تغییر کند و تا فرانشیز 50 درصد را هم دوشش بدهد.

مثلا شرکت های بیمه ای مثل پاسارگاد و سامان و ایران و … هزینه بستری در بیمارستان و معالجات پزشکی در سفر را تا سقف 50000 یورو/دلار جبران می کنند. بیمه سامان بالاترین سقف پوشش را در این زمینه دارد و تا 70 هزار یورو را نیز تحت پوشش قرار می دهد.  اگر هم بیمه شده بیش از 10 روز متوالی نیاز به بستری داشته باشد، هزینه رفت و برگشت یک نفر از اعضای درجه یک خانواده او به محل بستری از سوی خدمات درمانی بیمه مسافرتی جبران می شود. هزینه کمکی در چنین مواردی معمولا هزینه بلیت رفت و برگشت و مخارج اقامت تا سقف 60 یورو برای هر روز و حداکثر تا 15 روز متوالی محاسبه می شود.

نحوه قیمت گذاری انواع بیمه مسافرتی

حق بیمه پرداختی از سوی بیمه گذار برای خرید یک بیمه مسافرتی بر اساس سه عامل محاسبه می شود: سن مسافر، مقصد سفر و مدت سفر. یعنی چی سن مسافر بیشتر باشد یا مدت اقامت طولانی تری در مقصد داشته باشید، مبلغ بیشتری را باید برای خرید بیمه مسافرتی پرداخت کند.  همچنین اگر قصد سفر به چندین کشور را داشته باشید مبلغ پرداختی متفاوتی نسبت به یک سفر تک مقصدی برای شما محاسبه می شود.

بهترین بیمه مسافرتی از نظر شرایط شرکت کمک رسان را بشناسید

بیمه مسافرتی را شرکت های بیمه داخلی برای شما صادر می کنند، این شرکت ها معمولا در دیگر کشورها نمایندگی ندارند. پس برای اینکه درصورت بروز حادثه و خسارت بتوانند هزینه های مسافر را مطابق با تعهدات بیمه نامه پوشش بدهند، باید از شرکت های کمک رسان به عنوان واسطه کمک بگیرند. در حال حاضر شرکت های معتبر کمک رسان مثل شرکت Midest، شرکت SOS، شرکت REMED و شرکت Reiseschutz و … با بیمه های کشور همکاری می کنند و با بیش از 50000 مرکز تخصصی درمانی در کشورهای مختلف قرارداد دارند.

یکی از مهم ترین فاکتورها در کیفیت خدمات شرکت های کمک رسان دارا بودن مترجم و اوپراتور مسلط به زبان فارسی است. واقعیت هم این است که در صورت بروز حادثه حضور یک کارشناس مسلط به زبان کشور مقصد برای توضیح اتفاق پیش آمده به کادر درمان یا نیروهای امدادی و اداری کشور مذکور در کنار مسافر بسیار می تواند در روند درمانی و گرفتن پزشکی او موثر باشد.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir