شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کشور ایتالیا، وضعیت و هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل و دانشگاه های برتر ایتالیا در این مقاله بررسی خواهد شد. در این مقاله سوالاتی نظیر: آیا مهاجرت به ایتالیا به منظور تحصیل، به اخذ اقامت و تابعیت این کشور ختم خواهد شد؟ مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا چیست؟ اعزام دانشجو و تحصیل  در ایتالیا در کدام مقاطع امکان پذیر است؟ پاسخ داده می شود. پس از خواندن و بررسی این مطلب درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید، با کارشناسان و مشاورین مجرب هوگو تراول تماس بگیرید و پاسخ به مسائل مورد نظر خود را دریافت کنید.

شرایط تحصیل در ایتالیا

تحصیل و اعزام دانشجو به کشور ایتالیا یکی از موارد مورد سوال بسیاری از افراد می باشد که در این مقاله به آن پرداخته می شود. کشور ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا، کشوری واقع در اروپای جنوبی است. پایتخت ایتالیا شهر تاریخی رم است. ایتالیا به دلیل نوع شکل آن، به کشور چکمه معروف است، جمعیت آن به بیش از ۶۰ میلیون نفر و مساحت آن به ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع می رسد. کشور ایتالیا یکی از اقتصاد های قدرتمند جهان و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. زبان مردم ایتالیایی و واحد پول آن ها یورو است.

از صنایع مهم این کشور می توان به مواد غذایی، صنایع فلزکاری، مشروبات و وسایل نقلیه اشاره کرد. هرساله به صورت میانگین حدود ۶۰ میلیون توریست خارجی از این کشور بازدید می کنند و از این بابت مقام پنجم را در میان کشور های پر بازدید جهان را داراست. از جاذبه های توریستی ایتالیا می توان به تروی، شهر ورونا، ، کلیسای دی سن فرانسسکو، جزیره لاپلوسا، و…. اشاره کرد. حدود ۵/۵℅ از تولید داخلی ایتالیا به توریسم اختصاص دارد. همچنین شایان ذکر است که به دلیل تعدد دانشگاه ها و مراکز علمی موجود در ایتالیا، این کشور می تواند مقصد خوبی جهت ادامه تحصیل باشد.

تحصیل در مدارس کشور ایتالیا

تحصیل و اعزام دانش آموز به کشور ایتالیا همانند باقی کشورهای اروپایی در تمام سنین امکان پذیر است. اما جهت تحصیل در ایتالیا درخواست کنندگان باید شرایطی را دارا باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در ایتالیا از سن سه سالگی  تحصیل به صورت اختیاری و از سن شش سالگی تحصیل اجباری آغاز می شود. دوره راهنمایی از سن یازده سالگی شروع و تا سن چهارده سالگی ادامه پیدا می کند. دوره دبیرستان از سن پانزده سالگی آغاز می شود و ۵ سال به طول می انجامد. شایان ذکر است که تنها دو سال از دوره‌ی دبیرستان در ایتالیا اجباری است و دوره های تحصیل در این کشور در رشته های علمی، فنی، هنر و کلاسیک با هم تفاوت دارد. فارق التحصیلان هر رشته پس از اتمام دوره می بایست در آزمون شرکت کرده و پس از موفقیت در آزمون می توانند وارد دانشگاه مورد نظر شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

تحصیل و اعزام دانشجو به این کشور در مقطع لیسانس یکی از گزینه های محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت به ایتالیا است. درخواست کنندگان تحصیل در این مقطع می بایست مدارک دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند تا موفق به گرفتن پذیرش از دانشگاه های ایتالیا شوند. در این کشور جهت ورود به بسیاری از رشته ها نیاز به کسب موفقیت در آزمون ورودی است ولی برای برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی آزمون الزامی نیست. دانشگاه های این کشور رشته های متعددی برای این مقطع ارائه می کنند. تحصیل در این دوره می تواند هم به زبان انگلیسی و هم به زبانی ایتالیایی باشد و تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور در سال های اخیر روند صعودی داشته است. نکته قابل توجه این است که راه دیگری نیز برای علاقمندان به تحصیل در این کشور وجود دارد، سفارت ایتالیا در ایران هر ساله کلاس های زبان ایتالیایی برگزار می کند که در آن ها ۳ کتاب Expressd طی دوره آموزش داده می شود. به طور کلی اگر دانشجو موفق به کسب ۹۰ درصد از نمرات شود ، برای دریافت پذیرش و ویزای ایتالیا به سفارت این کشور معرفی می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند حدود ۱۰ ساعت در هفته کار کنند و به صورت میانگین بین ۸ تا ۱۰ یورو برای هر ساعت کار دریافت کنند.

بیشتر بخوانید :  تفاوت فاند و بورسیه تحصیلی

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

ادامه تحصیل رایگان و یا کم هزینه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور ایتالیا امکان پذیر است. دوره‌ی تحصیل در این مقطع در ایتالیا مانند ایران و ۲ سال است. این امکان برای دانشجویان فوق لیسانس وجود دارد که بتوانند با بیست ساعت کار پاره وقت در هفته و درآمد حدودی ۸ تا ۱۰ یورو برای هرساعت کار، مقداری از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. نکته قابل توجه دیگر این است که اکثر دانشجویانی که در مقطع فوق لیسانس در ایتالیا پذیرش می گیرند معمولاً موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نیز می شوند که در این باره در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد.

تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا

مقطع دکترا در این کشور ۴ سال به طول می انجامد. دانشجویان این مقطع معمولاً تحت نظارت و همکاری استاد راهنما در یک پروژه تحقیقاتی طبق قوانین و مقررات دانشگاه فعالیت می کنند.

دانشجویان جهت دریافت مدرک دکترا می بایست حداقل پایان نامه ای ارائه کنند که تعداد کلماتی بیش از ۱۰۰ هزار داشته باشد. پس از آن نیز می بایست در برابر کمیته مربوطه به دفاع از پایان نامه خود بپردازند. ادامه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا معمولاً به زبان ایتالیایی است، اما به هر حال بعضی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه شده و دانشجویان بین الملل می توانند از این راه به تحصیل بپردازند. دانشجویان مقطع دکترا در این کشور هفته ای ۳۰ ساعت اجازه‌ی کار دارند.

تحصیل در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های ایتالیایی و انگلیسی ممکن است. بعضی از دانشگاه های ایتالیا که قدمت و رتبه بندی بالایی دارند، کورس های متعددی به زبان انگلیسی برگزار می کنند. امروزه بیش از ۵۰۰ کورس به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا ارائه می شود و هر سال به تعداد آن ها افزوده می شود. بسیاری از افراد آشنا به زبان انگلیسی هستند. به همین دلیل تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی طرفداران بیشتری دارد. جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور می بایست مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه گردد. به آزمون های انگلیسی مورد تایید دانشگاه های ایتالیا در زیر اشاره شده است:

  • TOEFL
  • IELTS
  • TOEIC
  • PTE Academic
  • C1 Advanced or C2 Proficiency

لیست دانشگاه های کشور ایتالیا

دانشگاه های این کشور از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا هستند و معمولاً از رتبه بندی بالایی در رده بندی های بین المللی برخوردار هستند. در ادامه فهرست دانشگاه ها و رتبه بندی آنها نشان داده می شود و یکی از معروف ترین دانشگاه های ایتالیا را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه تورین ایتالیا – UNIVERSITY OF TURIN

دانشگاه تورین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است که در شهر تورین واقع شده است. بیشتر رشته ها در این دانشگاه به زبان ایتالیایی برگزار می شود و برای اخذ پذیرش باید مدرک B2 زبان ایتالیایی را ارائه دهید. برخی از رشته ها مثل پزشکی، حقوق بین الملل، و مدیریت کسب و کار به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند. دانشجویان در دانشگاه تورین در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می شوند. در رشته هایی مثل داروسازی، دامپزشکی و حقوق می توان در مقاطع پیوسته کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش گرفت. برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه تورین می بایست در آزمون ورودی که این دانشگاه سالیانه برگزار می کند شرکت کنید. شهریه تحصیل در دانشگاه تورین برای مقطع کارشناسی مبلغ ۱۵۰۰ دلار آمریکا و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۱۵۰ دلار آمریکا است؛ ممکن است این مبالغ با توجه به کشورمحل زندگی دانشجویان تغییر کند. با وجود شهریه پایین، بورسیه های تحصیلی مختلفی را می توان از این دانشگاه دریافت کرد. بورسیه وزارت امور خارجه‌ی ایتالیا از جمله شناخته شده ترین بورسیه هایی است که به دانشجویان بین المللی داده می شود. بورسیه های مختلف دیگری نیز وجود دارد که طبق میزان درآمد خانواده‌ی دانشجو و یا نمرات و رزومه دانشجویان داده می شود.

نام دانشگاه               رتبه بندی جهانی

دانشکده مطالعات پیشرفته—پیزا sant’Anna       ۱۴۹

Scuola Normale superiore di pisa               ۱۵۲

دانشگاه بولونیا         ۱۶۸

دانشگاه پادوا            ۲۰۱-۲۵۰

دانشگاه ویتا              ۲۰۱-۲۵۰

دانشگاه ساپینزا روم ۲۵۱-۳۰۰

دانشگاه میلان          ۳۰۱-۳۵۰

دانشگاه پلی تکنیک میلان       ۳۰۱-۳۵۰

دانشگاه ترنتو           ۳۰۱-۳۵۰

دانشگاه فلورانس      ۳۵۱-۴۰۰

دانشگاه ناپل فدریکو دوم          ۳۵۱-۴۰۰

دانشگاه پروا             ۳۵۱-۴۰۰

دانشگاه پیزا             ۳۵۱-۴۰۰

دانشگاه سالرنو         ۳۵۱-۴۰۰

دانشگاه باری آلدو مورو           ۴۰۱-۵۰۰

دانشگاه فرارا           ۴۰۱-۵۰۰

دانشگاه آزاد بوزن– بولزانو    ۴۰۱-۵۰۰

دانشگاه جنوا            ۴۰۱-۵۰۰

دانشگاه میلان– بیکوکا            ۴۰۱-۵۰۰

بیشتر بخوانید :  چرا ایتالیا؟

دانشگاه مودنا و رجیوامیلیا      ۴۰۱-۵۰۰

دانشگاه پاویا             ۴۰۱-۵۰۰

دانشگاه پلی تکنیک باری        ۴۰۱-۵۰۰

هزینه تحصیل در ایتالیا

میزان شهریه سالانه در دانشگاه ها، شهرها و مقاطع مختلف ایتالیا متفاوت است. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا باید بیش از ۱۰۰۰ یورو در سال پرداخت کرد. به طور کلی هزینه‌ی تحصیل دانشجویانی که از خارج از قاره اروپا می آیند، از اروپایی ها بیشتر است و معمولا هزینه تحصیل دانشجویان طبق شرایط مالی والدینشان تعیین می گردد.

مثل اکثر کشورهای اروپایی در ایتالیا هم دانشگاه های خصوصی هزینه هایی دریافت می کنند و شهریه این گونه از دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است. میانگین شهریه در این دانشگاه ها بین ۶ هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال است و دانشجویان می بایست این مبلغ را در روز ثبت نام به حساب دانشگاه واریز کنند. البته اگر که با بورسیه تحصیلی دانشجو توافق شود، کل هزینه‌ی پرداخت شده به دانشگاه در سال دوم تحصیلی به او بازگردانده می شود.

یکی از مسائل مهم در مهاجرت و اقامت در هر کشوری بررسی هزینه های زندگی در آن کشور است که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است.

کالا          میانگین قیمت به یورو

وعده غذایی برای دو نفر در رستوران    ۵۰

 کاپوچینو ۱.۳۴

 شیر یک لیتری       ۱.۱۲

 نان سفید ۵۰۰ گرم ۱.۴۷

 برنج سفید ۱ کیلوگرم              ۱.۹۹

 تخم مرغ ۱۲ عدد   ۲.۵۷

 پنیر محلی یک کیلو گرم         ۱۱.۴۹

 گوشت گاو یک کیلو گرم        ۱۵.۰۳

سیب یک کیلوگرم    ۱.۸۳

 موز یک کیلو گرم  ۱.۶۸

 گوجه یک کیلو گرم ۱.۸۴

پیاز یک کیلو گر      ۱.۲۷

 آب بطری ۱.۵ لیتری             ۰.۳۹

 بنزین یک لیتر        ۲۸.۳۲

 تعرفه تلفن همراه    ۰.۱۱

 هزینه های عمومی برای آپارتمان          ۱۴۷.۷۲

 آپارتمان ۸۵ متری یک خوابه در مرکز شهر         ۵۹۵.۸۱

آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۴۵۳.۰۹

اخذ بورسیه تحصیلی از ایتالیا

دانشگاه هایی وجود دارند که در مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی اعطا می کنند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بورسیه دانشگاه بولونیا

 این بورسیه هم شامل مقطع لیسانس هم فوق لیسانس می شود که در مقطع لیسانس ۵ دانشجو و در مقطع فوق لیسانس۲۰ دانشجو را پشتیبانی می کند.

بورسیه دانشگاه BOCCONI در میلان

 این دانشگاه هم به دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس بورسیه می دهد.

تعداد بورسیه ها در مقطع فوق لیسانس به نسبت مقطع لیسانس بیشتر است. بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس شامل موارد زیر است:

بورسیه دانشگاه پاویا

 این دانشگاه به پنج نفر از دانشجویان بین المللی که از کشورهای درحال توسعه و کم درآمد هستند بورسیه ارائه می دهد. رشته های مورد قبول دانشگاه پاویا رشته های مهندسی الکترونیک، مهندسی، اتوماسیون صنعتی، مالی، اقتصادی، تجارت بین الملل، ژنتیک، زیست سلولی و مولکولی، سیاست جهانی و روابط بین المللی هستند.

بورسیه دولتی ایتالیا

 در مقطع کارشناسی ارشد رشته های هنر، رقص و موسیقی را ارائه می کند و در مقطع دکترا رشته هایی مانند سوپروایزر، زبان ایتالیایی و کورس های فرهنگی را برای دانشجویان برگزار می کند.

دانشجویان مقطع دکترا هم می توانند از بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا استفاده کنند که به دو مورد در ادامه اشاره می کنیم.

بورسیه دانشگاه  PIEDMONT

 این دانشگاه به دانشجویان دکترا بورسیه اعطا می کند که رشته آنها در ارتباط با NAMPT داخل و خارج سلولی است.

بورسیه دانشگاه  GRAN SASSO

 این بورسیه به دانشجویان مقطع دکترا در رشته هایی مانند علوم کامپیوتر، علوم طبیعی، علوم منطقه ای، مطالعات شهری و ریاضی اعطا می شود نکته قابل توجه این است که اگر درخواست کننده بورسیه ای را قبلاً دریافت کرده باشد دیگر نمی تواند برای این بورسیه اقدام کند.

 بورسیه های متفاوت دیگری نیز توسط دانشگاه ها در نظر گرفته می شوند که این نوع  بورسیه ها معمولاً پس از بررسی شرایط فرد ارائه می شوند. مقصود از شرایط به طور کلی رزومه، مقاله های درخواست کننده، سطح زبان، معدل و دانش فرد است. این نوع بورسیه عموماً کمتر به دانشجویان مقطع لیسانس اعطا می گردد و بیشتر مخصوص مقاطع فوق لیسانس و دکترا می باشد. میزان هزینه ای که در هر ماه برای دانشجوی مقطع دکترا در نظر گرفته شده است 1،200 یورو می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به کشور ایتالیا به همراه بورسیه به این ترتیب است:

  • مدارک شناسایی درخواست کننده به همراه ترجمه
  • مدارک شناسایی ترجمه شده پدر فرد درخواست کننده
  • مدارک تمکن مالی پدر درخواست کننده هم باید ترجمه شود
  • در ماه های آگوست تا سپتامبر درخواست کننده می بایست فرم اخذ بورسیه را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال کنند.
  • ترجمه مدارک محل سکونت
  • به صورت کلی درخواست کنندگان تحصیل در کشور ایتالیا تا سن ۳۵ سالگی شانس گرفتن بورسیه دارند.

اعزام دانشجو و تحصیل در ایتالیا و مدارک مورد نیاز

برای گرفتن ویزای تحصیلی در سفارت ایتالیا در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و دوره های تخصصی مدارک لازم به شرح زیر است:

  • ترجمه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات ترجمه شده به زبان ایتالیایی با تایید وزارت امور خارجه و دادگستری
  • ترجمه مدرک لیسانس (و فوق لیسانس برای متقاضیان مقطع دکترا) همراه با ریز نمرات ترجمه شده به زبان ایتالیایی با وزارت امور خارجه و تایید دادگستری
  • شناسنامه ترجمه شده به زبان ایتالیایی
  • فرم A پر شده در رابطه با رشته و دانشگاه پذیرفته شده (مخصوص مقاطع لیسانس و فوق لیسانس)
  • مدارک زبان انگلیسی جهت تحصیل در رشته های انگلیسی زبان در سطح B2 و یا حداقل گذراندن دوره‌ی دو ساله دانشگاهی در یکی از مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی و اخذ گواهی زبان B1 برای رشته های ایتالیایی زبان
  • شرح دروس اخذ شده دوره‌ی لیسانس (مخصوص متقاضیان مقطع فوق لیسانس در صورت درخواست از جانب دانشگاه) به زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • نامه‌ی ارزشیابی تحصیلی سفارت ایتالیا در کشور صادر کننده مدرک برای افرادی که در کشوری غیر از کشور صادر کننده مدرک تحصیلی درخواست ویزا می کنند.
  • ·         ۵  قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ سانتی متر رنگی و دارای پشت نویسی به زبان انگلیسی
  • اصل پاسپورت
  • دو نسخه از پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • رزرو بلیط به کشور ایتالیا
  • رزرو هتل از روز اول تاریخ بلیط تا حداقل بیست روز اول اقامت
  • نامه تمکن مالی بانکی به نام فرد دانشجو و یا پدر و مادر دانشجو با حداقل موجودی حساب مبلغ ۵۸۰۰ یورو به ازای هر ۱ سال تحصیلی در کشور ایتالیا. در مقطع لیسانس و دکتری با طول دوره سه ساله این مبلغ ۱۷۴۰۰ یورو، در مقطع فوق لیسانس دو ساله مبلغ ۱۱۶۰۰ یورو، در مقطع کارشناسی پیوسته ۵ ساله مبلغ ۲۹۰۰۰ یورو، در مقطع فوق لیسانس پیوسته ۶ ساله مبلغ ۳۴۸۰۰ یورو و برای دوره های تخصصی ۱ ساله مبلغ ۵۸۰۰ یورو
  • پرینت حساب بانکی سه ماهه پشتیبان مالی درخواست کننده
  • دو نسخه کپی از صفحه اول گذرنامه و پذیرش دانشگاه همراه با ۱ نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی به علاوه کپی از صفحات فارسی
  • مبلغ ۵۰ یورو هزینه بررسی مدارک مربوط به ویزای تحصیلی
بیشتر بخوانید :  دانشگاه های دولتی ایتالیا

باید توجه داشته باشید که سفارتخانه های ایتالیا در کشورهای مختلف ممکن است مدارک مالی اضافه بر این موارد را براساس قوانین خود درخواست کنند.

زمان اعزام دانشجو به ایتالیا

اعزام دانشجو و تحصیل در ایتالیا با توجه به دانشگاه و مقاطع تحصیلی مختلف زمان های مشخصی دارد. عموماً اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید از ماه های سپتامبر تا ژوئن درخواست خود را ارسال کنید. باید توجه کرد که دوره های تحصیلی در ایتالیا از ماه سپتامبر آغاز می شوند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید در توجه کنند که پذیرش در این مقطع نیز در سال یک بار انجام می شود و باید در ماه های مارس تا دسامبر درخواست خود را ارسال کنند.

اخذ اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

گرفتن اقامت در ایتالیا وابسته به پیدا کردن کار است. در صورتی که درخواست کننده پس از تحصیل موفق به پیدا کردن کار شود و قرارداد کاری رسمی با یک کارفرما ببندد خواهد توانست پس از ۵ سال اقامت کاری در ایتالیا، اقامت دائمی این کشور را اخذ کند و پس از آن درخواست گذرنامه و تابعیت ایتالیایی دهد. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پاسپورت ایتالیایی می توان به مدارک شناسایی معتبر، دو قطعه عکس، اثبات در اختیار داشتن اقامت قانونی کشور ایتالیا، اثبات داشتن درآمد مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در طول زمان اقامت در ایتالیا، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت پزشکی، ارائه بیمه نامه و گواهی وضعیت تاهل اشاره کرد.

یکی از مشکلات تحصیل در ایتالیا نرخ بیکاری بالای این کشور است. این امر باعث شده است که دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود برای یافتن کار دچار مشکل شوند و بخت کمی برای کار پس از تحصیل در کشور ایتالیا داشته باشند و در آخر نتوانند اقامت خود را در ایتالیا تمدید کنند.

بررسی ویزای همراه دانشجو

پیوستن همزمان همراه به دانشجو امکان پذیر نیست اما همراه می تواند با داشتن ویزای توریستی برای مدت محدودی همراه دانشجو باشد. به منظور اخذ ویزای همراه، دانشجو پس از گرفتن کارت اقامت می تواند برای پیوستن به همراه یا همراهان خود درخواست خود را ارائه کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه:

  • گذرنامه متقاضی به همراه گذرنامه همراهان
  • تکمیل فرم های مربوط به پیوستن همراه
  • نشانی محل سکونت در کشور ایتالیا
  • ارائه مدرک اقامت شخص اصلی
  • سند ازدواج
  • اثبات تمکن مالی
  • ·         ۲ قطعه عکس

نکات قابل توجه:

  • توجه داشته باشید که دانشگاه های ایتالیا رایگان نیستند اما با اخذ بورسیه تحصیلی می توانید در این دانشگاه ها به رایگان به تحصیل بپردازید.
  • بعضی از دانشگاه ها ممکن است بدون ارائه مدرک زبان به شما پذیرش بدهند، اما چون باعث کاهش شانس دریافت ویزا می شود، توصیه نمی کنیم که بدون مدرک زبان اقدام کنید.
  • دارندگان مدرک دیپلم هم می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرند.
  • در بعضی از دانشگاه ها و رشته ها به زبان انگلیسی نیز می توانید ادامه تحصیل دهید.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir