اقامت کانادا از طریق استارت آپ

فهرست

اقامت دائم کانادا از راه برنامه‌ی استارت آپ

امروزه، بر خلاف گذشته، بسیاری از مردم با واژه‌ی استارت آپ آشنایی دارند و حتی ممکن است هر روزه از خدمات مشاغل یا اپلیکیشن های استارت آپ استفاده می کنند که برخی از آن ها به گونه ای حتی به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده اند ،در خیلی از موارد استارت آپ ها در تمامی نقاط دنیا در سطح کلان اشتغال زایی می کنند مانند اپلیکیشن های تپسی یا اسنپ در ایران، به همین دلیل کشور های توسعه یافته یا در حال توسعه برای جذب استارت آپ های موفق و با پتانسیل بالا پلن های بلند مدتی برنامه ریزی کرده اند یکی از این پلن ها ارائه‌ی ویزا های اقامتی یا ویزا های کاری برای صاحبان شرکت های استارت آپی است.

کشور کانادا هم طرح های مهاجرتی به عنوان استارت آپ ویزا برنامه ریزی شده است که صاحبان این استارت آپ ها را به این کشور جذب کند.

برنامه‌ی استارت آپ کانادا یکی از بهترین راه های اخذ اقامت دائم و تضمینی در کانادا است. در واقع استارت آپ کسب و کار نوپایی است که معمولاً در زمینه‌ی فناوری فعالیت دارد. طی چند سال گذشته سازمان مهاجرت کانادا، با نیت تشویق صاحبان مشاغل به مهاجرت به کشور کانادا، راه ویزای Start-up کانادا را مطرح کرد تا افراد خلاق دارنده‌ی ایده ها و برنامه های نو و کار آفرینان مشتاق بتوانند با سرمایه گذاری در کانادا، بستر مهاجرت به این کشور را برای خود آماده کنند.

مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا

  • نوشتن یک ایده و برنامه ای خلاق و نو
  • ارائه‌ی ایده‌ی نوشته شده به یکی از شرکت های معتبر (مرکز رشد استارتاپی، صندوق های سرمایه گذاری کارآفرینی و فرشتگان سرمایه گذاری)
  • تایید پلن توسط یکی از شرکت های معتبر بیان شده (تقریبا پس از طی این مراحل و تایید ایده صاحب طرح، روند ویزای استارتاپ کانادا آغاز می شود)
  • درخواست گرفتن اقامت دائم در کشور کانادا (اگر این مراحل توسط مشاورین  و کارشناسان معتبر صورت گیرد، اقامت طی مدت ۱۲ تا ۱۶ ماه به دست می آید.)
بیشتر بخوانید :  انتخاب بانک در کانادا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

برای دریافت اقامت استارتاپ کانادا می بایست شرایط زیر را در در نظر داشته باشید:

  • یکی از شرایط مورد نیاز، داشتن دانش زبان انگلیسی و یا فرانسوی (در همه‌ی زمینه های نگارشی، مکالمه و شنیداری) و به دست آوردن نمره ای حداقل معادل CLB 5 است.

در واقع جهت اخذ ویزای استارت آپ کشور کانادا نیاز دارید که در یکی از دو آزمون زبان انگلیسی موسسه های معتبر (CELPIP G-Test و IELTS) یا یکی از دو آزمون زبان فرانسه‌ی (TEF Canada و TCF Canada) شرکت کرده و نتیجه آن را در فرم درخواست خود ذکر کنید. دقت کنید که در صورتی که حداقل نمره‌ی لازم را کسب نکنید، درخواست شما لغو خواهد شد.

  • از دیگر شروط دریافت ویزای استارتاپ کانادا، داشتن یک سرمایه اولیه است زیرا دولت کانادا، هیچ بودجه ای را به اشخاصی که قصد دریافت اقامت از راه ویزای استارت آپ کانادا را دارند، اختصاص نداده است.

به گونه‌ای که اگر قصد دریافت ویزای استارتاپ کانادا را دارید بهتر است که حداقل تقریباً سرمایه اولیه برای ۶ ماه گذران زندگی خود را داشته باشید. (علاوه بر این باید توجه داشته باشید که میقدار این سرمایه بر پایه‌ی تعداد اعضای هر خانواده محاسبه می شود و هر ساله این مقدار تغییر می کند.)

شایان ذکر است که داشتن سرمایه اولیه‌ برای سرمایه گذاری در کشور کانادا نیست؛ چون که یک ایده‌ی خلاقانه و فعالیتی مناسب، ضامن موفقیت شیوه‌ی مهاجرت از طریق استارت آپ است.

  • و در آخر یکی از پر اهمیت ترین شرایط ویزای استارت آپ کشور کانادا، ثابت کردن کسب و کار و اخذ اعتماد یکی از سازمان ها مورد تایید اداره‌ی مهاجرت کشور کانادا است.
اقامت کانادا از طریق استارت آپ

دائمی یا موقت بودن اقامت استارت آپ کانادا

در صورت دریافت ویزا استارتاپ کانادا، فرد می تواند در ابتدا به مدت شش ماه ویزای کار شش ماهه‌ی کانادا را اخذ کند که بعد از گذشت شش ماه، می تواند اقامت دائم خود و خانواده‌ی خود را دریافت کند (این نوع از اقامت پس از گذشت تقریباً ۱۲ ماه برای شما و خانواده‌ی شما به دست می آید.)

چگونه می‌توانیم شرایط اخذ ویزای کار استارتاپ کشور کانادا را به دست آوریم؟

به عنوان شخص دارای صلاحیت اخذ ویزای کار برای اجرای برنامه‌ی استارت آپ، هم می بایست شرایط ورودی مورد نظر کشور کانادا و هم شرایط برنامه‌ی استارت آپ کانادا به منظور شروع فعالیت در این کشور را دارا باشید.

در چه موردی اعضای خانواده می‌توانند در طی ۶ ماه اقامت با ویزای کار استارت آپ، فرد درخواست کننده را همراهی کنند؟

دارندگان مجوز کار استارت آپ که اقامت موقت کشور کانادا را کسب کرده اند، در صورتی خواهند توانست همسر و فرزندان خود را همراهشان به کانادا ببرند که برای اخذ مجوز کار و یا تحصیل آنها درخواست کرده باشند.

بیشتر بخوانید :  شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا

داشتن چه ویژگی هایی جهت اخذ مجوز کار از راه برنامه‌ی استارت آپ کانادا لازم است؟

وجود یک تجارت معتبر، داشتن دعوتنامه‌ی پذیرش از یک سازمان پشتیبان در کشور کانادا، آشنایی با زبان انگلیسی و یا فرانسوی و دارا بودن پول کافی جهت گذران زندگی در کانادا، از جمله موارد ضروری برای دریافت مجوز کار تحت برنامه‌ی استارت آپ کانادا است.

البته لازم است توجه داشته باشید که صاحب طرح در طی مدت زمان ۶ ماهه تا زمان اخذ اقامت کشور کانادا، می بایست بر روی ایده‌ی استارت آپ خود تمرکز کند، در صورت انجام خلاف این عمل اقامت دایم داده اعطا نمی شود.

علاوه بر این سازمان مهاجرت کرده که در صورت شکست خوردن  طرح و ایده، خطر عدم موفقیت استارت آپ را می پذیرد و به هیچ وجه اقامت اعطا شده به شما و خانواده‌ شما باطل نمی شود.

شرایط و مراحل اخذ ویزا استارت آپ

این برنامه به اشخاصی پیشنهاد می‌شود که می خواهند به کشور کانادا مهاجرت کنند و  استارت آپ و کسب و کار جدید و قابل گسترشی را در سطح جهانی را در این کشور ایجاد کنند. شروع کسب و کار در کشوری که در آن هیچگونه سابقه و تجربه‌ای ندارید تقریباً ناممکن است اما خوب است بدانید که کشور کانادا تمامی مخاطرات و مشکلات کار کارآفرینان را مد نظر قرار می دهد و اگر در آن استارتاپ موفق نشوید هم اقامت شما را باطل نخواهد کرد و شما می‌توانید با خیال راحت در زمینه‌ی دیگری شروع به کار کنید.

شرایطی که جهت اخذ این ویزا می بایست داشته باشید به شرح زیر است:

۱- راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا که حداقل صاحب حداقل ۱۰درصد از سهام آن باشید . همه‌ی مؤسسان آن بیزنس می بایست حداقل صاحب ۵۰ درصد از سهام آن باشند و علاوه بر این حداکثر ۵ نفر می‌توانند جهت راه اندازی یک کسب و کار درخواست ویزا کنند.

۲- اخذ نامه‌ی حمایت از جانب یکی از سازمان‌های مورد تایید برنامه‌ی ویزای استارت آپ کشور کانادا

۳- داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معادل آیلتس ۵

۴- داشتن حداقل اعتبار در حساب بانکی برای تامین هزینه‌ی یک سال زندگی (۱۲,۶۶۹ دلارکانادا برای یک نفر  –  ۱۹,۳۹۰ دار کانادا برای ۳ نفر)

به عبارت دیگر دیگر اخذ ویزای استارت آپ کانادا شامل دو بخش است:

۱- اخذ نامه‌ی حمایت از طرف سازمان های مورد تایید برنامه‌ی ویزای استارتاپ

۲- درخواست دریافت اقامت جهت راه اندازی یک استارتاپ در خاک کانادا

در ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید همزمان برای خود و اعضای خانواده خود اقامت دایم اخذ کرده و این نوع از اقامت مشروط به موفقیت ایده‌ی کسب و کار نیست.

موسسات حمایت کننده از استارت آپ ها در کانادا

برنامه‌ی استارت آپ کانادا جهت دعوت از کارآفرینان برای راه اندازی یک بیزنس حرفه‌ای و مناسب در این کشور است. اگر فرد درخواست کننده بتواند دولت کانادا را قانع کند که کسب و کار ارائه شده، دارای حداقل شرایط است و همچنین خواهد توانست که این بیزنس را در سطح جهانی گسترش دهد، می‌تواند این مجوز لازم را کسب کرده و آغاز به کار کند. جهت بررسی بیشتر این موضوع دولت کانادا موسساتی که متخصص در زمینه‌ی استارت آپ هستند را معرفی می کند تا شرایط درخواست کنندگان مهاجرت به کشور کانادا از راه استارت آپ را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید :  چگونه ویزای کانادا بگیریم؟
اقامت کانادا از طریق استارت آپ

موسسات و سازمان‌های حمایت‌ کننده استارت آپ به سه دسته تقسیم می‌شوند:

اینکیوبیتر‌: این سازمان در جهت حمایت از انواع استارتاپ‌ها تخصص دارد و علاوه بر این کمک بسیاری به اجرایی شدن و یا رشد کسب و کار ها می‌کند.

BDC Venture Capital

Celtic House Venture Partners

Extreme Venture Partners LLP

Golden Venture Partners Fund, LP

Impression Ventures

Information Venture Partners Management Inc.

Innovation Platform Capital International LP

iNovia Capital Inc.

Lumira Capital

Nova Scotia Innovation Corporation (o/a Innovacorp)

OMERS Ventures Management Inc.

Pangaea Ventures Ltd.

PRIVEQ Capital Funds

Real Ventures

Relay Ventures

ScaleUp Venture Partners, Inc.

Top Renergy Inc.

Vanedge Capital Limited Partnership

Version One Ventures

Westcap Management Ltd.

Yaletown Venture Partners Inc.

انجل اینوستر‌: این مجموعه در قبال بیزنس های نوپا تشکیل شده و سرمایه گذاری‌های کوچک می کند.

Canadian International Angel Investors

Golden Triangle Angel Network

Oak Mason Investments Inc.

Southeastern Ontario Angel Network

Southwestern Ontario Angel Group

TenX Angel Investors Inc.

VANTEC Angel Network Inc.

York Angel Investors Inc.

ونچر کپیتالیست‌: این مجموعه در استارت آپ هایی که در حال رشد هستند سرمایه گذاری‌های هنگفتی انجام می‌دهند.

Alacrity Foundation

Alberta Agriculture and Forestry

Agrivalue Processing Business Incubator

Food Processing Development Centre

Biomedical Commercialization Canada Inc. (operating as Manitoba Technology Accelerator)

Calgary Technologies Inc.

Communitech

Creative Destruction Lab

Empowered Startups Ltd.

Extreme Innovations

Genesis Centre

Highline BETA Inc.

Innovacorp

Interactive Niagara Media Cluster o/a Innovate Niagara

Invest Ottawa

Knowledge Park o/a Planet Hatch

Launch Academy

LaunchPad PEI Inc.

NEXT Canada

Real Investment Fund III L.P. o/a FounderFuel

Ryerson Futures Inc.

Spark Commercialization and Innovation Centre

Spring Activator

The DMZ at Ryerson University

TSRV Canada Inc. (operating as Techstars Canada)

Waterloo Accelerator Centre

York Entrepreneurship Development Institute

جهت دریافت اقامت شما می بایست کسب و کار خود را به یکی از این موسسات معرفی کرده و آن ها را قانع کنید که کسب و کار شما شروط لازم را دارا است و شما توانایی ایجاد و گسترش این کسب و کار را دارید.  در صورت قانع شدن موسسه‌ی انتخاب شده،  نامه ای مبنی بر حمایت از کسب و کار شما صادر میکند که یکی از پر اهمیت ترین مدارک برای اخذ اقامت کانادا است.

در ضمن حتماً به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • با سرمایه‌ی تقریبی۱۱۰ هزار دلار کانادا می توان جهت ویزای استارت آپ کانادا اقدام کرد.
  • اخذ ویزای استارتاپ از زمانی که اقدام تا زمانی دریافت ویزا حدوداً ۱۴ ماه به طول می انجامد.
  • عدم موفقیت اشخاص در راه اندازی کسب و کار، هیچ تاثیری بر وضعیت اقامت دایم این افراد نمی گذارد. کانادا از اشخاصی که در راه اندازی بیزنس با شکست مواجه شده اند نیز حمایت می کند.
  • جهت دریافت حمایت از یکی از مراکز مجموعه های انجل اینوستر (angel investor) و یا ونچر کپیتالیست (Venture capital)، شما نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی دارید. در حالی که موسسات انکوباتور (incubators) بدون سرمایه گذاری و تنها با پذیرفتن طرح، دارندگان ایده را پشتیبانی می‌کند.

ویزای استارت آپ کانادا نسبت به سایر روش های کاری و تحصیلی شیوه‌ی پرهزینه تری است، اما چون که مزایای بسیاری مثل اخذ اقامت دایم برای کل خانواده و تضمینی بودن آن را دارد، پیشنهاد می شود اگر می خواهید با ریسک کم به همراه خانواده به کشور کانادا مهاجرت کنید و از همان بدو ورود اقامت دایم بگیرید، این راه را انتخاب کنید. امیدوارم که مطالب ارائه شده در این مقاله و سایت هوگو تراول فارسی برای شما مفید بوده باشد.

ارسال پاسخ

چرا هوگوتراول را انتخاب کنیم؟

  • 21 سال سابقه فعالیت مدیران آژانس
  • تخصصی کار کردن
  • داشتن کارگزارهای معتبر بین المللی
  • دارای شرکت مستقر در اروپا

پرسش خود را مطرح کنید


با ما تماس بگیرید.
تیم هوگوتراول با بیش از 14 سال سابقه در حوزه گردشگری، آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشد.

02191020911

info@hogotravel.ir