کارهایی که می توان در سفر به ازبکستان انجام داد

در این مقاله با کارهای که می توان در سفر به ازبکستان انجام داد آشنا می‌شوید.

ازبکستان کشوری زیبا و دارای تاریخی غنی است که در آسیای مرکزی واقع شده است. تعداد زیادی از مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری در این کشور وجود داشته و کارهای متعددی را می توان با سفر به ازبکستان انجام داد که برای هر گردشگری، تجربه ای همراه با هیجان و فراموش نشدنی رقم خواهد زد.

غذاهای محلی ازبکستان 

غذا و نوشیدنی در ازبکستان بسیار ارزان است و تنوع زیادی از انواع غذاهای ملی در این کشور وجود دارد که می‌تواند ذائقه چشائی هر فردی را تحریک کند. سبک غذائی ازبکستان از بسیاری از سایر سبک های غذائی تاثیر گرفته و با آن ها در آمیخته است. مهمترین سبک های غذائی که در غذاهای ازبکستان تاثیر داشته‌اند عبارتند از روسی، چینی؛ هندی؛ عربی و ایرانی. پلو Plov به عنوان مشهورترین غذای ازبکستانی شناخته می‌شود که ترکیبی از برنج، سبزیجات، گوشت گوسفند و میزان قابل ملاحظه‌ای ادویه است.

این غذا در بخشهای مختلف ازبکستان به روشهای گوناگونی طبخ شده و پیشنهاد می‌‌شود حتی برای یک بار هم که شده در سفر خود به ازبکستان این غذا را امتحان کنید. نان در فرهنگ غذایی این کشور تقریبا در تمامی وعده های غذائی استفاده شده و جایگاهی ویژه دارد.

دامپلینگ (نوعی غذای چینی که شامل گوشت، سبزیجات و ادویه است که در خمیر پیجیده شده و به صورت سرخ شده یا بخارپز تهیه می‌شود) و پیراشکی هایی که در داخل آن ها با مواد گوشتی پر شده است در این کشور بسیار محبوب بوده و به همراه نان برای ترید کردن در سوپ و آبگوشت استفاده می‌شود. در این کشور همچنین انواع مختلف نوشیدنی با تنوع بسیار زیاد وجود دارد. شما در همه جای این کشور به راحتی می توانید انواع نوشیدنی های خوشمزه را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید :  چرا بلیط هواپیما را از آژانس ها خریداری کنیم؟

یکی از جالب توجه ترین این نوشیدنی ها mare’s milk نام داشته که بر پایه لبنیات تهیه شده و امتحان مزه منحصر به فرد آن به هر گردشگری توصیه می شود.

اقامت در خیمه های سنتی یورت Yurt

یورت، نوعی خانه قابل حمل است که به شکل چادری مدور ساخته می شود. این چادرها توسط اقوام صحرانشین بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی استفاده شده و در بخش های مختلف ازبکستان، گردشگران امکان اجاره یورت و اقامت در آن ها را خواهند داشت. شما با سفر به اعماق دشت های این کشور فرصت تجربه زندگی صحرانشینی و تماشای طبیعت خاص منطقه و آسمان صاف و تمیز را در روز و شب خواهید داشت.

یک اردوگاه ویژه در صحرای کیزل Kyzyl وجود دارد که مناسب حال گردشگران بوده و شما می‌توانید از چشم انداز آبی آن لذت ببرید. یک اردوگاه و کمپ دیگر نیز در نزدیکی دریاچه آیداکول Aydakul قرار دارد. این کمپ برای علاقه مندان تاریخ؛ بسیار ایده آل است زیرا چادرهای آن در کنار دریاچه و در نزدیکی مجموعه باستانی آیازکالا Ayaz Kala قرار دارد که استحکامات نظامی باقی مانده از روزگاران کهن هستند.

ماجراجویی در ازبکستان

در ازبکستان شما فرصت انجام مجموعه ای شگفت انگیز و متنوع از فعالیت های ماجراجویانه در محیط های باز را خواهید داشت. شتر سواری در صحرا، اسکی در کوهستان های پر برف، سوار شدن به کلک (نوعی قایق شناور روی سطح آب که از اتصال الوارها و تنه درخت به یکدیگر تهیه می شود) روی رودهای خروشان، سفر در مناطقی با چشم انداز فوق العاده و دوچرخه سواری در طبیعت زیبا و بکر از جمله مهمترین این فعالیت ها محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید :  دنیای پنیرها، بلو چیز
در شهر زیبا و مدرن تاشکند گشت بزنید

شهر تاشکند دارای تاریخی طولانی بوده و بقایای این آثار در گوشه و کنار شهر مشاهده می شود. تاشکند یکی از شهرهای بسیار مهمی محسوب می شد که در مسیر راه ابریشم قرار داشته و امروزه شاهد رشد و توسعه زیادی بوده و تبدیل به شهری مدرن شده است که تعداد زیادی جاذبه گردشگری را در خود جای داده است. تعداد زیادی آرامگاه متعلق به افراد مشهور در این شهر قرار داشته و همچنین شما فرصت دیدن بازارهایی سرزنده و شاد، مساجد، آثار تاریخی، موزه ها و …. را در تاشکند خواهید داشت.

برای داشتن لحظاتی شاد و به یاد ماندنی به پارک سرزمین تاشکند با نام Tashkentland theme park یا پارک آبی این شهر بروید. در این شهر همچنین تعداد زیادی سالن تئاتر و سینما وجود دارد که می توانید به تماشای آن ها نیز بروید.

به تماشای شهر قدیم سمرقند بروید

منطقه حفاظت شده سمرقند که یکی از آثار تحت نظر سازمان یونسکو محسوب می شود. این شهر در روزگار گذشته از جمله مراکز مهم جاده ابریشم به شمار می رفته است. سمرقند سرشار از آثار معماری و تاریخی تماشائی و جاذبه هایی بی نظیر است. بنای ریگستان مرکزی The central Registan (نام ریشه اشاره به رودخانه‌ای دارد که در زمانی نه چندان دور از ساخت بنا، می ‌خشکد و تنها ریگ‌ های آن به جا می ‌ماند.)

در این شهر باید از جمله نخستین بناهایی باشد که شما از آن بازدید می کنید. آرامگاه شاه زند Shahi-Zinda نیز یک گورستان باستانی است که دیدن آن خالی از لطف نبوده و فضایی خاطره انگیز و آرام دارد. در این شهر آرامگاه ها؛ مساجد، مقابر و ویرانه های تاریخی متعددی قرار دارد که ازجمله مهم ترین آن ها می توان به مدرسه اولغ بیک UlugbekMadrese؛ مدرسه شیردار ShirdorMadrese ، مدرسه طلاکاری Tilla Kari Madrese و رصدخانه الغ بیگ Ulugbek’s observatory اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  مدارک موردنیاز برای ویزای شینگن

اگر قصد سفر دارید می‌توانید برای یافتن بهترین اقامتگاه‌ها و دریافت اطلاعات بیشتر با آژانس گردشگری هفت سپهر به عنوان مجری رزرواسیون هتل، ویلا و اقامتگاه‌های ایران از طریق شماره تماس ۰۲۱۸۸۶۸۵۸۵۲ در ارتباط باشید.

برای بررسی سایت انگلیسی به سایت hogotravel.com مراجعه فرمایید.

https://hogotravel.com/tours/eco-tours/birdwatching/

https://hogotravel.com/tours/adventure-tours/cycling/

https://hogotravel.com/tours/eco-tours/desert/

https://hogotravel.com/tours/multi-country-tours/

https://hogotravel.com/tours/special-tours/spiritual/

https://hogotravel.com/tours/special-tours/women-only/

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir