چگونه ویزای ایتالیا بگیریم ؟

وقت سفارت ایتالیا  همیشه  یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران برای سفر به ایتالیا بوده و خواهد بود. معمولا به دلیل تقاضای بالا برای درخواست ویزای این کشور همیشه وقت سفارت ایتالیا شلوغ  و با سختی قابل دسترس است. ما با وجود به تجربه ای که داریم  یکی از خدماتی که برای راحتی حال مشتریان خود در نظر گرفته ایم، ارائه خدمات کنسولی ایتالیا برای راحتی مسیر گرفتن ویزای این کشور می باشد. پس نگران این موضوع نباشید چون ما صفر تا 100 این کار را برای شما انجام می دهیم.

اطلاعیه: در حال حاضر سفارت ایتالیا تنها برای متقاضیان ویزای بازدید از خانواده با دعوتنامه از اقوام درجه یک و برای تحصیل وقت میدهد. حتما قبل از هر اقدامی استعلام وضعیت بگیرید.

وقت سفارت ایتالیا CKGS

گرفتن وقت سفارت ایتالیا CKGS به این دلیل است که از ازدحام و بی نظمی جلوگیری شود و تا حدی همموفقیت امیز بود. بنابراین امروز دیگر خبری از صف های طولانی نیست و متقاضیان در زمان مشخصی به سفارت مراجعه می کنند. البته در این روند ممکن است گاهی مشکلاتی مانند تأخیر و ازدحام هم پیش آید که اجتناب ناپذیر است.

سفارت ایتالیا برای افزایش سرعت در روند خدمات ویزای ایتالیا خدمات ویزا را به شرکت CKGS  واگزار نموده است. به همین دلیل درخواست ویزا حتما باید به کارگزاری مراجعه کرد و مراجعه به خود سفارت نتبجه ای نخواهد داشت

بیشتر بخوانید :  چرا ایتالیا؟

تیم هوگو تراول آمادگی مشاوره رایگان اخذ ویزا از سفارت ایتالیا  و کمک به پر کردن فرم ویزا در سی کی جی اس ( CKGS) را به مشتریان عزیز هوگو تراول (hOGOtRAVEL) دارد

انواع وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا CKGS در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه درباره هر یک از آن‌ها توضیح می‌دهیم :

  • وقت سفارت ایتالیا فوری

قطعامی‌دانید فوری به این معنی است که کمترین زمان ممکن صرف شود. با وقت سفارت فوری می‌توانید در کمتر از یک ماه به سفارت این کشور مراجعه کنید. درصورتی‌که برنامه خاصی را مدنظر دارید و می‌خواهید با توجه به این برنامه سفر خود را آغاز کنید، وقت فوری مناسب شماست.این وقت بیشتر توسط صاحبین مشاغل، تجار و یا افرادی که متصدی یک شغل در ایتالیا هستند دریافت می‌شود. اینگونه می‌توانند در تاریخی که برنامه یا جلسه‌ای خاص دارند به ایتالیا سفر کنند. البته افراد دیگر نیز از این نوع وقت استفاده می‌کنند و قطعا همه‌چیز بستگی به برنامه سفر افراد دارد.

  • وقت سفارت ایتالیا عا دی و ارزان

شما با گرفتن این وقت می‌توانید ظرف یک ماه به سفارت مراجعه کنید. این وقت هم برای زمانی قابل‌ استفاده است که برنامه خاصی مدنظر شما نباشد. اگر سفر شما توریستی و یا دیدار اقوام و دوستان باشد می‌توانید از این وقت استفاده کنید. البته زمانی هم که مدارک شما آمده ارائه به سفارت نیست استفاده از این وقت پیشنهاد می‌شود.

  • وقت سفارت آنلاین و حضوری ایتالیا

به دو شکل می‌توانید وقت را اخذ کنید. وقت آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت آنلاین اقدام به درخواست وقت سفارت ایتالیا کنید. برای دریافت ویزای ایتالیا تنها می‌توانید از طریق آنلاین اقدام کنید. به این ترتیب بدون مراجعه به سفارت وقت گرفته  و در تاریخ مشخص شده به سفارت مراجعه میکنید.

بیشتر بخوانید :  سوپر ویزای کانادا

بهتر است بدانید که وقت حضوری سفارت ایتالیا داده نمی شود. برای همین متقاضیان می توانند این وقت را تنها به صورت آنلاین دریافت کنند. وقت آنلاین هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می کند. به این ترتیب به راحتی می توان وقت گرفت و تقاضای ویزا کرد.

ترجمه مدارک برای سفارت ایتالیا

برای این که مدارک شما از طرف سفارت پذیرفته شود باید مدارک را ترجمه کنید. ترجمه مدارک برای سفارت باید به صورت رسمی باشد. این ترجمه باید با مهر دارالترجمه رسمی باشد و به طور دقیق و درست ترجمه شده باشد. در صورتی که ترجمه فوری بخواهید باید هزینه بیشتری را بپردازید.

برای سفر به کشورهای حوزه شینگن و اروپا می توانید مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. تنها کشوری که مدارک را به زبان رسمی کشور خودش تحویل می گیرد اسپانیا است. خوشبختانه بقیه کشورها مدارک را به زبان انگلیسی می پذیرند.

البته بهتر است بدانید که  کشور آلمان مدارک را به زبان فارسی هم می پذیرد اما بهتر است که مدارک را به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه کنید. البته به جز ترجمه باید چیدمان این مدارک را نیز بررسی کنید که بسیار مهم است. دقت داشته باشید که مدارک خود را به دست هر کسی نسپارید چرا که فقط مهر رسمی دارالترجمه پذیرفته می شود.

پس از باز شدن وقت سفارت ایتالیا چه کنیم؟

بعد از این که وقت سفارت ایتالیا را مشخص کردید باید باتمام  مدارک خود به سفارت مراجعه کنید. همان طور که گفتیم مدارک شما باید به صورت ترجمه شده و با استانداردهای بالا ارائه شوند. بعداز این مرحله می توانید منتظر پاسخ سفارت بمانید. این پاسخ بین دو تا چهار هفته زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید :  راهنمای درخواست ویزای کانادا

بعد از گذشت این مدت سفارت پاسخ خود را که ممکن است مثبت و یا منفی باشد به شمااعلام خواهد کرد. این پاسخ ممکن است دو وجه داشته باشد. در صورتی که پاسخ سفارت به درخواست شما مثبت باشد می توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. در غیر این صورت دو تا چهار ماه بعد پس از برطرف کردن علت رد شدن میتوانید دوباره برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنید.

خوشبختانه ایتالیا در ایران سفارت خانه دارد و می توانید به راحتی برای درخواست ویزا به این مرکز مراجعه نمایید. سفارت ایتالیا به شما این امکان را می دهد که به راحتی سفر خود را آغاز کنید. پاسخ سفارت به همان ایمیلی که به سفارت ارائه داده بودید ابلاغ می شود.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir