تحصیل در کشور کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین مدارس دنیا برای والدینی است که تمایل دارند فرزندانشان در کشورهای خارجی تحصیل کنند. مدارس بین المللی بسیاری در کانادا وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردارند و باعث می شود که گزینه های فراوانی برای انتخاب مدرسه مناسب پیش روی افراد قرار گیرد. کانادا سیستم آموزشی ملی و یکپارچه ای ندارد و هر یک از ۱۳ ایالت کانادا به صورت جداگانه در خصوص مسائل آموزشی سیاست گذاری می کنند. در واقع مدیریت و اجرای روال های آموزشی بر عهده مقامات دولتی هر ایالت است. گرچه با وجود این استقلال، همچنان تفاوت اندکی میان آموزش و پرورش ایالات مختلف وجود دارد. این تفاوت ها در زبان، برنامه دروس، شیوه های ارزیابی و سیاست های پاسخگویی نمود پیدا می کند. اغلب محصلان موجود در مدارس کانادا در سنین ۶ تا ۱۶ سال هستند.

تحصیل در کشور کانادا برای کودکان و نوجوانان در مدارس خصوصی و دولتی امکان پذیر است. مدارس خصوصی بین المللی معمولاً بیشتر مورد اقبال مهاجرین قرار می گیرد، چون که برای تحصیل در مدارس دولتی سرپرست کودک نیز باید در کشور کانادا اقامت داشته باشد. در صورتی که والدین دانش آموزان موفق به دریافت مجوز اقامت در کانادا شوند، می توانند فرزندانشان را به صورت رایگان در مدارس دولتی کانادا ثبت نام کنند و هزینه ای بابت تحصیل در مدرسه نپردازند.

دانش آموزان زیر سن قانونی، نیازمند برخورداری از شرایط خاصی برای تحصیل در کانادا هستند. در برخی از استان های کانادا سن قانونی ۱۸ سالگی و در برخی دیگر ۱۹ سالگی است. برای اینکه دانش آموزان بتوانند در کشور کانادا تحصیل کنند، والدین یا قیم های قانونی می بایست اثبات کنند که فرزندشان در طول دوره اقامت در کانادا از جانب آن ها مراقبت و پشتیبانی خواهد شد.. دانش آموزان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • همراه با والدین یا سرپرست قانونی خود در خاک کانادا حضور داشته باشند.
  • یا اینکه یک سرپرستی در کشور کانادا داشته باشند.

سرپرست، یک فرد بزرگسال است که باید شهروند کانادا باشد و یا اقامت دائم کانادا داشته باشد و مسئولیت کامل دانش آموز را برعهده گیرد. داشتن سرپرست برای افراد زیر هفده سال و بالاتراجباری نیست، اما افسر پرونده ممکن است بر اساس پرونده‌ی شخص این مورد را الزامی سازد. دانش آموزان می بایست پیش از ورود به خاک کانادا برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست داده باشند.

بیشتر بخوانید :  ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

نکته بسیار مثبت درباره‌ی تحصیل در مدارس کشور کانادا این است که پدر یا مادر دانش آموز نیز می تواند به عنوان همراه، ویزای کانادا بگیرد و فرزندش را طی دوران تحصیل در کانادا همراهی کند. البته باید توجه داشت که همراه دانش آموز اجازه‌ی کار در کشور کانادا را ندارد و ویزای همراه برای او منجر به اقامت دائم نخواهد شد.

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی یا لیسانس اولین مقطع تحصیلی در دانشگاه های کانادا است. درخواست کنندگان با داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله، مدرک زبان مورد تایید و سایر پیش نیاز های مد نظر دانشگاه می توانند در این مقطع پذیرش گرفته و شروع به تحصیل نمایند. تحصیل در کانادا در این مقطع از تنوع فراوانی از لحاظ رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه برخوردار است، بنابراین دست شما برای  انتخاب رشته باز است. رشته های زیر را می توان از رشته های پرطرفدار بین دانشجویان بین المللی در کانادا دانست.

  • لیسانس ریاضیات
  • لیسانس مهندسی
  • لیسانس زبان
  • لیسانس علوم کامپیوتر
  • لیسانس روانشناسی

و از شهرهای پرطرفدار کانادا که مقصد تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی می باشند نیز در زیر نام برده شده:

  • تورنتو
  • ونکوور
  • مونترال
  • برنابی

دانشجویان برای انتخاب دانشگاه هم انتخاب های زیادی دارند و تعداد زیادی از دانشگاه های کانادا در رتبه بندی های جهانی از سطح مناسبی برخوردارند. هر دانشگاهی در کشور کانادا ممکن است قوانین و مقررات خاصی برای درخواست پذیرش تحصیلی داشته باشد. زمانی که فرد درخواست پذیرش تحصیلی خود را به دانشگاه می فرستد، ایمیلی دریافت می کند که حاکی از دریافت درخواست متقاضی است. دانشگاه مورد نظر اسناد و مدارک مورد نیاز جهت بررسی درخواست را توسط ایمیل اعلام خواهد کرد. کارشناسان هوگو تراول مهمترین مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا را به شرح زیر اعلام کرده ان:

  • فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گذرنامه‌ی دارای اعتبار
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه
  • ریز نمرات سه سال آخر تحصیل
  • مدرک زبان IELTS

تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

درخواست کنندگان دارنده مدرک لیسانس می توانند برای تحصیل در کشور کانادا در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. معمولاً تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا بین ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد. برای تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس رشته های متنوع بسیاری وجود دارد. اما پرطرفدارترین آن ها به شرح زیر است:

  • MBA
  • کارشناسی ارشد روانشناسی
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد علوم زیست محیطی

دانشگاه های رویال رویدز و بریتیش کلمبیا از جمله دانشگاه های کانادایی هستند که طرفداران بسیاری در بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس دارند. از آنجایی که کشور کانادا دو زبان رسمی دارد، دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا هر دو تحصیل کنند. نمرات به دست آمده در مقاطع تحصیلی پیشین می تواند در گرفتن پذیرش تحصیلی از کشور کانادا تأثیر گذار باشد. در صورتی که سن فرد بیش از ۲۵ سال باشد و بیش از ۲ سال از فارغ التحصیلی او گذشته باشد، احتمالاً باید مدارک و اسنادی جهت نشان دادن سابقه کار خود را نیز ارائه دهد.

بیشتر بخوانید :  تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

جهت اخذ پذیرش و تحصیل در کشور کانادا در مقطع کارشناسی ارشد می بایست مدرک زبان ارائه داد. اگر زبان انتخابی جهت تحصیل انگلیسی باشد، مدارک زیر آیلتس، تافل و یاC1 پیشرفته مورد قبول است.

معمولاً دانشگاه ها قواعد و قوانین خاص خود برای ارائه پذیرش تحصیلی دارند، اما متداول ترین مدارکی که جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا لازم است، به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی پیشین
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • بیانیه هدف از تحصیل
  • دو توصیه نامه

مدارک می بایست به زبان انگلیسی یا فرانسه ترجمه و اصل آن نیز ضمیمه شود.

باید به این نکته توجه کرد که بعضی از دانشگاه ها ممکن است به شما بدون ارائه مدرک زبان نیز پذیرش مشروط دهند، در این صورت که در یک دوره زبان شرکت کنید و سپس دوره اصلی تحصیلی را در دانشگاه آغاز نمایید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی  از دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا

تحصیل در کشور کانادا در مقطع دکترا باعث ارتباط دانشجویان با متخصصین می شود و به طبع می توانند از امکانات پیشرفته بهره ببرند. تحصیل در مقطع دکترا می تواند بین سه تا شش سال به طول بیانجامد. زبان تحصیل در مقطع دکترا می تواند فرانسوی یا انگلیسی باشد. تحصیل در این مقطع در کشور کانادا بیشتر تحقیق محور است و دانشجویان زمان کمتری را صرف شرکت در کلاس های دانشگاهی می کنند. دانشجویان مقطع دکترا می بایست استاد راهنما یا سوپروایزر داشته باشند و تحقیقات خود را تحت نظارت آن اساتید انجام دهند.

جهت گرفتن پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه های کانادا، داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. پذیرش در این مقطع به شدت رقابتی است و اساتید برپایه‌ی رزومه، دانشجویان را انتخاب می کنند. مواردی که ممکن است در انتخاب دانشجویان تاثیر گذار باشد، به شرح زیر است:

  • ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان مورد تایید
  • دو توصیه نامه
  • پروپوزال تحقیقاتی
  • معمولاً گواهی GMATیا GRE  نیز از متقاضیان درخواست می شود.

احتمال دارد جهت تحصیل در کانادا در مقطع دکترا، دانشگاه ها با درخواست کنندگان مصاحبه کنند و به این ترتیب توانایی های فرد را بهتر محک بزنند. تحصیل در مقطع دکترا در کانادا معمولاً با فاند یا بورسیه همراه است و متقاضیانی که موفق به دریافت فول فاند می شوند، می توانند تمامی هزینه ها از جمله هزینه‌ی زندگی و تحصیل خود در کشور کانادا را از این راه تامین کنند.

بیشتر بخوانید :  تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های کشور کانادا

کانادا پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی است و بورس های تحصیلی فراوانی به آن ها اعطا می کند تا شرایط تحصیل مناسبی در کانادا داشته باشند. سازمان امور جهانی در کانادا، بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف که به تحصیل در کانادا می پردازند، در نظر گرفته است.

بورسیه تحصیلی در کشور کانادا مثل تعداد زیادی از دیگر کشور ها، معمولاً در مقطع دکترا داده می شود و در دیگر مقاطع به صورت استثنا و به ندرت امکان گرفتن بورسیه تحصیلی وجود دارد.به بورسیه های تحصیلی که در مقطع دکترا به دانشجویان اعطا می شود در زیر اشاره شده است:

کمک هزینهی تحصیلی جوایز الماس ملکه الیزابت دوم

کمک هزینه‌ی تحصیلی دانشجویی در پروژه های PhD انتخاب شده در دانشگاه های کانادا

جوایز دکترای پژوهشی  IDRC

بیش از بیست هزار دلار کانادا از سه تا دوازده ماه برای دانشجویان اعزامی از کشورهای در حال توسعه که در مقطع دکترا در کانادا درس می خوانند.

بورسیه تحصیلی دکترای ترودو

پرداخت هزینه های PhD برای دانشجویان بین المللی در موضوعات مختلف

بورسیه تحصیلی وینج کانادا

دانشجویان بین المللی را با پرداخت پنجاه هزار دلار کانادا در سال، به مدت سه سال تحصیل در رشته های علوم طبیعی، مهندسی، علوم بهداشت، علوم اجتماعی یا علوم انسانی پشتیبانی می کند.

بورس تحصیلی از دانشگاه

علاوه بر بورسیه های فوق  الذکر دانشگاه ها نیز برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا بورسیه تحصیلی در نظر گرفته اند.

هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا

سوای هزینه های دانشگاه شما می بایست هزینه های زندگی در کانادا را نیز بپردازید. هزینه زندگی در کانادا معمولاً با توجه به نحوه زندگی و الگوی مصرف و محل زندگی می تواند متغیر باشد. بنابراین طبیعی است که نمی توان عدد خاصی برای آن بیان کرد. با این حال در زیر به میانگین قیمت برخی از ملزومات زندگی در کانادا اشاره شده است که می تواند اطلاعاتی کلی از هزینه های زندگی در کانادا را در اختیار شما قرار دهد.

فهرست اقلام            قیمت به دلار کانادا

نان یک قرص ۵۰۰ گرمی    2.84

برنج یک کیلو       4.01

شیر یک لیتر           2.34

تخم مرغ ۱۲ عدد    3.31

گوشت گوساله ۱ کیلو 14.89

گوشت مرغ ۱ کیلو  13.34

موز ۱ کیلو           1.71

سیب ۱ کیلو             3.97

پیاز ۱ کیلو           2.62

سیب زمینی ۱ کیلو  2.69

آب یک بطری ۱/۵ لیتری       2.27

هزینه ما هیانه ایاب و ذهاب    95

اینترنت پرسرعت با سرعت ۶۰ مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود  73.92

هزینه های جانبی آب و برق و سرمایش و گرمایش برای آپارتمان ۸۵ متری  147.43

آپارتمان ۱ خوابه در حومه شهر          1،008.03

آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر              1،238.43

آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر          1،656.28

آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر              2،001.78

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir