مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای شنگن

باید بدانید مراحل گرفتن ویزا شنگن به نوع و هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد سفر توریستی به کشورهای اروپایی را دارید قطعا شرایط و مراحل آن با سفر کاری و بیزنسی متفاوت خواهد بود.

پس ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کنید و اگر دعوت نامه دارید آن را نیز بررسی کنید سپس برای درخواست ویزا اقدام کنید. در ادامه آنچه باید بدانید را باهم مرور میکنیم:

  1. چه نوع ویزایی باید بگیریم؟

اولین مرحله اقدام برای اخذ ویزای شینگن این است که نوع ویزای خود را انتخاب کنید. اگر قصد تحصیل در کشور مقصد را دارید باید برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

در صورتی که برای تفریح به مقصد می روید باید برای ویزای شینگن توریستی اقدام نمایید. اما مراقب باشید که انواع ویزا را به خوبی بشناسید و به این نکته توجه کنید که برای هر هدف سفری یک نوع ویزای خاص وجود دارد.

  1. برای رفتن به سفارت وقت سفارت نیاز داریم؟

با توجه به نوع ویزایی که می خواهید اقدام نمایید، باید وقت سفارت بگیرید.  مثلا برای گرفتن ویزای آلمان ، وقت سفارت ویزای تحصیلی حداقل 36 ماه زمان می برد اما وقت سفارت ویزای توریستی در کمتر از سه ماه قابل دریافت است. در مورد دیگر کشورها نیز این موضوع صادق است.

بیشتر بخوانید :  چه روش هایی برای هیچ هایک امن وجود دارد؟

پس حتما قبل از برنامه ریزی و زمانبندی سفر بررسی کنید که سفارت ها شرایط وقت دهی سختی نداشته باشند چرا که در برخی موارد باید تا 3 الی 4 ماه صبر کنید که بتوانید به سفارت برای انگشت نگاری ویزای شینگن مراجعه کنید.

  1. آیا مدارک خاصی برای ویزا نیاز دارم؟

در این مرحله باید با توجه به چک لیستی که سفارت به شما میدهد مدارک خود را تهیه کنید. این مدارک باید کامل و بدون نقص باشند. سپس مدارک خود را با توجه به وقت سفارت به دست دارالترجمه بسپارید. به این ترتیب سفارت آن را بررسی می کند و پاسخ را به شما اعلام می کند.

حتما قبل از ترجمه مدارک بررسی کنید که مدرکی را کم یا زیاد ترجمه نکنید و درگیر ضرر و زیان نشوید. اگر اطلاعات شما در این زمینه ضعیف است حتما به نزدیکترین دفتر خدمات مسافرتی که مورد تایید می باشند مراجعه کنید و از مشاوره ویزای شینگن استفاده کنید.

  1. چه زمانی به سفارت مراجعه کنم؟

با داشتن مدارک و البته کل مبلغ صدور ویزا، به سفارت مراجعه کنید. سفارت مدارک را از شما دریافت می کند و پس از آن می توانید منتظر پاسخ سفارت بمانید. سفارت در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهد داد. برخی از سفارت ها با توجه به قوانین ممکن است از شما مصاحبه کنند. حواستان باشد دتسپاچه نشوید..

  1. جواب دهی سفارت شنگن چقدر زمان میبرد؟

پس از گذشت دو هفته تا یک ماه سفارت پاسخی را به شما اعلام می کند و شما باید با در دست داشتن برگه رسیدی که روز مصاحبه به شما تحویل داده اند اقدام به گرفتن جواب کنید. این پاسخ ممکن است مثبت و یا منفی باشد.

بیشتر بخوانید :  اقامت پس از تحصیل در کانادا

در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت باشد، می توانید ویزای خود را دریافت کنید در غیر این صورت؛ دو تا چهار ماه بعد با برطرف کردن علت ریجکتی دوباره برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

مدارک لازم برای ویزای شنگن

  1. مدارک شناسایی شامل:شناسنامه و کارت ملی
  2. پاسپورت:با این شرط که از تاریخ پایان سفر تا انقضای پاسپورت حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
  3. 2 قطعه عکس:رنگی بدون حاشیه و پس زمینه
  4. سند ملک سند ملکی شما به عنوان ضمانت از شما گرفت نخواهد شد و صرفا جهت ارائه دارایی های شما به سفارت می باشد
  5. مدارک شغلی:با توجه به نوع شغل شما باید مدارک آماده شود که برای این مورد بهتر است با کارشناسان مجرب مشورت کنید تا بر اساس نوع شغلی که دارید به شما در آماده سازی این مدارک کمک کنند.
  6. مدارک مالی شامل:پرینت گردش حساب 4 تا 6 ماهه شما به همراه گواهی تمکن مالی که این موارد باید با هم همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شغل شما کارمند با حقوق ماهانه 3 میلیون تومان می باشد باید پرینت حساب و مانده حساب شما با میزان درآمد شما همخوانی داشته باشد تا برای سفارت ابهام بوجود نیاید.در حال حاضر با توجه به بالا رفتن نرخ ارز به این نکته توجه کنید که تمکن مالی شما به میزان 7 تا 10 هزار دلار به معادل ریالی آن باشد.
  7. ارائه مدارک بابت هدف سفر و محل اقامت:در صورتی که دعوتنامه از بستگان و دوستان خود ندارید می بایست برای کل روزهای سفر خود هتل رزرو کرده و واچر هتل را به سفارت ارائه کنید.در صورتی که از سوی نزدیکان خود دعوتنامه برای شما ارسال می شود حتما باید در آن قید شود که در مدت زمان سفر محل اقامت شما را فراهم می نمایند و حتما مدارک اقامتی دعوت کننده نیز به پیوست برای شما ارسال گردد.
  8. رزرو بلیط هواپیما:این مورد حتما باید تاریخ رفت و برگشت آن با تاریخ شروع و پایان رزرو هتل یا دعوتنامه یکی باشد در غیر این صورت سفارت از شما قبول نخواهد کرد.
  9. بیمه مسافرتی معتبر:از دیگر لزومات مدارک مورد نیاز اخذ ویزا ، بیمه مسافرتی معتبر 30 یا 50 هزار یورویی می باشد که باید کپی آن را در روز مصاحبه به سفارت ارائه نمایید.
  10. پول نقد به صورت یورو:در روز مصاحبه بجز سفارت سوئد در بقیه موارد حتما باید هزینه انگشتنگاری را به صورت نقدی و اسکناس یورو پرداخت کنید.این مورد را فراموش نکنید و حتما همراه داشته باشید.هزینه ویزای شینگن در برخی سفارت ها 95 در برخی 105 و در برخی موارد به همراه خدمات ویژه تا 130 یورو از شما دریافت می شود.
بیشتر بخوانید :  شرایط اخذ ویزای فرانسه

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir