هزینه و مدت صدور ویزای شینگن

هزینه و مدت صدور ویزای شینگن

بررسی اولیه‌ مدارک برای صدور ویزا معمولا دو تا سه هفته طول می‌کشد. ممکن است ویزا زودتر صادر شود یا تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص خواهد شد که شما واجد دریافت ویزای شنگن هستید یا خیر.

مدت اعتبار ویزا مدت اعتبار ویزا حداکثر ۹۰ روز در یک مدت شش ماهه است. یک ویزای شینگن دو تاریخ مشخص دارد؛ یکی تاریخ اعتبار ویزا و یکی تعداد روزهای مجاز ویزا که حداکثر ۹۰ روز است. برای ورود شما به محدوده لازم است هر دو تاریخ معتبر باشند. یک کد هم برای مشخص کردن تعداد دفعه‌های مجاز ورود شما به محدوده شینگن است که می‌تواند از یک تا نامحدود باشد.

مدت تاریخ اعتبار ویزا برای کسانی که اولین بار ویزای شینگن درخواست می‌کنند، معمولا ۱۵ روز است و با درخواستشان برای اقامت بیش از ۱۵ روز موافقت نخواهد شد مگر اینکه دلیل موجهی برای اقامت طولانی‌تر ارائه دهند.

قیمت صدور ویزای شینگن ۶۰ یورو است که در زمان درخواست به صورت نقدی در محل پرداخت می‌شود. کودکان زیر ۶ سال هزینه کنسولی ندارند، هزینه برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو است.

توضیحات بیشتر برای دریافت ویزای شنگن

برای کسانی مثل زنان خانه‌دار یا فرزندان که تحت تکفل‌اند، گواهی اشتغال به کار و شرح صورت‌حساب بانکی (با تاریخ گشایش حساب) مربوط به همسر یا پدر الزامی‌ است.

بیشتر بخوانید :  کشورهای عضو شنگن

کد تعداد دفعه‌های مجاز ورود تعیین می‌کند با این ویزا چند بار می‌توانید به محدوده شینگن وارد شوید.

کد ۱ (سینگل) یعنی اینکه پس از یک بار ورود و خروجتان از شینگن، ویزای شما بدون توجه به تاریخ اعتبار و روزهای مجاز آن باطل خواهد شد. به همین ترتیب کد نامحدود (مالتیپل) به معنی ورود نامحدود به محدوده شینگن است و شما می‌توانید در مدت اعتبار ویزا و تعداد روزهای مجاز مشخص در ویزای‌تان به شنگن وارد و از آن خارج شوید.

اولین ورودتان به مرزهای شینگن باید از همان کشوری باشد که در فرم تقاضای خود اعلام کرده و بر اساس آن ویزا گرفته‌اید. تغییر مسیر ورودی می‌تواند در مرزهای شینگن مشکل ایجاد کند و در بدترین حالت ممکن است ویزا را باطل کنند و دارنده ویزا را به کشور مبدا بفرستند. مثلا اگر شما ویزای شینگن خود را از یونان گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شنگن شوید، مقامات مرزی در فرانسه می‌توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شینگن اخراج کنند.

بعد از ورود به محدوده شینگن عملا می‌توانید به همه کشورهای آن مسافرت کنید چرا که کنترل مرزی بین کشورهای شینگن وجود ندارد.

داشتن ویزای شینگن لزوما به معنی تضمین ورود شما به محدوده نیست. مقررات گفته‌شده چهارچوب کلی است و مقامات مرزی هر کشوری مجازند تا با توجه به وضعیت ویژه هر مسافر به او اجازه ورود بدهند و یا از ورودش به محدوده شینگن جلوگیری کنند.

افرادی که ویزای شینگن در گذرنامه‌ی خود دارند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای دوباره خواهند داشت.

  • قیمت ویزای شینگن، بسته به نوع درخواست، سن متقاضی و بعضی موارد دیگر تغییر می‌کند.
  • هزینه اخذ ویزای ترانزیت، کوتاه مدت و بلند مدت بزرگسالان 80 یورو است. این مبلغ برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال 40 یورو است.
  • دانشمندان و محققان، دیپلمات‌های دارای پاسپورت رسمی و اعضای خانواده کسانی که ملیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند باید مبلغ 35 یورو پرداخت کنند.
بیشتر بخوانید :  ویزای ایتالیا

هزینه‌ای که برای دریافت ویزا می‌پردازید غیر قابل استرداد است؛ یعنی در صورت رد درخواست به شما پس داده نمی‌شود.

باید خیالتان راحت کنم که بهتر است خیال اعتراض به ریجکت ویزای شینگن را از ذهن خود بیرون کنید. البته که اعتراض در بعضی موارد کارساز است اما اگر اطلاعات دقیقی از آن نداشته باشید، قطعا پول و زمان خود را هدر داده‌اید. پیشنهاد هوگوتراول در خصوص رفع ریجکتی ویزای شینگن، خرید تورهای گروهی اروپا و اقدام از طریق تور گروهی است. در تورهای گروهی اروپا شانس اخذ ویزای شما تا ۹۹% افزایش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که حتما باید ۱ سال از زمان ریجکتی شما گذشته باشد و شما هزینه‌ای برای رفع ریجکتی نباید پرداخت کنید و فقط هزینه‌های مربوط به خرید تور اروپا را پرداخت خواهید.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir