اطلاعات کاربردی برای گرفتن ویزا شنگن

اطلاعات کاربردی برای گرفتن ویزا شینگن

برای تعطیلات تابستون به پیشنهاد یکی از دوستان قرار شد بریم فرانسه از اونجایی که فرانسه جز کشورهای اروپایی به حساب می‌آد که هم جز اتحادیه اروپاس هم عضو اتحادیه شینگن پس مثل همه کشورهای عضو اتحادیه شینگن ما مجبوریم که ویزای شینگن بگیریم. جالبه که بدونین با گرفتن ویزای شینگن می‌تونیم به همه کشورهای عضو این اتحادیه سفر کنیم و لازم نیست برای هر کشور ویزا جدا دریافت کنیم.

احتمالا الان براتون سوال شده که مگه میشه یه ویزا گرفت و همه اروپا رو گشت؟

خوب بله؛ باید بهتون بگم که بعد از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1957 مجموعه‌ای از چند کشور سوئد دانمارک فنلاند و نروژ با هم پیمانی بستن که باعث ‌شد برای رفت و آمد بین هم نیازمند یک نوع ویزا واحد باشند.

بعدها در سال 1985 این پیمان در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیان شد و در پی آن کشورهای فرانسه، آلمان غربی، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ با یکدیگر پیمان شینگن رو به امضا رساندند.

خوب بگذریم راجع به تاریخچه شینگن دونستیم. اکثر کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستن عضو شینگن هم هستن و خیلی کشورهای دیگه هم در تلاشن تا عضو این اتحادیه بشن.

حالا یکم از خود ویزای شینگن و انواع اون براتون بگم ما سه نوع کلی ویزای شینگن داریم که با توجه به سفری که دارید یکی از این سه نوع انوع شینگن مناسب سفرتان است.

بیشتر بخوانید :  اطلاعات تکمیلی سیستم پذیرش آنلاین حرفه و تخصص کبک

1- ویزای اتحادیه USV

کسی که این ویزا رو داره می‌تونه تا 90 روز بعد از اخذ ویزا به سفر بره و 180 روز در کشورهای مختلف عضو اتحادیه سفر کنه این ویزا در اصل همون ویزا توریستی خودمونه که برای سفر های تفریحی می‌گیریم.

ولی این ویزا چند تا زیر شاخه هم داره؛ مثلا:

ویزای ترانزیت فرودگاه که یعنی گردشگر حق نداره از فرودگاه کشور عضو شینگن خارج بشه و فقط می‌تونه تو یکی از فرودگاه‌های کشور های عضو شینگن پرواز خودشو عوض کنه. به زبون ساده تر یعنی فقط میری تو فرودگاه و منتظر میشی تا پروازت که برای یه کشور دیگس انجام بشه و تو این مدت نمیتونی از فرودگاه بری بیرون یه جورایی این ویزا فقط برای عبور از کشوره.

نوع بعدی زیر شاخه ویزای USV  که اون هم باز یه نوع ویزای عبوریه فقط برای مدت 5 روز مجوز عبور از منطقه رو دارید.

نوع بعدی ویزا که یک ویزا کوتاه مدته که برای ورود و موندن تو کشورای عضو اتحادیه صادر می‌شه؛ که این ویزا باز خودش چندتا زیر مجموعه داره.

ویزای یک بار ورود

که خوب از اسمش مشخصه شما هر زمان که از کشور خارج بشی اعتبار ویزات تموم می‌شه حتی اگه ویزات زمان داشته باشه.

ویزای دوبار ورود

خوب این ویزام عین قبلیه فقط این سری می‌تونی دو دفعه بیای داخل کشور و وقتی بار دوم خارج بشی دیگه اعتباری نداره.

ویزای چند بار ورود

خوب تو این ویزا همونطور که از اسمش می‌شه حدس زد می‌شه چندین بار به کشورهای مختلف عضو شینگن سفر کرد اما این ویزا یه محدودیت گنده داره اونم محدودیت زمانیشه که 90 روز تو 6 ماه سال حساب می‌شه و اگه این زمان تموم بشه دیگه اعتباری نداره.

بیشتر بخوانید :  مدارک کاری لازم مشاغل مختلف برای ویزای شنگن

2- ویزای اعتباری منطقه محدوده LTV

فردی که این ویزا رو می‌گیره فقط می‌تونه به یه سری از کشورها که بهش میگن سفر کنه و تو کشورهای دیگه اعتبار نداره این ویزا بیشتر برای افراد درخواست کننده برای پناهندگی صادر می‌شه.

3- ویزای ملی NV

این ویزا بیشتر برای افرادی که قصد تحصیل و کار دارند صادر می‌شه این ویزا نیز ممکن یک بار ورود یا چند بار ورود باشه برای اخذ این ویزا باید ویژگی های زیر رو داشته باشید:

– دانشجویان بین‌المللی که برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای مدتی مشخص و نه بیشتر از یک سال، به کشورهای شینگن سفر می‌کنن.

– دانشجویان بین‌المللی که قصد شروع تحصیل در یکی از دوره‌های تحصیلی کشورهای عضو پیمان شینگن را دارن به این گروه نیز ویزای یک‌ساله داده می‌شه که برای اقامت بیشتر قابل تمدید.

– کارکردن یا پژوهش علمی و آموزشی در مراکز تحقیقاتی یا موسسات معتبر کشورهای اتحادیه‌ شینگن این ویزا با توجه به بررسی سوابق فرد و اعضای خانواده‌اش صادر می‌شه.

– متخصصانی که با هدف به اشتراک گذاشتن تخصص و مهارت خود به کشورهای عضو این پیمان سفر می‌کنن برای مثال هنرمندان و ورزشکاران در این گروه قرار می‌گیرن.

– موارد اضطراری که فرد به دلیل وضعیت پزشکی برای مدت مشخصی قادر به ترک ناحیه‌ شینگن نباش.

قبل از اینکه مدارک و مطالب مهم دیگه راجع به شینگن رو بدونیم باید بگم که برای گرفتن ویزای شینگن لازمه با سفارت تماس بگیرید و اونها بهتون یک وقت میدن برای مصاحبه که در طی این مصاحبه شما باید مدارکتون رو ببرید و همینطور مبلغی پول برای کار های دفتری و درخواست ویزا لازم هست پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید :  مدت زمان آماده شدن ویزای شنگن

خوب حالا که فهمیدیم چه جور ویزاهای شینگنی داریم باید بدونیم که مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن چیه:

– هماهنگی با سفارت

– فرم تکمیل‌شده‌ درخواست

– اصل گذرنامه ( با حداقل 6 ماه اعتبار) و گذرنامه‌های قبلی

– عکس پرسنلی

– مدارک شغلی رسمی

– مدارک مالی رسمی

– بلیط پرواز

– بیمه مسافرتی

– و در آخر فرم رزرو هتل

بد نیست بدونید که تمام مراحل اخذ ویزای شینگن با رفتن به سفارت کشور منتخبتون که عضو اتحادیه شینگن هستش امکان پذیره یعنی لازم نیست برای اخذ ویزا برین خارج کشور یا کار خیلی خاصی بکنید همینکه به سفارت برین و درخواست بدین انجام می‌شه. برای تضمین بیشتر اخذ ویزا، مدارک کاملتر کمک بیشتری می‌کنه. بهتره برای اطمینان از مدارک و طول فعالیت‌های تقاضا به سایت سفارت کشور مربوطه برید و اطلاعات کامل رو برای مدارک مورد نیاز از اونجا تهیه کنید. اکثر مدارکتون باید ترجمه رسمی بشن یعنی مهر دادگستری داشته باشن. درخواست ویزا می‌تونه تا 4 ماه قبل از زمان مسافرت باشه.

حالا اینجا چندتا از معمول‌ترین سوال‌هایی که تو مصاحبه ازتون می‌پرسن رو گذاشتم

قصد سفر به کدام کشورهای اتحادیه‌ی شینگن را دارید؟

آیا از اعضای خانواده، آشنایان، دوستان یا فامیل‌های خود کسی را در کشورهای عضو شینگن دارید؟

هدف از سفرتان چیست؟

هزینه سفر شما بر عهده‌ی کیست؟

آیا ازدواج کرده‌اید؟ اگر بله، چه مدت است که ازدواج کرده‌اید؟ شغل همسرتان چیست؟

آیا فرزند دارید؟ اگر بله، چند سالشان است و چه می‌کنند؟

اقامتتان برای چه مدت به طول خواهد انجامید؟

محل اقامتتان کجا خواهد بود؟

وضعیت سواد و تحصیلی‌تان چگونه است؟

در چه شرکتی مشغول به کار هستید؟

کار شرکت و خودتان چیست؟

درآمد و حقوقتان چقدر است؟

آیا در طول سفرتان، کسی در محل کارتان جایگزین شما خواهد شد؟

آیا تاکنون به کشورهای دیگر سفر کرده‌اید؟

از کجا مطمئن باشیم که به وطن خود باز خواهید گشت؟

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir