تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین مدارس دنیا برای والدینی است که تمایل دارند فرزندانشان در کشورهای خارجی تحصیل کنند. مدارس بین المللی بسیاری در کانادا وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردارند و باعث می شود که گزینه های فراوانی برای انتخاب مدرسه مناسب پیش روی افراد قرار گیرد. کانادا سیستم آموزشی ملی و یکپارچه ای ندارد و هر یک از ۱۳ ایالت کانادا به صورت جداگانه در خصوص مسائل آموزشی سیاست گذاری می کنند. در واقع مدیریت و اجرای روال های آموزشی بر عهده مقامات دولتی هر ایالت است. گرچه با وجود این استقلال، همچنان تفاوت اندکی میان آموزش و پرورش ایالات مختلف وجود دارد. این تفاوت ها در زبان، برنامه دروس، شیوه های ارزیابی و سیاست های پاسخگویی نمود پیدا می کند. اغلب محصلان موجود در مدارس کانادا در سنین ۶ تا ۱۶ سال هستند.

تحصیل در کشور کانادا برای کودکان و نوجوانان در مدارس خصوصی و دولتی امکان پذیر است. مدارس خصوصی بین المللی معمولاً بیشتر مورد اقبال مهاجرین قرار می گیرد، چون که برای تحصیل در مدارس دولتی سرپرست کودک نیز باید در کشور کانادا اقامت داشته باشد. در صورتی که والدین دانش آموزان موفق به دریافت مجوز اقامت در کانادا شوند، می توانند فرزندانشان را به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا ثبت نام کنند و هزینه ای بابت تحصیل در مدرسه نپردازند.

دانش آموزان زیر سن قانونی، نیازمند برخورداری از شرایط خاصی برای تحصیل در کانادا هستند. در برخی از استان های کانادا سن قانونی ۱۸ سالگی و در برخی دیگر ۱۹ سالگی است. برای اینکه دانش آموزان بتوانند در کشور کانادا تحصیل کنند، والدین یا قیم های قانونی می بایست اثبات کنند که فرزندشان در طول دوره اقامت در کانادا از جانب آن ها مراقبت و پشتیبانی خواهد شد.. دانش آموزان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • همراه با والدین یا سرپرست قانونی خود در خاک کانادا حضور داشته باشند.
  • یا اینکه یک سرپرستی در کشور کانادا داشته باشند.
بیشتر بخوانید :  تحصیل در کالج های کانادا

سرپرست، یک فرد بزرگسال است که باید شهروند کانادا باشد و یا اقامت دائم کانادا داشته باشد و مسئولیت کامل دانش آموز را برعهده گیرد. داشتن سرپرست برای افراد زیر هفده سال و بالاتراجباری نیست، اما افسر پرونده ممکن است بر اساس پرونده‌ی شخص این مورد را الزامی سازد. دانش آموزان می بایست پیش از ورود به خاک کانادا برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست داده باشند.

نکته بسیار مثبت درباره‌ی تحصیل در مدارس کشور کانادا این است که پدر یا مادر دانش آموز نیز می تواند به عنوان همراه، ویزای کانادا بگیرد و فرزندش را طی دوران تحصیل در کانادا همراهی کند. البته باید توجه داشت که همراه دانش آموز اجازه‌ی کار در کشور کانادا را ندارد و ویزای همراه برای او منجر به اقامت دائم نخواهد شد.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir